Drágul a benzin

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2016.01.06. 15.00

Hosszú ideig tartó csökkenés, majd stagnálás után pénteken már emelkedik az üzemanyag ára.

Három forinttal emeli a 95-ös benzin árát pénteken a Mol, a gázolaj ára nem változik. Az emeléssel a 95-ös benzin átlagára 325-326 forintra nő, a gázolajé 312-313 forint marad.

Legutóbb december 25-én változtak az árak, akkor a benziné négy, a gázolajé három forinttal csökkent.
    
A benzinár 2012. április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint.

Olvasta? Így verték át az autósokat!

Kommentek

  • jako

    Ezzel egy probléma van, hogy folyamatosan megy le az olaj ára, (hiába romlik a forint a dollárhoz képest, a romlás nem olyan mértékű, mint az áresés) a Mol akkor is emelgeti az árakat.
    Csak viszonyítsunk, amikor 451 ft volt az üzemanyag, akkor az olajára, a 150$ szintet is átlépte, most alig 100 forinttal olcsóbb az üzemanyag, holott az olaj hordónkénti ára, már 30$ körül mozog, hol vannak itt az arányok???

  • Marcikutya

    Úgyis meg tudják magyarázni. Másrészt az üzemanyag nem hatósági áras, a MOL nem köteles igazodni a piaci viszonyok alakulásához.

  • Steppenwolf

    “Csak viszonyítsunk, amikor 451 ft volt az üzemanyag, akkor az olajára, a 150$ szintet is átlépte, most alig 100 forinttal olcsóbb az üzemanyag, holott az olaj hordónkénti ára, már 30$ körül mozog, hol vannak itt az arányok??? ”

    A MOL-kútnál ahol szoktam tankolni, 319 Ft most a benzin. Az pedig nem “alig 100 forinttal olcsóbb” a 451-nél.
    Egyébként aki összeesküvés-elméleteket sző, nem ártana kinézni, hogy Európában alig találni 1-2 országot, ahol olcsóbb az üzemanyag, mint nálunk. Egyébként meg nem elsősorban a Forint gyengült, a dollár van történelmi csúcson.

  • jako

    Steppenwolf – 2016.01.07 09:32

    akkor ha neked ennyire tetszik a MOL árképzése, külön kérhetnéd, hogy te 600ft/l-ért tankolhass.
    egyébként ha a dollár történelmi csúcson van, akkor a forint nem gyengült hozzá képest???
    agyatlan

  • Steppenwolf

    jako – 2016.01.07 10:01

    Vegyél vissza a személyeskedésből, kiskrapek. Én normálisan reagáltam, próbáld megerőltetni kicsit magad és uralkodj magadon.

    Nekem nem tetszik különösebben a MOL árképzése, de különösebb gond sincs vele, sokan cserélnének velünk, mivel Ausztriát és Bulgáriát kivéve sehol nem tankolhatsz nálunk olcsóbban az EU-ban.

    A dollár az összes valutához képest, de elsősorban az Euróhoz mérten van történelmi csúcson. Ezért van az, hogy Németországban pl. átszámítva most 403 Ft a benzin, Csehországban, Horvátországban 362 Ft. Ezért írtam, hogy érdemes tájékozódni, mielőtt hőbörögni, konspirálni kezdesz…
    Amúgy 100 Forintnál még olyan olajtermelő nagyhatalmaknál, mint Oroszországban, vagy az USA-ban sem olcsóbb az üzemanyag, mindkét országban 150 Ft magasságban van.
    Ennyit a kis képzelt arányaidról, meg a valóságról.

  • pqowieurzt

    jako: ajánlom kedves figyelmedbe:

    http://feherenfeketen.blog.hu/2011/04/03/mi_is_van_a_benzinben

    amiről te beszélsz, az olaj világpiaci ára és az usd árfolyam a teljes ár kb 30%-át befolyásolja…

    (jó tudom a cikk kissé régi, de azért nagyjából most is ez a helyzet…)

  • Kempelen.

