A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) rendeleteinek többéves előkészítésében a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) is részt vett. “Az új szabályozás nem lazításokat tartalmaz, hanem életszerűbb és reálisabb környezetet teremt a felhasználók számára. A rendelkezéseknek köszönhetően megnyílhat az út a gázüzemű autózás gyorsabb elterjedése előtt Magyarországon” – fogalmazott Domanovszky Henrik, az MGKKE elnöke.

A Magyar Közlönyben megjelent “A nyomástartó berendezések, a töltő berendezések, a kisteljesítményű sűrített gáztöltő berendezések műszaki-biztonsági hatósági felügyeletéről és az autógáz tartályok időszakos ellenőrzéséről” elnevezésű, 2/2016 NGM rendelet egyik legfontosabb újdonsága, hogy a CNG-üzemű járművek gázrendszerének időszakos kötelező felülvizsgálatát négy évben határozza meg, emellett megszünteti a töltőberendezésekre és a járművek gáztartályaira vonatkozó, korábban érvényben lévő indokolatlanul kötelező szétszerelést.

A 2/2016-os számú rendelet emellett lehetővé teszi, hogy a jövőben önkiszolgáló CNG-töltőállomások épülhessenek, így a töltőállomás-tulajdonosoknak csökkenhetnek a fenntartási költségeik.

Az új szabályozásnak köszönhetően csökkenhetnek a gázközlekedésre rakodó költségek mind a töltőinfrastruktúra kialakítása, mind pedig a járművek kötelező vizsgáztatása terén. Ennek köszönhetően még ennél is vonzóbbá válhat a hazai autósok számára a sűrített földgázzal (CNG) történő közlekedés. Hazánkban jelenleg nyolc nyilvános CNG-töltőállomás üzemel, de az MGKKE arra számít, hogy 2016-ban a töltőpontok száma akár meg is duplázódhat, javítva az eloszláson. 2017-ben pedig akár további ötven töltőállomás is megjelenhet.

A Főgáz budapesti töltőállomásain 345 Ft-ra csökkentette a sűrített földgáz kilogrammonkénti árát tavaly ősszel, ez 230 forintos benzinárnak felel meg. A CNG-hajtású autók összességében a legalacsonyabb széndioxid-kibocsátással rendelkeznek.