Ezért változik a magyar rendszám

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.01.11. 08.15

Januártól már nem kell az érvényes műszaki vizsgát, valamint a környezetvédelmi besorolást igazoló matricát felragasztani a gépjárművek rendszámára. Mert vannak kamerák.

A Magyar Nemzet szerint a változtatás oka, hogy az autók adatait ugyanazon a kamerarendszeren keresztül tudják ellenőrizni, amely egyebek között a sebességet is méri. A rendszerbe be vannak kapcsolva a mobil traffipaxok, valamint a rendőrautók fedélzeti számítógépei is.

A rendszer így mindent lát, lejárt műszaki vizsga vagy szmogriadó esetén jogszerűtlenül használt autóval való közlekedés esetén akkor is megküldik a bírságot, ha közúti ellenőrzésen nem szűrték ki a szabálytalanságot.

Változott a vizsga rendje is, kötelező elvégezni egy próbavizsgát is, és azok a gépkocsik, amelyek ezen nem mennek át, nem is kerülhetnek a vizsgabiztosok elé.

A témáról korábban itt írtunk.

Olvasta? Filmbe illő autós üldözés volt a Mátrában!

Emlékszel még? Zseniális, retro naptárak adtak nekünk közlekedési tanácsokat, szép rajzokkal, értékes gondolatokkal. A képre kattintva láthatod mindet!

Kommentek

  • Demeter222

    A próbavizsgával kapcsolatban olvastam, hogy megspórolja az ember a másodszori vizsga díját, mert az autó csak akkor megy igazi vizsgára, ha már minden rendben van. Arról viszont nem volt szó, hogy mennyibe kerül a próbavizsga. Mert ha pénzbe kerül – és mi nem kerül pénzbe – az az autó, ami elsőre átment volna, az többletköltségként még a próbavizsgát is kell hogy fizesse.

  • tengerimalac

    Tisztelt Demeter 222! Pontosan látja a helyzetet. Kötelező a próbavizsga és kötelező a rendes is. A helyzet az, hogy a

  • senior

    Az eddigi információk alapján én úgy látom, hogy a kötelező próbavizsga már megint arra való, hogy kétszer fizessen az is, akinek (autója megfelelő állapota miatt) csak egyszer kellene. Ha a vizsgabiztosok elé csak a 2. vizsgán kerül a gépjármű, akkor felvetődik az, hogy kik végzik a “próbavizsgát”. Ha ott nem “vizsgabiztosok” vizsgálnak, akkor azok ítélete csak akkor “vizsga”-biztos, ha nem megfelelő a gépjármű műszaki állapotára vonatkozó minősítésük?

  • tengerimalac

    Amúgy, ha a próbavizsgán átgurult a kocsi gond nélkül, de a valódin megbukik, akkor a pénztárnál reklamációt tehetek? Hihi! Úgy látom magam előtt, ahogy a vizsgán elbukott kocsi tulajaként állok és reklamlok. Viszont azt a választ kapom, hogy nagyon sajnálják, de a valódi és a próba vizsga közötti időben alakult ki olyan hia, ami a vizsgán a bukást okozta. Aonban némi pénzért vállalják, hogy a hibát kijavítják és a következő vizsga már gond nélkül meglesz. Erre pedig ráérezve, üzleti rést látva mehet is a biznisz.

  • Piet

    Próbavizsga? Erősen pénzlehúzás szagúnak tűnik.

  • tengerimalac

    Most olvastam a témában, hogy az NKH helyett magáncégek intézik idéntől a vizsgáztatás összes hercehurcáját. Hogy is van ez? Az állami nem jó, a magán a jó? Aztán pl. a vezetés-oktatás civilizálása is elhozta a Kánaánt anno. Olcsóbb nem lett, de a korrupció virágzik. Miért is gondolom, hogy ebben az esetben is így lesz?

  • ktoni

    Ha nem lehúzásról szól a próbavizsga, akkor az ottani sikeres mérések díját illene beszámítani az éles vizsgába.

  • androcles

    Magáncégek végzik, nem az NKH –> ennyi, nem is kell többet gondolkodni mire megy ki az egész….pénzlehúzás meg havercégek helyzetbe hozása….manapság minden erről szól, az autósok meg majd úgyis benyelik, mint a száz másik költséget….de meddig, mert már szerintem mindenkinek nagyon tele van a faxa…

  • Kempelen.

