Óriási lépés a magyar gázautózásban

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2016.01.06. 01.01

Olcsóbbá válhat szerdától a gázközlekedés az autósok számára két, kedden kiadott rendeletnek köszönhetően.

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) rendeleteinek többéves előkészítésében a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) is részt vett. “Az új szabályozás nem lazításokat tartalmaz, hanem életszerűbb és reálisabb környezetet teremt a felhasználók számára. A rendelkezéseknek köszönhetően megnyílhat az út a gázüzemű autózás gyorsabb elterjedése előtt Magyarországon” – fogalmazott Domanovszky Henrik, az MGKKE elnöke.

A Magyar Közlönyben megjelent “A nyomástartó berendezések, a töltő berendezések, a kisteljesítményű sűrített gáztöltő berendezések műszaki-biztonsági hatósági felügyeletéről és az autógáz tartályok időszakos ellenőrzéséről” elnevezésű, 2/2016 NGM rendelet egyik legfontosabb újdonsága, hogy a CNG-üzemű járművek gázrendszerének időszakos kötelező felülvizsgálatát négy évben határozza meg, emellett megszünteti a töltőberendezésekre és a járművek gáztartályaira vonatkozó, korábban érvényben lévő indokolatlanul kötelező szétszerelést.

A 2/2016-os számú rendelet emellett lehetővé teszi, hogy a jövőben önkiszolgáló CNG-töltőállomások épülhessenek, így a töltőállomás-tulajdonosoknak csökkenhetnek a fenntartási költségeik.

Az új szabályozásnak köszönhetően csökkenhetnek a gázközlekedésre rakodó költségek mind a töltőinfrastruktúra kialakítása, mind pedig a járművek kötelező vizsgáztatása terén. Ennek köszönhetően még ennél is vonzóbbá válhat a hazai autósok számára a sűrített földgázzal (CNG) történő közlekedés. Hazánkban jelenleg nyolc nyilvános CNG-töltőállomás üzemel, de az MGKKE arra számít, hogy 2016-ban a töltőpontok száma akár meg is duplázódhat, javítva az eloszláson. 2017-ben pedig akár további ötven töltőállomás is megjelenhet.

A Főgáz budapesti töltőállomásain 345 Ft-ra csökkentette a sűrített földgáz kilogrammonkénti árát tavaly ősszel, ez 230 forintos benzinárnak felel meg. A CNG-hajtású autók összességében a legalacsonyabb széndioxid-kibocsátással rendelkeznek.

Kommentek

F1: Te jó ég, mit tolt be Button reggelire!

Jenson Button jövőre tart egy év pihenőt, talán ezzel is magyarázható, hogy már nem diétázik olyan szigorúan.

Na mi nem lesz a 3-as metró aranyáron felújított kocsijaiban?!

Homokzsákokkal tesztelik a 3-as metró felújított szerelvényeit, még szerencse, hogy azoknak nem kell klíma, de a hús-vér utasoknak azért nem ártana. Vagy hülyeség?

Eladó Eclipse, amihez sehol nincs a BMW meg a Golf

Tucatautó E46-ok, sufnituning-VW Golfok, szevasztok!

Elárulta magát az új F1-főnök?

A motorsportmarketing-guru Zak Brown elhagyta saját cégét, és már ki is jelentette, hogy imádna az F1 vezetésében dolgozni.

Mit tud a legolcsóbb és legújabb Ford?

Nem, nem az Oktoberfest miatt jártunk Münchenben, hanem a Ford új kisautóját próbáltuk ki a környéken. De a sör sem marad ki.

Ez a ladás videoklip tesz most takarékra

Ráadásul kapásból kettőt találtunk. Az egyik nagyon beteg, a másik kevésbé.

F1: Minden csapat más gumitaktikán Japánban

Noha a hétvégén még csak a Maláj Nagydíj jön, a Pirelli már közzétette a Japán Nagydíjra vonatkozó gumistratégiákat is.

F1: Újabb legenda dicséri Rosberget

Az egykori Ferrari- és McLaren-pilóta, Gerhard Berger is úgy látja, hogy idén Nico Rosbergnek reális esélye van a világbajnoki cím megszerzésére.

F1: Kubica a Renault-nál tesztelt

Az F1-ből 2011 elején súlyos ralibalesete miatt kipottyant Robert Kubica nemrég a Renault F1-es szimulátorában gyakorolt.

F1: Alaptalanul támadják Verstappent

A Red Bull-főnök Christian Horner szerint a Max Verstappent érő kritikák 99 százaléka megalapozatlan.

Ez a film lesz 2017 legnagyobb bukása?

Minden esély megvan rá, hogy a januárban érkező Monster Trucks több mint 100 millió dolláros bukta lesz. Az nem kevés.

F1: Gumikáosz lehet a hétvégén

A Pirelli szerint előre megtippelhetetlen, ki milyen stratégiával próbálkozik majd a Maláj Nagydíjon, annyi biztos csak, hogy sok kiállás, eltérő megközelítések várhatók.