Hát itt van: 2016 végétől sorozatban gyártja elektromos kisautóját a Chevrolet. A Bolt, amelynek neve nyilván szándékosan rímel a Chevy Volt szedánéra, egyetlen feltöltéssel több mint 320 kilométert képes megtenni. Ez városi kisautónál több mint elegendő volna, ám a Bolt – éppen elektromos hajtásláncának köszönhetően – jóval tágasabb, mint amit az autó méretei alapján saccolnánk (a 2600 milliméteres tengelytávhoz például 480 literes csomagtartó társul), így elvileg akár családi autóként is helyt állhatna.

A pontos hatótávolság persze egy csomó mindentől függ, a napszaktól kezdve a domborzati jellemzőkön vagy a külső hőmérsékleten át a vezetési stílusig, ezért a Bolt menet közben ezeket a szempontokat is figyelembe veszi a megtehető távolság megjelenítése során.
A cég persze tudja, hogy az elektromos autó nem adja el önmagát, az emberek azonban imádják az ötletes high-tech kényelmi megoldásokat, így ezekből bőven szerelt be a kisautóba.

A középkonzolon például egy 10,2 colos monitor szolgál mindenféle információk megjelenítésére, a belső tükröt egy széles látószögű kamera helyettesíti, a középkonzolon vezeték nélküli mobiltöltő tálca kapott helyet, a könyöklő alatti üregben pedig akár egy táblaszámítógép is elfér.

A felhasználó egy okostelefonos alkalmazáson keresztül a legkülönfélébb funkciókat kezelheti, a távvezérelt indítástól kezdve a klímaberendezés programozott bekapcsolásán át a szervizidőpont kéréséig. Felhasználói kézikönyv sincs, azt is a telefonos app helyettesíti.

Mindez persze áramot fogyaszt, azaz csökkenti a hatótávolságot, ezért a Bolt ahol tud, spórol. Ilyen például a Bluetooth kapcsolat is, amelyet kifejezetten az autóhoz fejlesztettek ki, és állítólag a szokásosnál jóval kevesebb energiát fogyaszt (persze egy vezeték nélküli adatkapcsolat áramszükséglete eleve elhanyagolható a motor vagy a klímakompresszor energiafelvételéhez képest.)

Az autó fedélzetén természetesen 4G mobil adathálózat dolgozik, és ha a felhasználónak olyan a kedve, akár versenyre is kelhet más Bolt-tulajdonosokkal, hogy kiderüljön, melyikük vezet takarékosabban.

Az autó egyébként összességében nem sokat változott az egy éve bemutatott tanulmányhoz képest. Sajnos az is a régi, hogy a Chevrolet nem közöl részleteket a hajtásláncról – remélhetőleg a forgalmazás kezdetére már kiderül, mi is hajtja a kis villanyautót.