Bocsánatot kért a VW vezérigazgatója

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.01.11. 18.00

A dízelbotrány tavaly szeptemberi kirobbanása óta első amerikai látogatásán elnézést kért a dízelmotorok emissziós értékeinek manipulálásáért a Volkswagen vezérigazgatója

“Tudjuk, hogy nagy csalódást okoztunk ügyfeleinknek, az illetékes hatóságoknak és általában a nagy nyilvánosságnak is” – jelentette ki a hétfőn megnyíló Detroiti Autószalon előestéjén Matthias Müller. “Itt és most elnézést kérek mindazért, ami a Volkswagennél rosszul alakult. Minden erőnkkel azon vagyunk, hogy helyrehozzuk a dolgokat” – fogalmazott. 
Az amerikai hatóságok már megkapták a Volkswagen koncepcióját a botrányban érintett autók motorjainak az átalakítására – mondta, hozzátéve, hogy azt csak azt követően hozzák nyilvánosságra, hogy alkalmazására zöld utat kaptak.
    
Matthias Müller szerdán találkozik az amerikai EPA (Environmental Protection Agency) környezetvédelmi hivatal igazgatójával, Gina McCarthyval. A Bild am Sonntag német lap vasárnapi beszámolója szerint a Volkswagen vezérigazgatója egy újonnan kifejlesztett dízelmotor-katalizátort mutat be az EPA elnökének. A Volkswagen szóvivője a lap értesülését nem erősítette meg.
    
Az EPA csütörtökön dönt a Volkswagen dízelmotor-emissziós értékek korrigálására tett javaslatairól. Matthias Müller ugyanakkor Detroitban megerősítette, hogy a Volkswagen kitart amerikai beruházási tervei mellett, sőt, a chattanoogai üzem több mint egymilliárd dolláros modernizálása mellett még 900 millió dollárt fordít az idén piacra kerülő új CrossBlue SUV modell gyártásába is, amely kétezer új munkahelyet teremt az Egyesült Államokban. 
    
A Volkswagen AG tavaly 600 ezer autót értékesített az Egyesült Államokban, kissé többet mint 2014-ben. A növekedés azonban prémiummárkái, az Audi és a Porsche eladásainak volt köszönhető, mivel a VW márka értékesítése öt százalékkal 349 ezerre csökkent. 

Kommentek

  • Marcikutya

    Arra kötelezném, hogy élete végéig csak egy Bogárral közlekedhet. Ha nem tetszik, akkor börtön.

    De komolyan, ezeknél a szemeteknél hogy nem merült még fel a börtön?

  • v_johny

    Marcikutya – 2016.01.11 22:12

    Mégis kit kellene becsukni? Szerinted egy ember tehető felelőssé az ügyben? Vagy konkrétan feltárható név szerint hogy ki/kik állnak ez mögött (kik tudtak róla vagy cselekedtek szándékosan vagy vezetői utasításra)?

  • Kempelen.

    Marcikutya!
    Ez a srác az elődei tettéért kért bocsánatot.
    Te meg sötét vagy, mint az alagút.
    Üdv!

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.