Bocsánatot kért a VW vezérigazgatója

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.01.11. 18.00

A dízelbotrány tavaly szeptemberi kirobbanása óta első amerikai látogatásán elnézést kért a dízelmotorok emissziós értékeinek manipulálásáért a Volkswagen vezérigazgatója

“Tudjuk, hogy nagy csalódást okoztunk ügyfeleinknek, az illetékes hatóságoknak és általában a nagy nyilvánosságnak is” – jelentette ki a hétfőn megnyíló Detroiti Autószalon előestéjén Matthias Müller. “Itt és most elnézést kérek mindazért, ami a Volkswagennél rosszul alakult. Minden erőnkkel azon vagyunk, hogy helyrehozzuk a dolgokat” – fogalmazott. 
Az amerikai hatóságok már megkapták a Volkswagen koncepcióját a botrányban érintett autók motorjainak az átalakítására – mondta, hozzátéve, hogy azt csak azt követően hozzák nyilvánosságra, hogy alkalmazására zöld utat kaptak.
    
Matthias Müller szerdán találkozik az amerikai EPA (Environmental Protection Agency) környezetvédelmi hivatal igazgatójával, Gina McCarthyval. A Bild am Sonntag német lap vasárnapi beszámolója szerint a Volkswagen vezérigazgatója egy újonnan kifejlesztett dízelmotor-katalizátort mutat be az EPA elnökének. A Volkswagen szóvivője a lap értesülését nem erősítette meg.
    
Az EPA csütörtökön dönt a Volkswagen dízelmotor-emissziós értékek korrigálására tett javaslatairól. Matthias Müller ugyanakkor Detroitban megerősítette, hogy a Volkswagen kitart amerikai beruházási tervei mellett, sőt, a chattanoogai üzem több mint egymilliárd dolláros modernizálása mellett még 900 millió dollárt fordít az idén piacra kerülő új CrossBlue SUV modell gyártásába is, amely kétezer új munkahelyet teremt az Egyesült Államokban. 
    
A Volkswagen AG tavaly 600 ezer autót értékesített az Egyesült Államokban, kissé többet mint 2014-ben. A növekedés azonban prémiummárkái, az Audi és a Porsche eladásainak volt köszönhető, mivel a VW márka értékesítése öt százalékkal 349 ezerre csökkent. 

Kommentek

  • Marcikutya

    Arra kötelezném, hogy élete végéig csak egy Bogárral közlekedhet. Ha nem tetszik, akkor börtön.

    De komolyan, ezeknél a szemeteknél hogy nem merült még fel a börtön?

  • v_johny

    Marcikutya – 2016.01.11 22:12

    Mégis kit kellene becsukni? Szerinted egy ember tehető felelőssé az ügyben? Vagy konkrétan feltárható név szerint hogy ki/kik állnak ez mögött (kik tudtak róla vagy cselekedtek szándékosan vagy vezetői utasításra)?

  • Kempelen.

    Marcikutya!
    Ez a srác az elődei tettéért kért bocsánatot.
    Te meg sötét vagy, mint az alagút.
    Üdv!

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.