    Mitől pénzlehúzás, ha magáncég végzi? Attól az államnak mennyivel lesz több, hogy Bekő Tóni drágábban vizsgáztat?

    nem lehet, hogy az állami vizsgabázisok micisapkás, olvsni sem tudó barna köpenyes eftársait és a korszerűtlen épületeket senkinek nincs kedve fenntartani 3 ezer Ft-os vizsgadíjakból?

  • androcles

    Kempelen….talán érdekelt vagy benne? Van neked autód? Mi az, ami nem szól a pénzlehúzásról a magyar autósokkal kapcsolatban? Milyen 3 ezer Ft-os vizsgadíj, jóember, hol élsz te? Amiről írsz, az talán a 80-90-es években jellemző volt, de nyitott szemmel is körülnézhetnél, és akkor talán látnád azt is, amiről írtam!

  • daktari

    Szóval orvoshoz is remélem azután mehetünk, hogy előtte elmegyünk egy orvosdoktorhoz!És még mi a k. anyjukat nem talál ki ez a Kim Dzsongun banda?

  • montsenior 10

    Jogossan felháborodik mundenki aki tisztességessen //mint eddig is// ugy közlekedett gjmü–vével hogy sem magát se más közuti résztvevőt nem veszélyeztetett. Viszont legyünk őszinték,hányszor fordult //és továbbra sem kizárt// hogy “”csak””a forgalmi megy át a vizsgán a kocsi fékpadot meg 20km–ről sem látott?,.UI: ERŐS!! javaslat mindazoknak kik HASZNÁLT!! gk vásárlásában gondolkodnak,ne csak azt nézzék meg hogy van még rajta 1 1 1/2 hónap vizsga hanem tessék //ne sajnálja rá a pénzt // átnézetni mert nem is rejtett hibák sorozata meglepetését fogja tapasztalni különben!!.

  • Peti

    USA Florida Pl. nincs műszaki vizsga, de a tulajdonosok igyekeznek akár több biztosítóval szerződni mert ha gond van és nincs biztosítás, akkor lesz érdekes! Nálunk viszuont kötelező és a biztosítóknak tuti bevétel a kötelező!!!

  • So Fine

    Engem továbbra is az érdekelne,hogy ezután a külföldi pl Osztrák,Német rendőr ezt mi alapján fogja megállapítani?

  • Kempelen.

    Peti, a biztosítóknak a kötelező biztosítás nem nyereséges.

  • öregszem

    Ez talán az uj rezsicsökkentés !!!!!!

  • Kempelen.

    Androcles! Igen, 3 autóm is van. Egyikkel sem voltam ótvaros KPM vizsgabázison a fogatlan micisapkás szakik közt.
    Ettől még az, hogy egy vállalkozónak fizetsz, az nem állami pénzlehúzás, öreg. Amiről írtál, az konkrét hülyeség, egy vak is látja.

    Tudsz te olvasni? Kétlem.

  • Kempelen.

    Öregszem, az autó mióta rezsi elem? Öregszel. :-DDD

  • Kempelen.

    So Fine! A külföldi rendőr eddig sem a műszakidat nézte a rendszámról. Nehogy azt képzeld már, hogy a világ összes járművének összes rendszám jelölését ismerik. Évtizedekig nem volt ilyen plecsni.

  • tengerimalac

    Kempelen. Van olyan hülyesége ennek a rablóhordának, aminek nem tök erőből ujjongsz? Gyanús vagy te nekem, hogy egy pártmunkás lapul a valóságban a nicked mögött. Miért is olyan reform érett a rendszer? Miért nem jó az a műszaki állomás a vizsgálartra, ahol a motorokat, utánfutókat, teher és munkagépeket továbbra is vizsgálgatják? Miért pont a személykocsikat kell kiszervezni innen? Olcsóbb, ha a “szakik” naponta 5 teherkocsit buzerálnak át jó kényelmesen, mintha 8 órában nyomnák a vizsgálatokat a már úgyis ott lévő és bekötött hitelesített berendezéseiken a kiképzett szakembereikkel? Miért is baj, ha az államnak tejelek a vizsgálatért és nem egy magáncégnek, ami vagy befizeti az adóját, vagy eltrükközi. Ha az állami gáz az olcsó és nem az Eon, Tigáz …, akkor mitől is olcsó az állami helyett a magán műszaki vizsga? Ha egy állami szakit elkapnak sumákoláson, akkor minimum repül, ha egy magáncégnél sumákolnak, akkor a jövőhéten alakít egy új Kft-t és újra kezdi, új néven ugyan az a fószer. Szóval én nem tapsikolnék és sikongatnék önkívületben ettől a “nagy” ötlettől. Pénzt akarnak lehúzni újra rólunk. Ennyi a magyarázat. A konspirációkra vevők pedig még odaképzelhetnek egy saját lábán álló fidióta nagyurat is a háttérbe. Elvégre kötelező sarc, biztos piac. Pont erre ne fájna valami Kempelen gazdi fogacskája?

