A Hyundai koreai K+F központjában leleplezte piacelső újdonságát, a részben vagy teljesen elektromos hajtásláncokkal megvásárolható Ioniq szedánt.

Az autó alapját egy kifejezetten erre a célra kifejlesztett, új platform adja, amelynek építésénél 53 százaléknyi nagy szakítószilárdságú acél mellett alumíniumot is felhasználtak. Az új modell nem teherviselő karosszériaelemei (motorházfedél, csomagtérfedél), valamint egyes felfüggesztési elemei alumínium-öntvényből készültek, ami 12,6 kilogrammos megtakarítást eredményezett.

A fejlesztők állítása szerint az Ioniq menetdinamikai és kényelmi szempontból is felülmúlja a jelenleg kapható hibrideket; a mélyen beépített akkumulátorok stabilitást és jó kanyarvételi képességeket eredményeznek, míg a hátsó felfüggesztés multilink rendszerű, kettős alsó lengőkarokkal.

Az Ioniq az előzetes bejelentésekkel összhangban háromféle hajtáslánccal lesz elérhető: a hibrid, konnektoros hibrid és elektromos opció világújdonságnak számít. Most az elsőként piacra kerülő verzió, a hibrid részleteit ismertették: a kifejezetten erre a célra fejlesztett, 40%-os (világelső) termikus hatásfokú 1.6 Kappa GDI közvetlen befecskendezéses benzinmotorhoz állandó mágneses villanymotor társul, előbbi 105, utóbbi 47 lóerős.

A benzinmotor olyan modern megoldásokat vonultat fel, mint a blokk és a hengerfej egymástól független hűtése, vagy a 200 baros, hatlyukú injektor.

Az elektromos oldalon lítiumion-polimer akkumulátorok dolgoznak, kiemelkedő töltési és kisütési jellemzőkkel; az erőátvitelt egy külön fejlesztésű duplakuplungos váltóra bízták. A hajtáslánc állítólag közvetlen gázreakciókkal és dinamikus gyorsítóképességgel nyűgözi majd le a vásárlókat.

A modell várhatóan az év második felében már Európában is kapható lesz.