Bemutatkozott a Hyundai szuperhibridje

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.07. 13.00

Nyilvánosságra hozta az Ioniq szedán első hivatalos fényképeit és műszaki részleteit a Hyundai.

A Hyundai koreai K+F központjában leleplezte piacelső újdonságát, a részben vagy teljesen elektromos hajtásláncokkal megvásárolható Ioniq szedánt.

Az autó alapját egy kifejezetten erre a célra kifejlesztett, új platform adja, amelynek építésénél 53 százaléknyi nagy szakítószilárdságú acél mellett alumíniumot is felhasználtak. Az új modell nem teherviselő karosszériaelemei (motorházfedél, csomagtérfedél), valamint egyes felfüggesztési elemei alumínium-öntvényből készültek, ami 12,6 kilogrammos megtakarítást eredményezett.

A fejlesztők állítása szerint az Ioniq menetdinamikai és kényelmi szempontból is felülmúlja a jelenleg kapható hibrideket; a mélyen beépített akkumulátorok stabilitást és jó kanyarvételi képességeket eredményeznek, míg a hátsó felfüggesztés multilink rendszerű, kettős alsó lengőkarokkal.

Az Ioniq az előzetes bejelentésekkel összhangban háromféle hajtáslánccal lesz elérhető: a hibrid, konnektoros hibrid és elektromos opció világújdonságnak számít. Most az elsőként piacra kerülő verzió, a hibrid részleteit ismertették: a kifejezetten erre a célra fejlesztett, 40%-os (világelső) termikus hatásfokú 1.6 Kappa GDI közvetlen befecskendezéses benzinmotorhoz állandó mágneses villanymotor társul, előbbi 105, utóbbi 47 lóerős.

A benzinmotor olyan modern megoldásokat vonultat fel, mint a blokk és a hengerfej egymástól független hűtése, vagy a 200 baros, hatlyukú injektor.

Az elektromos oldalon lítiumion-polimer akkumulátorok dolgoznak, kiemelkedő töltési és kisütési jellemzőkkel; az erőátvitelt egy külön fejlesztésű duplakuplungos váltóra bízták. A hajtáslánc állítólag közvetlen gázreakciókkal és dinamikus gyorsítóképességgel nyűgözi majd le a vásárlókat.

A modell várhatóan az év második felében már Európában is kapható lesz.

Kommentek

  • subtotal

    Hihetetlen, autószerű műszerfala van – nagy bajban lesz a Toyota :)

  • DTF

    ebben valszeg van váltó, nem attkinson a motor és egy villanyomot van a benzinmortoron kivül… azerét egy Toyota hybrid megbízhatségot nem könnyű leutánozni (nme véletlen bukotak meg a bmwés, aduio vw hybridjei…)

  • szaboata

    Úgy tűnik nem utánouzták le a Priust technikailag sem.A leírás alapján nagyon átgondolták a dolgot.Megbízhatósága majd kiderül.Formára pedig egész autószerű, kívül belül.

  • Ankhiszesz

    Sokkal szebb lett az új Priusznál!

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.