  • senior

    Tengerimalac! Nagyon logikus és életszerű amit írtál. Eddig én úgy vizsgáztattam az autóimat, hogy beadtam a szakszervizbe, ahol mindent elintéztek, és értesítettek, hogy mikor mehetek a kocsiért. Tettem ezt abból az okból, mert a vizsgáztatás bevezetése után szerzett “élményeim” hatására úgy döntöttem, hogy én a továbbiakban ezt nem szeretném átélni. Egyébként én nem tartom “biztonságot” szolgálónak ezt a műszaki vizsga rendszert, mert nem a vizsgán, hanem a közlekedésben kell(ene) a gépjárműnek alkalmas állapotban lenni. Visszatartóbb hatása lenne a szórópróbaszerű félreállításnak és ellenőrzésnek. De itt sem a közlekedés biztonságának növelése a valós cél, hanem az erre alapozott bevétel realizálása.

  • senior

    Mielőtt a kötelező biztosítások vesztesége miatti sajnálatunkban gyűjteni kezdenénk a biztosítók megsegítésére, gondolkodjunk egy kicsit. A biztosítók nagyon sokféle biztosítási formára kötnek szerződést, melyek nem egyformán hozzák a hasznot számára. Van olyan amelyik “aranybánya”, és van olyan mely nem annyira. Persze minden díjemelés előtt kimutatják, hogy az emelni kívánt biztosítási forma számukra nem hoz nyereséget, ezért kell a díjat emelni. Arra pedig kevesen figyelnek, hogy a biztosítók összesítetten mért üzleti eredménye mindig jó hasznot hoz a biztosító tulajdonosainak. És hogy ez fenn is maradjon, sírják a krokodilkönnyeket a kötelező gépjármű biztosítás “ráfizetése” miatt.

  • zekutya

    A jó büdös Kurva édes anyját ennek a mocskos pénzlehúzós köcsög Orbán bagázsnak!Csak azért kell a próba vizsga, hogy plusz vizsgadíjat tudjanak lehúzni rólunk.
    Mindenkinek érdeke, hogy műszakilag megfeleljen a gk-ja, így nem bukja a vizsga díjat, és megvan a műszaki érvényessége.A protekciós vizsgákat kellene kiküszöbölni, és csak azokat átengedni, amelyik megfelelő állapotban van.
    Eddig, ha lefizethető volt a műszaki vizsga, lefizethető lesz az előzetes vizsga is!Ezt kellene kiküszöbölni, akár a bérezések emelésével, nem plusz pénzt fizettetni minden autót vizsgáztatóval!!! Meddig tűrjük még ezt???

  • jegor

    Ez rablócsürhe azzal reklámozta magát,hogy leredukálja a bürokráciát.Ez persze nem vonatkozik arra hogy az autósokról ne húzzák le a 100-dik bőrt is!Átlátszó,cinikus és pofátlan pénzlehúzás!Tisztába vannak vele,hogy nem tudunk ellene tenni semmit.Aztán a pofámba nyomják mindenhonnan:MAGYARORSZÁG JOBBAN TELJESÍT!Aha,a lopásban.

  • csipke

    nagyon helyes csak jó mélyen benyúlni a magyar autós zsebébe ,mert másképp nem ér a szép szó nekik

  • netfobia

    Mint minden újításban, ebben is benne van a hibázás és persze ezzel párhuzamosan a büntethetőség lehetősége is. Tapasztalat, hogy az autósok 80-90 %-ának fogalma sincs arról, hogy milyen környezetvédelmi osztályba tartozik az autója. Még így sem, hogy jelenleg még van matrica. Ritkán ugyan, de ha eddig elrendelték az un. “szmogriadót”, a média jól kommunikálta, hogy milyen matricával ellátott autóval lehet közlekedni és milyennel nem. Ezek után gondolom majd közlik, hogy milyen környezetvédelmi osztályba sorolt autó használható ilyen esetekben és az autósok többségének fogalma sem lesz arról, hogy használhatja e az autóját vagy sem. Itt lesz lehetőség majd egy újabb pénzbehajtásra, büntetések formájában. Biztosan lesz jópár autós aki bátran használja majd az autóját mert fogalma sincs arról, hogy mit is jelent egyáltalán a környezetvédelmi besorolás. A kamerával felszerelt járőrautóban ülő rendőr viszont tuni fogja. :o(

