Csökkentek a VW eladásai

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.01.08. 21.10

A Volkswagen konszern tavaly 5,82 millió VW márkájú autót értékesített, 4,8 százalékkal kevesebbet a 2014-es 6,12 milliónál.

A VW márka forgalma decemberben 8 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbihoz képest. Európában 1,7 százalékkal növelte eladásait tavaly a VW, az Egyesült Államokban viszont, ahol az emissziós értékeket manipuláló motorvezérlő szoftverre fény derült, 4,8 százalékkal 350 ezerre csökkentek az értékesítések. Kínában pedig 4,6 százalékkal kevesebb, 2,63 millió VW autót adott el tavaly a Volkswagen.
A Volkswagen konszern  2015-ben 9,93 millió autót értékesített, két százalékkal kevesebbet az előző évi 10,14 milliónál. Decemberben a konszern 5,2 százalékkal kevesebb autót adott el az előző évinél.
A csoporthoz tartozó Porsche sportkocsi gyártó eladásai viszont 18,6 százalékkal emelkedtek tavaly, a prémium kategóriás márka, az Audi eladásai pedig 3,6 százalékkal. 
A Volkswagen német vetélytársainak mindegyike, az Opel, a Daimler és a BMW is növelte eladásait tavaly.

Kommentek

  • Keeep

    Igen… ilyenkor lehet tettenérni mennyire nincsenek képben a gazdasági elemzők, a média stb ! Mindenhol óriási visszaésést jósoltak a VW-nek (olastam 30-40% is) és szinte semmit nem változtak az eladások.
    Mág az USA -Kina 4-5% is nagyon kevés, ráadásul a legfőbb piacon az EU-ban nőttek az eladások !
    Ugy látszik az embereket nehéz megvezetni…OK csalt a VW DE!ki is csalt ?… az emberek pontosan tudják ez 6-8 pénzéhes vezető müve! Attól az autók ugyanolyan jók
    ( Ráadásul egy egyébkén is tisza Euro 5 motor lett szennyezőbbé téve, de hogy mennyivel azóta sem derült ki csak hasraütős találgatások voltak a médiában !
    Egyetlen konkrét Amerikai vizsgálatot láttam ahol a nyomaték 10% a teljesitnény 2% csökkent !!! a szoftver miatt, mégegyszer : egy Euro 5 motorról beszélünk!
    Meg persze ott volt az is, a borány után vizsgált különbözö márkáju Dizel autók szinte mind megbuktak töbszörös határérték kibocsájtással.)
    Szerintem az emberek összerakták a tényeket, emiatt nem változtak lényegesen az eladások.

  • hova

    Szinte minden esetben 6-8 ember dönti el a sorsod, v valaminek a sorsát. De többször inkább kevesebb! A “csalásból” minden munkás és részvényes részesedett, igaz, kevésbé mint a vezérek. Nem kell szépítgetni a dolgot: kemény pénzbüntetések jönnek és azért kissé meghökkentek az emberek-ezt nem kell tagadni.

  • Keeep

    hova “A “csalásból” minden munkás és részvényes részesedett” ???
    Ugy érted mikor a munkások 99,99 %-a megtudta a csalást, részesedtek a 6-8 vezető
    közutálatából ?

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.