    3 éve mennyi volt?
    Le lehet ülni.

  • jako

    Steppenwolf – 2016.01.07 10:44
    kis haver te is tudjad kivel beszélsz, a másik folyton jössz hogy kiknél olcsóbb a benzin, inkább azon elmélkedj, hogy egyes országokban, mennyi munkaórát kell dolgozni egy tank (vagy legyen 100 l) benzinért, aztán kerregjél, hogy máshol sem olcsóbb egyébként gondolkodj (ha nehezedre is esik kiskrapek) mielőtt itt elemzésekbe kezdesz

  • Kempelen.

    jako, te meg azon gondolkodj, hogy a világ lakosságának 70%-a sosem ült autóban.
    Na, mennyi volt 3 éve a benzin? mennyi volt 3 éve a béred? mennyi volt 3 éve az infláció?

  • Steppenwolf

    jako – 2016.01.07 12:20

    Ez meg már megint terelés, erről már nem a MOL-tehet. Mondtál legalább 2 csípőből megcáfolható hülyeséget és most azzal vágsz vissza, hogy dehátmennyitkeresnek az emberek. :) Egyébként jelenleg jóval kevesebbet kell dolgozni 100 liter benzinért, mint akár 5 éve is.

  • jako

    miért lenne terelés, hányszor fordult elő, se az olaj, se az árfolyam nem változott, sőt a GKI előrejelzése alapján még 3-4 forinttal olcsóbb is lehetett volna a benzin, és a MOL mit csinált 2 ft-al emelte az üzemanyag árát. szóval ezt ahogy éppen érzik, úgy emelnek, vagy ha látványos a csökkenés, akkor filléreket csökkentenek.
    .
    Kempelen. – 2016.01.07 12:26
    Mi köze a lakosság hány százaléka ült már autóba, az üzemanyag árhoz.
    Egyébként az állításod sem igaz, mert minden 6. emberre jutott 1 autó
    2011-ben, akkor szerinted a népesség 70% nem ült még autóban?

    http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/hat_emberre_jut_egy_auto_a_vilagon-5612

  • Marcikutya

    Jaj. A GKI és annak előrejelzései…

  • Steppenwolf

    Csakhogy 451-ről 319-re csökkenés nem filléres. Vagy ha neked ez filléreknek számít egy tank benzinnél, akkor irigyellek.
    Egyébként olyan is volt jó párszor, hogy a GKI nevezetű gittegylet benzinár-növekedést várt, majd hétfőn csökkentést jelentett be a MOL. De hát a GKI-nak ezt el lehet nézni, ők 2008 szeptemberében, a válság begyűrűzésekor is még GDP-növekedést és pannon pumát vizionáltak… :D

  • DTF

    A MOL részvényáromfajam nem nagyon köbvetio az olajár piaic esését (geyébként i s aMOL finomítóbkban játszii, azok meg most olcsón veszik úh szép ki sprofitjka lesz a haahzi mulitnak)
    olcsó nálunk a benizn? naneee. Németosztrágbna monduk 1,4-szeres litejre, de az átéakbér kb,. 3-3,5-szer magasabb…
    Itthon hiába csökkentettek rszit meg ilyne-oylan matrciát bevezettek, ha nőv a bnakadó, ban telekomadó, midnehol már fietni kel apakjorlásért, stb. és ezekkel nem arányosan a mindenpi fogyazstás cikket rai durávn emelkedtek.
    jó pár élemiszer van, ami 3-4 éve még 50%-kal ocsób volt, de ha jól tudom a bérke nem 50%-kal nőttek.
    Itthon a legtöbb embner primitív és tudatélan, és főképp naiv. pesze ezt egyik prát sem mondja ki, mert az a pár száazél normális szavazna így ráűjuk.
    be kell látni h a magyar nép átlga alatti hülye és bekajál midnen, amit mondanak neki. Akinek meg van miinnális esze, az vagy külföldön van már, vagy baormi gazdag és nem fogllakozik azzal h ki mennyire jól él…

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.