  • DTF

    Ahogyan elottem is irtak: a mostani kormany azt kommuniklajah h kevesebb burokracia kell. Ahol tenyleg csokkenz az mellverve jorsztelik, de ott ahol meg bonyoluktbabn lesz az adminisracio, arrol mar nem beszelnek…
    Dehogy az a cel h megszuntessek a burokraciat. Inakbb az h teljesn foglalkoztatottsagot elerjek. Ehhez mindengfelw uj hivatalat es szervezete hoznqk legre, ahova berakjak az ismerosoket, fuggezlwnul attol hnertenek ahjoz amit csinalnak, vagy sem.
    A masik h egyre tobb olyan torevnyt es rendelet hoznak, amely teljesen eletszeutlen es eseld nincs megveseni magad, es mar meltanyossagot semmgyakorolhtqnka.
    De hat a tobbseg ezt szerette volna, hat akkor most igyuk egyutt a levet!

  • Marcikutya

    Én eddig sem vizsgáztattam az autót sosem. Beadtam a szerelőmnek, aki átvizsgálta, megjavította és elvitte vizsgázni. Ez tulajdonképpen egy próbavizsga volt.

  • teso1969

    “Beadtam a szerelőmnek, aki átvizsgálta, megjavította és elvitte vizsgázni. Ez tulajdonképpen egy próbavizsga volt.”
    Nagyon sokan így csinálták/tuk.
    Erre jön még most egy plusz sarc! Ez a probléma!
    Egy problémamentes, szerelő által átnézett, szükség esetén kijavított, műszaki vizsgára felkészített járművet kell KÖTELEZŐEN próbavizsgáztatni.
    Anno az autóklubnál volt olyan, hogy előzetes vizsga. Sok helyen, ha nem volt “előzetesen” az autó (befizetve annak árát) tuti nem ment át a vizsgán.
    Most nincs választás.
    Fizess!

  • szaboata

    tengerimalac

    Kempelen nem pártmunkás.Szegény elmebeteg.Ne bántsátok,több együttérzést kíván a gyógyulása.Tudod,kiskori szeretetlenség okozza ezt a tünetet.Azzal,hogy minden érvbe érvtelenül beleköt,itt próbálja magára felhívni a figyelmet,mert egyébként a kutyát sem érdekli.

  • japancar

    Magyarországon ahol minden második ember belepiszkál a kocsijába nagyonis fontos a műszaki vizsga. Az a baj, hogy sok kőbunkó van aki mondjuk leszedi a hajókra való ködkürtöt a vizsga előtt, hogy másnap újra rémíthesse az embereket.

  • fzsolt75

    Ennek a cikknek ez a része NEM IGAZ: “Változott a vizsga rendje is, kötelező elvégezni egy próbavizsgát is, és azok a gépkocsik, amelyek ezen nem mennek át, nem is kerülhetnek a vizsgabiztosok elé.”

    Itt utána lehet járni, akit érdekel:

    http://tenyek.hu/uj_szabalyok/199474_igy-valtoztak-a-muszaki-vizsga-szabalyai-videoval.html

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

Kéne az első Ford Mustang?

Az első szériagyártású keménytetős Ford Mustang keresi új gazdáját, aki ezzel egy szelet autótörténelmet vásárol.

Méltatlan helyen csapták falnak ezt a Lamborghinit

Kínában igazán költséges összetörni egy Lamborghini Huracant, hiszen 4,3 millió jüant kell érte fizetni, ami az eredeti ár többszöröse.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

Vettel: Sikolt az autó, hogy keményebben nyomjad!

A 2017-es szezon első futamát, az Ausztrál Nagydíjat Sebastian Vettel nyerte. Pályafutásának 43. Forma-1-es győzelmét aratta. A dobogósok nyilatkozatai.

F1: Ferrari-győzelem a szezonnyitón

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, a Mercedes mellényúlt a gumistratégiával. Hamilton és Bottas a 2. és 3. az amúgy eseménytelen versenyen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.