Megérkezett a Chevy nép-villanyautója

Chevrolet Bolt EV

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.09. 09.15

Végre itt van a régen beharangozott Bolt, amely a Voltnál olcsóbb, de nem unalmasabb belépőt ígér az elektromos autózás világába.

Hát itt van: 2016 végétől sorozatban gyártja elektromos kisautóját a Chevrolet. A Bolt, amelynek neve nyilván szándékosan rímel a Chevy Volt szedánéra, egyetlen feltöltéssel több mint 320 kilométert képes megtenni. Ez városi kisautónál több mint elegendő volna, ám a Bolt – éppen elektromos hajtásláncának köszönhetően – jóval tágasabb, mint amit az autó méretei alapján saccolnánk (a 2600 milliméteres tengelytávhoz például 480 literes csomagtartó társul), így elvileg akár családi autóként is helyt állhatna.

A pontos hatótávolság persze egy csomó mindentől függ, a napszaktól kezdve a domborzati jellemzőkön vagy a külső hőmérsékleten át a vezetési stílusig, ezért a Bolt menet közben ezeket a szempontokat is figyelembe veszi a megtehető távolság megjelenítése során.
A cég persze tudja, hogy az elektromos autó nem adja el önmagát, az emberek azonban imádják az ötletes high-tech kényelmi megoldásokat, így ezekből bőven szerelt be a kisautóba.

A középkonzolon például egy 10,2 colos monitor szolgál mindenféle információk megjelenítésére, a belső tükröt egy széles látószögű kamera helyettesíti, a középkonzolon vezeték nélküli mobiltöltő tálca kapott helyet, a könyöklő alatti üregben pedig akár egy táblaszámítógép is elfér.

A felhasználó egy okostelefonos alkalmazáson keresztül a legkülönfélébb funkciókat kezelheti, a távvezérelt indítástól kezdve a klímaberendezés programozott bekapcsolásán át a szervizidőpont kéréséig. Felhasználói kézikönyv sincs, azt is a telefonos app helyettesíti.

Mindez persze áramot fogyaszt, azaz csökkenti a hatótávolságot, ezért a Bolt ahol tud, spórol. Ilyen például a Bluetooth kapcsolat is, amelyet kifejezetten az autóhoz fejlesztettek ki, és állítólag a szokásosnál jóval kevesebb energiát fogyaszt (persze egy vezeték nélküli adatkapcsolat áramszükséglete eleve elhanyagolható a motor vagy a klímakompresszor energiafelvételéhez képest.)

Az autó fedélzetén természetesen 4G mobil adathálózat dolgozik, és ha a felhasználónak olyan a kedve, akár versenyre is kelhet más Bolt-tulajdonosokkal, hogy kiderüljön, melyikük vezet takarékosabban.

Az autó egyébként összességében nem sokat változott az egy éve bemutatott tanulmányhoz képest. Sajnos az is a régi, hogy a Chevrolet nem közöl részleteket a hajtásláncról – remélhetőleg a forgalmazás kezdetére már kiderül, mi is hajtja a kis villanyautót.

Kommentek

  • Guevara

    “Végre itt van a régen beharangozott Bolt”

    Vagyishogy OTT. De gondolom ITT majd Opel jellel lesz.

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.