Bemutatkozott a Hyundai szuperhibridje

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.07. 13.00

Nyilvánosságra hozta az Ioniq szedán első hivatalos fényképeit és műszaki részleteit a Hyundai.

A Hyundai koreai K+F központjában leleplezte piacelső újdonságát, a részben vagy teljesen elektromos hajtásláncokkal megvásárolható Ioniq szedánt.

Az autó alapját egy kifejezetten erre a célra kifejlesztett, új platform adja, amelynek építésénél 53 százaléknyi nagy szakítószilárdságú acél mellett alumíniumot is felhasználtak. Az új modell nem teherviselő karosszériaelemei (motorházfedél, csomagtérfedél), valamint egyes felfüggesztési elemei alumínium-öntvényből készültek, ami 12,6 kilogrammos megtakarítást eredményezett.

A fejlesztők állítása szerint az Ioniq menetdinamikai és kényelmi szempontból is felülmúlja a jelenleg kapható hibrideket; a mélyen beépített akkumulátorok stabilitást és jó kanyarvételi képességeket eredményeznek, míg a hátsó felfüggesztés multilink rendszerű, kettős alsó lengőkarokkal.

Az Ioniq az előzetes bejelentésekkel összhangban háromféle hajtáslánccal lesz elérhető: a hibrid, konnektoros hibrid és elektromos opció világújdonságnak számít. Most az elsőként piacra kerülő verzió, a hibrid részleteit ismertették: a kifejezetten erre a célra fejlesztett, 40%-os (világelső) termikus hatásfokú 1.6 Kappa GDI közvetlen befecskendezéses benzinmotorhoz állandó mágneses villanymotor társul, előbbi 105, utóbbi 47 lóerős.

A benzinmotor olyan modern megoldásokat vonultat fel, mint a blokk és a hengerfej egymástól független hűtése, vagy a 200 baros, hatlyukú injektor.

Az elektromos oldalon lítiumion-polimer akkumulátorok dolgoznak, kiemelkedő töltési és kisütési jellemzőkkel; az erőátvitelt egy külön fejlesztésű duplakuplungos váltóra bízták. A hajtáslánc állítólag közvetlen gázreakciókkal és dinamikus gyorsítóképességgel nyűgözi majd le a vásárlókat.

A modell várhatóan az év második felében már Európában is kapható lesz.

Kommentek

  • subtotal

    Hihetetlen, autószerű műszerfala van – nagy bajban lesz a Toyota :)

  • DTF

    ebben valszeg van váltó, nem attkinson a motor és egy villanyomot van a benzinmortoron kivül… azerét egy Toyota hybrid megbízhatségot nem könnyű leutánozni (nme véletlen bukotak meg a bmwés, aduio vw hybridjei…)

  • szaboata

    Úgy tűnik nem utánouzták le a Priust technikailag sem.A leírás alapján nagyon átgondolták a dolgot.Megbízhatósága majd kiderül.Formára pedig egész autószerű, kívül belül.

  • Ankhiszesz

    Sokkal szebb lett az új Priusznál!

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.