Nem irgalmazott a sivatag a magyaroknak

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2016.01.08. 08.10

A klasszikus Dakar útvonalán zajló Africa Race-en mindkét magyar egység ugyanott, a táv harmadánál akadt el a 9. szakaszon, cél helyett végül a rajtnál futottak be.

Nem irgalmazott a sivatag a magyar versenyzőknek az Africa Race kilencedik, a mauritániai Amodjar és Akjoujt közötti 445 km-es szelektív szakaszán. 
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős (Opel Mokka) géphiba, a Qualisport kamionja elakadás miatt jutott csak a táv harmadáig. 
“Próbáltam lendületesen menni, egészen addig, amíg egy versenyzőtársunk el nem akadt előttünk a nyomon. Onnantól kezdve már mindössze egy nyom ment tovább, úgyhogy akkor, ott, nem álltunk rossz pozícióban, de sajnos elástuk magunkat. A lapátolás után egyszer még be tudtam indítani a Mokkát, de utána már soha többet. Korábban tönkrement a ventilátorkapcsoló, melegedett az autó, aztán meg jött ez a probléma az önindítóval” – mondta Szalay, hozzátéve, hogy szerencse a szerencsétlenségben, hogy a Qulaisport kamionja (vagyis a Kovács, Czeglédi, Ács kamionos trió) alig száz méterre tőlük szintén elkapart. Először nem is látták egymást (mindkét csapat egy dűne aljában dolgozott), utóbb azonban, amikor Kovácsék feltolattak a dűne tetejére, összetalálkoztak..
    
“Kovács Mikiék technikája éppen addig tartott ki, ahol mi voltunk, ami nekünk hatalmas szerencse, mert így, miközben mi ástuk az ő kamionjukat, Czegó (Czeglédi Péter) beszélt a szervizeseinkkel, hogy mi lehet a gond az önindítóval” – tette hozzá  Bunkoczi László. “Végül a söprögető kamion hozott nekünk starterkábelt, és miután Czegó megmutatta, hogy melyiket hova kell illeszteni, most már úgy indítom el a kocsit két dróttal, mint egy jobb tolvaj, úgyhogy nemcsak bobcatnek vagyok alkalmas mostantól, hanem önindítónak is. Összességében azonban keserves egy nap volt.”
“Nem működött a ventilátor és az önindító, úgyhogy őrültség lett volna a cél felé indulni. Az volt az egyetlen lehetséges döntés, hogy a hozzánk közelebb lévő rajt felé jövünk ki” – mondta Szalay.
És ez volt az egyetlen lehetséges döntés Kovács Miklósék számára is, úgyhogy ők is a rajt felé indultak meg, vállalva a kihagyott GPS-pontok miatt rájuk váró büntetést. Így ugyanis legalább folytatni tudják a versenyt, s haladhatnak tovább Dakar, a Rózsaszín-tó felé.
“Nagy nehezen elindultunk és a dűne túloldalán Szalay Balázsékkal találkoztunk, akik ott rostokoltak. Megpróbáltunk segíteni nekik, a vontatási manőver el is kezdődött, de befejezni már nem tudtuk, mert elszállt a kamion első hajtása. Balázzsal és Lacival együtt töltöttük a napot, ástunk, szereltünk, próbáltunk segíteni magunkon, de mindhiába. Meg kellett várnunk, amíg odaér a szervezők romeltakarító járműve, amelyből sikerült felszerelésekhez jutni. Nagy nehezen annyira megjavítottuk a kamiont, hogy vissza tudtunk menni a rajtig, onnan pedig az összekötőn érkeztünk a mostani táborba. A srácoknak biztosan hosszú éjszakája lesz, hiszen kizárólag hátsó hajtással nem mehetünk vissza a sivatagba” – fogalmazott Kovács, aki a verseny korábbi szakaszában a dobogóért harcolt a kamionos kategóriában.
    
A napi szakasz nehézségét jól szemlélteti, hogy még a domináns Kamazokat is megfékezték a dűnék: a kategória-éllovas Anton Shibalov éppúgy ásott, mint márkatársa, Szergej Kuprijanov. A metángáz-hajtású Kamazzal Kuprijanov ezúttal jobb időt ért el, mint a listavezető, de a tatárföldi armada most vereséget szenvedett: a szakaszt Tomas Tomecek nyerte a Tatrával, az MAN-es Elisabete Jacinto előtt.
Az autósoknál a tavalyi győztes, Jean-Antoine Sabatier bizonyult a legjobbnak Buggy One típusú buggy-jával: Kanat Sagirov, a kategória listavezetője ezúttal csak a 9. helyen végzett, így a toyotás kazah pilóta előnye 49 percről 8 és fél percnyire apadt a napot az 5. legjobb idővel teljesítő üldözője, az Optimus MD-s Pascal Thomasse előtt. A motorosoknál Pal Anders Ullevalseter hozta a kötelezőt, a kétkerekűek címvédő-éllovasát pedig egy portugál apa-fiú páros, idősebb és ifjabb José Fernando de Sousa követte.
Pénteken hurokszakasz vár a mezőnyre Akjoujt környékén, pokoli nehézségekkel: az előrejelzések szerint rögtön az első dűne Mauritánia egyik legnagyobb ilyen képződménye lesz, de ezen felül is pokolian sok homokos területet foglal magában a 379 kilométernyi mért táv.
Eredmények:
9. szakasz, Amodjar-Akjujt (össztáv: 493 km, ebből szelektív szakasz: 445 km)
    
autósok:
1.  Jean Antoine Sabatier, Agostino Rizzardi (francia, Bugga One) 5:19:41 óra
Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Mokka) idő nélkül
összetettben:
1. Kanat Sagirov, Vitalij Jevtyekov (kazah, ukrán, Toyota Hilux) 36:48:32 óra
Szalay, Bunkoczi idő nélkül
kamionosok: 
1. Tomas Tomecek, Ladislav Lala (cseh, Tatra) 6:22:30 óra
…5. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (Scania) idő nélkül
összetettben:
1. Anton Shibalov, Robert Amatics, Almaz Kisamijev (orosz, Kamaz) 39:47:44 óra
…5. Kovács, Czeglédi, Ács idő nélkül
motorosok:
1. Pal Anders Ullevalseter (norvég, KTM) 6:08:07 óra
összetettben:
1. Ullevalseter 41:08:35 óra

Kommentek

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

Kéne az első Ford Mustang?

Az első szériagyártású keménytetős Ford Mustang keresi új gazdáját, aki ezzel egy szelet autótörténelmet vásárol.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.