Órákig állt a busz, mert a sofőr elment aludni

A váltás is aludt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.09. 07.00

Egy távolsági busz vezetője megállt szundítani, ám utasainak erről elfelejtett szólni. Igaz, neki sem szóltak a főnökei, hogy a váltótársa is alszik.

A hivatásos gépkocsivezetők nem dolgozhatnak látástól vakulásig: minden civilizált országban törvény szabályozza, méghozzá szigorúan, hogy adott munkaidő után mennyi ideig kötelező pihenniük. Ez az ésszerű rendszer azonban olykor egészen kétségbeejtő helyzeteket szül.

Erről hosszan tudnának mesélni annak a Denverbe (Colorado, USA) tartó távolsági busznak az utasai, amelynek sofőrjeit rosszul osztotta be a diszpécser.

A busz menetrend szerint délután 16:20-kor érkezik meg egy köztes állomásra, hogy aztán sofőrváltás után, 16:45-kor tovább induljon. Csakhogy január ötödikén a váltósofőrnek még javában tartott a pihenőideje a tervezett induláskor, mivel előző műszakját késve fejezte be, amiről azonban elfelejtették tájékoztatni az első körös sofőrt, valamint az utasokat.

Előbbi tehát maga is elment aludni, az utasok pedig vártak, vártak, vártak. Szerencséjükre a busz motorját járva hagyta a vezető, így legalább nem fagytak meg, de egy idő után már nagyon elegük lett a dologból, így felhívták a busztársaság telefonos központját, valamint a rendőrséget.

Végül az eredeti buszvezető este 6 óra körül visszaült a járműre, ám ez csak szolidáris gesztus volt a részéről, hiszen a törvény szerint tilos volt vezetnie, így csak elüldögélt utasai körében. Az új sofőr este 8-kor érkezett meg, frissen és fiatalosan, és mintha mi sem történt volna, a járat masszív három órás késéssel elindult úti célja felé.

A társaság bocsánatot kért az utasoktól, ám úgy vélik, a dolgok alakulásáért nem ők a felelősek.

Nyitóképünk illusztráció

Kommentek

  • Joshika

    Megnézném,M.o-n hány sofőr ülne vissza”szolidáris”4 kiló bírságért!!!!

  • Sery

    Gyakorló, Németországban dolgozó turista-busz vezetőként sokkal szívesebben olvasok ilyen cikket, mint, hogy esetleg elaludt a sofőr vezetés közben és tömegbalest történt!
    A “szolidaritást” nem tiltja az AETR szabályzat, így nem, hogy 4 kilót, de semmit nem kell fizetni azért, mert a sofőr a buszban ül az utasok között és nem vezeti a buszt!
    Nem mindig jó, ha kontár szól hozzá okoskodva!

  • Marcikutya

    Nem kontár, csak az ötödik bekezdésre már nem jutott figyelme…

    De engem ez döbbentett meg igazán:
    “A társaság bocsánatot kért az utasoktól, ám úgy vélik, a dolgok alakulásáért nem ők a felelősek.”

    Ha már az USA-ban is megtehetik a felelősség ilyen egyszerű elhárítását, akkor vége mindennek.

Siess, csak májusig adnak ingyenpénzt villanyautóra

Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére, a pályázatra 2016-ban kétmilliárd forintot biztosítottak.

Most autót nyerhetsz, ha biztonságosan közlekedsz

Játékos kampány indult a fiatalok biztonságosabb közlekedéséért, a figyelemfelhívó országos vetélkedősorozat megrendezését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezte.

Újabb rendőrök, akiket lehet utálni

Majd ha a Ferrari is elkezd autókat adományozni a carabinierinek, fáklyával vonulunk az olasz követség elé. Addig csak szúrósan nézünk és csúnya szavakat ismételgetünk magunkban.

Áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Kiderült, mit ronthatott el idén a Mercedes

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy az istállónak dolgoznia kell azon, hogy lefaragjon a W08-as súlyából.

F1: A híres motorguru is besegít a McLarennek

Mindent megtesz a McLaren annak érdekében, hogy úrrá legyen motorgondjain, beszervezett egy specialistát is.

Mit tud a Fiat nagy családi kombija?

Jó látni, hogy a szabadidő-autós divatőrület hullámának árjából azért kiemelkedik a józanság sziklájaként néhány olyan valóban praktikus, jó ár-érték arányú családi autó, mint például a Tipo kombi.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.