Dűnemászás, gerincsérülés – küzdenek a magyarok Afrikában

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2016.01.09. 07.00

Gerincsérülés miatt visszafordult a magyar kamionos csapat, míg a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a 7. lett az Africa Race nemzetközi terepraliverseny 10. szakaszán

Felemás napot zártak a magyarok a klasszikus Dakar útvonalán zajló Africa Race 10., Akjujt-Akjujt hurokszakaszán, amelyen a mezőny megmászta Mauritánia egyik legnagyobb homokdűnéjét is. 


Az Opel Dakar Team tájékoztatása szerint a magyar párosnak négyszer kellett lapátok segítségével kiszabadítania autóját a homok fogságából, de összességében elégedetten zárták a napot, mások sokkal rosszabbul jártak.
Szalay Balázs pilóta elmondta, összességében 40-50 percet töltöttek ásással. Hangsúlyozta: gépjárművük ezen a napon tökéletesen működött, de mivel a csütörtöki technikai gondok miatti pályarövidítésért hétórás büntetést kaptak, összetettben a hetedik helyezés nem sokat javított a pozíciójukon.
“Ez a nap megkoronázta az Africa Race-t, rengeteg dűnén küzdöttük át magunkat. Nem volt vicces, abból a szempontból viszont segített, hogy az előző napi büntetés miatt a mezőny végéről rajtoltunk, így sokat kellett előzni, ami a nyílt terepen, a dűnék között sokkal kevésbé nehéz, mint egy szűk pályán” – tette hozzá Szalay. 
Bunkoczi László navigátor kifejtette: “Ásni minden körülmények között megterhelő, hőségben és tűzálló ruhában pedig még inkább, de mostanra már kialakult, hogy nincsenek fölösleges mozdulataink, tudjuk, hogy mit hova teszünk és mikor – nem kapkodunk. Jó szakasz volt a mai, nekünk való, az autó mindenütt elment, ahol kellett, ha mi nem rontottunk, bárhová elvitt minket.”
Fedélzeti kamerás felvétel az Opel Mokkából
 
Úgy tűnik, a Qualisport kamionos alakulatának az idei viadalon semmi nem jön össze. A Scania-trióra a gyötrelmes, félbeszakított kilencedik szelektív szakasz után újabb megpróbáltatások vártak Mauritániában.
Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Ács László főszerelő a csütörtöki napot ásózással és szereléssel töltötte a Szalay Balázs és Bunkoczi László alkotta Opel-egység társaságában. Éjjel a táborban nagy volt a nyüzsgés a magyar kontingens háza táján: a Mokkával viszonylag hamar végzett az Opel Dakar Team szervizcsapata, a Qualisportnak viszont előbb gondoskodnia kellett a differenciálmű síktárcsájának pótlásáról.


“A Kamaz gyári csapatától kaptunk segítséget, így a srácok hajnalra megjavították a kamiont. A rajtot bevállaltuk, de csak 16 kilométert teljesítettünk, ugyanis rettenetesen fájt a hátam. Tegnap, amikor holtfáradtan megérkeztünk, kiszállás közben leestem a fülkéből. Az orvosok éjjel is, hajnalban is megnéztek, végül saját felelősségre rajtoltam, de amikor éreztem a fájdalmat, úgy döntöttünk, hogy inkább kiállunk. Sok már úgysem múlik ezen. A nap zömét pihenéssel töltöttem, mert az utolsó mauritániai szakaszt szeretném versenyben teljesíteni” – mondta Kovács Miklós.
Az autós kategória éllovasai megszenvedtek: a listavezető Toyota-pilóta, Kanat Sagirov csak a 4. helyen zárt, ám előnyét sikerült ismét növelni, a kazah most 26 perc 43 másodperccel előzi meg az Optimus MD-vel versenyző Pascal Thomasse-t.
A kamionosoknál a kamazos Anton Sibalov újabb szakaszt nyert, azonban a tatárföldi alakulat másik egysége, a CNG üzemű kamionnal versenyző Szergej Kuprijanov motorhiba miatt nem tudta teljesíteni a mért távot. Az összesítésben Shibalov mögött a tatrás cseh Tomas Tomecek, valamint az MAN-es portugál pilótanő, Elisabete Jacinto tanyázik.


A motoros kategóriában a címvédő Pal Anders Ullevalseter ezúttal sem hagyott kétséget afelől, hogy ki a legjobb a kétkerekűek mezőnyében. Az egy kivételével az összes eddigi szakaszt megnyerő norvég KTM-menőt ezúttal egy másik KTM-es, Andrew Newland követte a célban, aki 5 óra 57 perces hátránnyal az összesítésben is a 2. helyen áll.
Az Africa Eco Race tizenegyedik szakasza az utolsó, a hivatalos végeredménybe is beleszámító menet lesz, a hagyományoknak megfelelően ugyanis az utolsó, szenegáli penzumot már csak demonstrációs jelleggel teljesítik majd. A 208 kilométer hosszú mért táv Mauritániában kanyarog, ám a szakasz után a karaván határt lép és már Szenegálban, St. Louis városában töltik majd az éjszakát.
Eredmények:
10. szakasz, Akjujt-Akjujt (össztáv 403 km, ebből szelektív 327 km):
autósok:
1. David Gerard, Gerard Dubuy (francia, Optimus) 4:35:52 óra
…7. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Mokka) 26:49 perc hátrány
összetettben:
1. Kanat Sagirov, Vitalij Jevtyekov (kazah, ukrán, Toyota Hilux) 41:35:41 ó
…13. Szalay, Bunkoczi 15:30:02 ó h.
kamionosok:
1. Tomas Tomecek, Ladislav Lala (cseh, Tatra) 5:17:29 ó
összetettben:
1. Anton Sibalov, Robert Amatics, Almaz Kisamijev 45:38:02 ó
motorosok:
1. Pal Anders Ullevalseter (norvég, KTM) 5:04:41 ó
összetettben:
1. Ullevalseter 46:16:16 ó
Forrás: Opel Dakar Team, Qualisport

Kommentek

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

F1: 2020-tól annyi Silverstone-nak?

A silverstone-i pályát tulajdonló BRDC cáfolta, hogy 2019-ben utolsó alkalommal rendeznék meg a Brit Nagydíjat.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

Így néz ki egy csoportos autómentés Oroszországban

Az oroszok senkit nem hagynak az út szélén, ha kell kézi erővel húzzák ki a bajba jutott autóst.

Ilyen az, amikor nem múlik el nyomtalanul a gyerekkor

Gigantikusra nőtt, V8-assal hajtott játékszerrel ment vásárolni ez az amerikai bácsi

Luxusautó gyűjteménnyel együtt eladó ez a hatalmas villa

Hatalmas luxusvilla 250 millió dollárért keres új gazdát, benne medence és mozi mellett pazar autógyűjtemény is található.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.