Drágul a benzin

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2016.01.06. 15.00

Hosszú ideig tartó csökkenés, majd stagnálás után pénteken már emelkedik az üzemanyag ára.

Három forinttal emeli a 95-ös benzin árát pénteken a Mol, a gázolaj ára nem változik. Az emeléssel a 95-ös benzin átlagára 325-326 forintra nő, a gázolajé 312-313 forint marad.

Legutóbb december 25-én változtak az árak, akkor a benziné négy, a gázolajé három forinttal csökkent.
    
A benzinár 2012. április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint.

Olvasta? Így verték át az autósokat!

Kommentek

  • jako

    Ezzel egy probléma van, hogy folyamatosan megy le az olaj ára, (hiába romlik a forint a dollárhoz képest, a romlás nem olyan mértékű, mint az áresés) a Mol akkor is emelgeti az árakat.
    Csak viszonyítsunk, amikor 451 ft volt az üzemanyag, akkor az olajára, a 150$ szintet is átlépte, most alig 100 forinttal olcsóbb az üzemanyag, holott az olaj hordónkénti ára, már 30$ körül mozog, hol vannak itt az arányok???

  • Marcikutya

    Úgyis meg tudják magyarázni. Másrészt az üzemanyag nem hatósági áras, a MOL nem köteles igazodni a piaci viszonyok alakulásához.

  • Steppenwolf

    “Csak viszonyítsunk, amikor 451 ft volt az üzemanyag, akkor az olajára, a 150$ szintet is átlépte, most alig 100 forinttal olcsóbb az üzemanyag, holott az olaj hordónkénti ára, már 30$ körül mozog, hol vannak itt az arányok??? ”

    A MOL-kútnál ahol szoktam tankolni, 319 Ft most a benzin. Az pedig nem “alig 100 forinttal olcsóbb” a 451-nél.
    Egyébként aki összeesküvés-elméleteket sző, nem ártana kinézni, hogy Európában alig találni 1-2 országot, ahol olcsóbb az üzemanyag, mint nálunk. Egyébként meg nem elsősorban a Forint gyengült, a dollár van történelmi csúcson.

  • jako

    Steppenwolf – 2016.01.07 09:32

    akkor ha neked ennyire tetszik a MOL árképzése, külön kérhetnéd, hogy te 600ft/l-ért tankolhass.
    egyébként ha a dollár történelmi csúcson van, akkor a forint nem gyengült hozzá képest???
    agyatlan

  • Steppenwolf

    jako – 2016.01.07 10:01

    Vegyél vissza a személyeskedésből, kiskrapek. Én normálisan reagáltam, próbáld megerőltetni kicsit magad és uralkodj magadon.

    Nekem nem tetszik különösebben a MOL árképzése, de különösebb gond sincs vele, sokan cserélnének velünk, mivel Ausztriát és Bulgáriát kivéve sehol nem tankolhatsz nálunk olcsóbban az EU-ban.

    A dollár az összes valutához képest, de elsősorban az Euróhoz mérten van történelmi csúcson. Ezért van az, hogy Németországban pl. átszámítva most 403 Ft a benzin, Csehországban, Horvátországban 362 Ft. Ezért írtam, hogy érdemes tájékozódni, mielőtt hőbörögni, konspirálni kezdesz…
    Amúgy 100 Forintnál még olyan olajtermelő nagyhatalmaknál, mint Oroszországban, vagy az USA-ban sem olcsóbb az üzemanyag, mindkét országban 150 Ft magasságban van.
    Ennyit a kis képzelt arányaidról, meg a valóságról.

  • pqowieurzt

    jako: ajánlom kedves figyelmedbe:

    http://feherenfeketen.blog.hu/2011/04/03/mi_is_van_a_benzinben

    amiről te beszélsz, az olaj világpiaci ára és az usd árfolyam a teljes ár kb 30%-át befolyásolja…

    (jó tudom a cikk kissé régi, de azért nagyjából most is ez a helyzet…)

  • Kempelen.

