Megérkezett a Chevy nép-villanyautója

Chevrolet Bolt EV

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.09. 09.15

Végre itt van a régen beharangozott Bolt, amely a Voltnál olcsóbb, de nem unalmasabb belépőt ígér az elektromos autózás világába.

Hát itt van: 2016 végétől sorozatban gyártja elektromos kisautóját a Chevrolet. A Bolt, amelynek neve nyilván szándékosan rímel a Chevy Volt szedánéra, egyetlen feltöltéssel több mint 320 kilométert képes megtenni. Ez városi kisautónál több mint elegendő volna, ám a Bolt – éppen elektromos hajtásláncának köszönhetően – jóval tágasabb, mint amit az autó méretei alapján saccolnánk (a 2600 milliméteres tengelytávhoz például 480 literes csomagtartó társul), így elvileg akár családi autóként is helyt állhatna.

A pontos hatótávolság persze egy csomó mindentől függ, a napszaktól kezdve a domborzati jellemzőkön vagy a külső hőmérsékleten át a vezetési stílusig, ezért a Bolt menet közben ezeket a szempontokat is figyelembe veszi a megtehető távolság megjelenítése során.
A cég persze tudja, hogy az elektromos autó nem adja el önmagát, az emberek azonban imádják az ötletes high-tech kényelmi megoldásokat, így ezekből bőven szerelt be a kisautóba.

A középkonzolon például egy 10,2 colos monitor szolgál mindenféle információk megjelenítésére, a belső tükröt egy széles látószögű kamera helyettesíti, a középkonzolon vezeték nélküli mobiltöltő tálca kapott helyet, a könyöklő alatti üregben pedig akár egy táblaszámítógép is elfér.

A felhasználó egy okostelefonos alkalmazáson keresztül a legkülönfélébb funkciókat kezelheti, a távvezérelt indítástól kezdve a klímaberendezés programozott bekapcsolásán át a szervizidőpont kéréséig. Felhasználói kézikönyv sincs, azt is a telefonos app helyettesíti.

Mindez persze áramot fogyaszt, azaz csökkenti a hatótávolságot, ezért a Bolt ahol tud, spórol. Ilyen például a Bluetooth kapcsolat is, amelyet kifejezetten az autóhoz fejlesztettek ki, és állítólag a szokásosnál jóval kevesebb energiát fogyaszt (persze egy vezeték nélküli adatkapcsolat áramszükséglete eleve elhanyagolható a motor vagy a klímakompresszor energiafelvételéhez képest.)

Az autó fedélzetén természetesen 4G mobil adathálózat dolgozik, és ha a felhasználónak olyan a kedve, akár versenyre is kelhet más Bolt-tulajdonosokkal, hogy kiderüljön, melyikük vezet takarékosabban.

Az autó egyébként összességében nem sokat változott az egy éve bemutatott tanulmányhoz képest. Sajnos az is a régi, hogy a Chevrolet nem közöl részleteket a hajtásláncról – remélhetőleg a forgalmazás kezdetére már kiderül, mi is hajtja a kis villanyautót.

Kommentek

  • Guevara

    “Végre itt van a régen beharangozott Bolt”

    Vagyishogy OTT. De gondolom ITT majd Opel jellel lesz.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.