Rossz napja volt a magyaroknak Afrikában

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2016.01.07. 07.55

A Szalay-Bukoczi autós duó és a kamionos Qualisport csapat is nehéz napot zárt és visszaesett a klasszikus Dakar-útvonalon zajló Africa Race tereprali-viadal 8. szakaszán

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a 13. helyen végzett a szerdai nyolcadik szakaszon, ezzel összesítésben a nyolcadikról a kilencedik helyre, a kamionos Qualisport egység pedig negyedikről az ötödikre csúszott vissza és büntetésre számíthat a klasszikus Dakar-útvonalon haladó Afrika Race nemzetközi tereprali-versenyen.
Rossz napja volt a magyaroknak Afrikában 1
Amodjar mindössze 4 kilométerre található a mauritániai Atar városától, amely már az afrikai Dakar-ralik idején is a legveszedelmesebb dűnés szakaszokat tartogatta a versenyzők számára. 
Az Opel Dakar Team megküzdött az elemekkel és a technikával: előkerült az ásó, ékszíjat is kellett cserélni.
“Rég volt olyan legutóbb, hogy majdnem ránk sötétedett a dűnék között, de nem is nagyon hiányzott. Végül ez nem történt meg, de így is nagyon kemény volt hét órát ülni a Mokkában, főleg úgy, hogy ástunk és szereltünk is közben. Nagyon megdolgoztunk azért, hogy most itt lehessünk a táborban” – mondta Szalay Balázs.  
    
Rossz napja volt a magyaroknak Afrikában 2
A kamionos mezőnyben versenyző Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió Scaniája többször beragadt a dűnékbe, végül a csapat félbeszakította a napi menetet, és végül ötödik lett.
“A szakasz eleje egészen jól sikerült, a Kamazok nyomában mentünk, ráadásul úgy, hogy volt egy defektünk is. Amikor utolértük őket, azt láttuk, hogy bent állnak egy olyan területen, ahol velük együtt legalább egy tucatnyi autó volt beragadva a homokba. Mi megpróbáltunk kockáztatni, de ráfizettünk” – idézte a Qualisport Racing közleménye Kovács Miklós pilótát. 
“Egy másik helyen igyekeztünk átjutni, de elásta magát a kamion, és csak a csapatunk történetének eddigi legdurvább, több órán át tartó lapátolásával tudtuk kiszabadítani. Amikor nagy nehezen újraindultunk, röviddel később ismét beragadtunk, és az újabb ásózás után úgy döntöttünk, hogy nem akarunk a sivatagban éjszakázni. Bevállaltuk, hogy súlyos időbüntetést kapunk és inkább kijöttünk a szakaszról” – tette hozzá. 
Rossz napja volt a magyaroknak Afrikában 3
A kamionos magyar csapat a negyedik helyen állt a szerdai versenynap előtt, most úgy ötödik, hogy a büntetéséről később dönthetnek. Noha a szakasz félbeszakításáért kapott időbüntetés előreláthatólag jelentős lesz, a trió harci kedve megmaradt: “Szó sincs arról, hogy tesztként fognánk fel a hátralevő szakaszokat. Kőkemény napok várnak mindenkire, bármelyik versenytársunk járhat úgy, mint most mi. Tudjuk, hogy csodák nincsenek, de amit csak tudunk, megteszünk a folytatásban is” – mondta a pilóta.
A kamionos kategóriában ismét Anton Sibalov nyerte a szakaszt a Kamazzal, tovább erősítve vezető pozícióját a kategória összesítésében. Márkatársát, Szergej Kuprijanovot ezúttal a cseh Tatra-ásznak, Tomas Tomeceknek sikerült maga mögé utasítania. Elisabete Jacinto a 4. helyen zárta a szakaszt, de így is őrzi a 3. helyet a Kamazok mögött.
Rossz napja volt a magyaroknak Afrikában 4
Az autósoknál a buggy-s Mathieu Serradori beindította a rakétákat és az élen zárt, nyomában az Optimus MD-s Pascal Thomasse-szal és a Toyotával versenyző Kanat Sagirovval. Az autós összesítésben is ők alkotják a közvetlen élmezőnyt: Sagirov 49 perccel vezet Thomasse előtt, míg Serradori 1 óra 16 perces hátránnyal tanyázik a 3. helyen. 
A motorosoknál az előző napi botlás után újra Pal Anders Ullevalseter vitte a prímet: a norvég KTM-es dominál, előnye az összesítésben már 3 óra 56 perc egy másik KTM-versenyzővel, Norbert Dubois-val szemben. A francia a mai teljesítményével a 4. helyről kapaszkodott fel a 2. pozícióba.
Az Africa Eco Race mezőnye csütörtökön is Mauritániában marad: Amodjarból Akjoujt felé tart a karaván, a mért táv hossza pedig 445 kilométer lesz, temérdek homokkal és dűnével.
Eredmények:
8. szakasz, Amodjar-Amodjar, össztáv 498 km, ebből szelektív 377 km:
    
autósok:
1. Mathieu Serradori, Didier Haquette (francia, Proto) 6:03:09
…13. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Mokka) 1:01:45 ó hátrány
összetettben:
1. Kanat Sagirov, Vitalij Jevtyekov (kazah, ukrán, Toyota Hilux) 30:33:06
…9. Szalay, Bunkoczi 3:23:03 ó h.
    
kamionosok: 
1. Anton Sibalov, Robert Amatics, Almaz Kisamijev (orosz, Kamaz) 6:20:51
…5. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (Scania)
összetettben:
1. Sibalov, Amatics, Kisamijev 31:35:41
…5. Kovács, Czeglédi, Ács 
motorosok:
1. Pal Anders Ullevalseter (norvég, KTM) 6:29:10
összetettben:
1. Ullevalseter 35:00:28
Forrás: MTI, Qualisport

Kommentek

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért, vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

F1: 2017-re kicsinálták az előzéseket

A versenyzők elmondása alapján beigazolódtak az előzetes félelmek, a 2017-es Forma-1-es autókkal igen nehéz, ha nem lehetetlen előzni. Idén körmenetek jöhetnek.

Egy apró csavar élete az F1-ben

Egy aprócska alkatrész, ami hatalmas utat tesz meg, mire behelyezik egy Forma-1-es autóba. Most végignézheted a folyamatot.

Idén is lazajlott a hazai legnagyobb autós és tuningszeánsz

Idén is megrendezték a legnagyobb, legszínesebb benzingőzös hazai bulit, az AMTS-t, és mi idén is kimentünk egy fényképezőgéppel, hogy lőjünk pár fotót.

Hogyan hajtogassunk Suzuki Ignist?

Az origami az egyik legrégebbi japán szabadidős tevékenység, ami ma is töretlenül népszerű, az új Suzuki Ignis pedig kellően dekoratív ahhoz, hogy ihletet adjon egy elszánt hajtogatónak.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.