    3 éve mennyi volt?
    Le lehet ülni.

  • jako

    Steppenwolf – 2016.01.07 10:44
    kis haver te is tudjad kivel beszélsz, a másik folyton jössz hogy kiknél olcsóbb a benzin, inkább azon elmélkedj, hogy egyes országokban, mennyi munkaórát kell dolgozni egy tank (vagy legyen 100 l) benzinért, aztán kerregjél, hogy máshol sem olcsóbb egyébként gondolkodj (ha nehezedre is esik kiskrapek) mielőtt itt elemzésekbe kezdesz

  • Kempelen.

    jako, te meg azon gondolkodj, hogy a világ lakosságának 70%-a sosem ült autóban.
    Na, mennyi volt 3 éve a benzin? mennyi volt 3 éve a béred? mennyi volt 3 éve az infláció?

  • Steppenwolf

    jako – 2016.01.07 12:20

    Ez meg már megint terelés, erről már nem a MOL-tehet. Mondtál legalább 2 csípőből megcáfolható hülyeséget és most azzal vágsz vissza, hogy dehátmennyitkeresnek az emberek. :) Egyébként jelenleg jóval kevesebbet kell dolgozni 100 liter benzinért, mint akár 5 éve is.

  • jako

    miért lenne terelés, hányszor fordult elő, se az olaj, se az árfolyam nem változott, sőt a GKI előrejelzése alapján még 3-4 forinttal olcsóbb is lehetett volna a benzin, és a MOL mit csinált 2 ft-al emelte az üzemanyag árát. szóval ezt ahogy éppen érzik, úgy emelnek, vagy ha látványos a csökkenés, akkor filléreket csökkentenek.
    .
    Kempelen. – 2016.01.07 12:26
    Mi köze a lakosság hány százaléka ült már autóba, az üzemanyag árhoz.
    Egyébként az állításod sem igaz, mert minden 6. emberre jutott 1 autó
    2011-ben, akkor szerinted a népesség 70% nem ült még autóban?

    http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/hat_emberre_jut_egy_auto_a_vilagon-5612

  • Marcikutya

    Jaj. A GKI és annak előrejelzései…

  • Steppenwolf

    Csakhogy 451-ről 319-re csökkenés nem filléres. Vagy ha neked ez filléreknek számít egy tank benzinnél, akkor irigyellek.
    Egyébként olyan is volt jó párszor, hogy a GKI nevezetű gittegylet benzinár-növekedést várt, majd hétfőn csökkentést jelentett be a MOL. De hát a GKI-nak ezt el lehet nézni, ők 2008 szeptemberében, a válság begyűrűzésekor is még GDP-növekedést és pannon pumát vizionáltak… :D

  • DTF

    A MOL részvényáromfajam nem nagyon köbvetio az olajár piaic esését (geyébként i s aMOL finomítóbkban játszii, azok meg most olcsón veszik úh szép ki sprofitjka lesz a haahzi mulitnak)
    olcsó nálunk a benizn? naneee. Németosztrágbna monduk 1,4-szeres litejre, de az átéakbér kb,. 3-3,5-szer magasabb…
    Itthon hiába csökkentettek rszit meg ilyne-oylan matrciát bevezettek, ha nőv a bnakadó, ban telekomadó, midnehol már fietni kel apakjorlásért, stb. és ezekkel nem arányosan a mindenpi fogyazstás cikket rai durávn emelkedtek.
    jó pár élemiszer van, ami 3-4 éve még 50%-kal ocsób volt, de ha jól tudom a bérke nem 50%-kal nőttek.
    Itthon a legtöbb embner primitív és tudatélan, és főképp naiv. pesze ezt egyik prát sem mondja ki, mert az a pár száazél normális szavazna így ráűjuk.
    be kell látni h a magyar nép átlga alatti hülye és bekajál midnen, amit mondanak neki. Akinek meg van miinnális esze, az vagy külföldön van már, vagy baormi gazdag és nem fogllakozik azzal h ki mennyire jól él…

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.