Akár 533 kilométert elmegy egyetlen feltöltéssel, padlóba rejtett akkumulátorai fél óra alatt 80 százalékra tölthetők, és ha padlóig nyomjuk a jobb szélső pedált, több mint 300 lóerő szabadul a négy kerékre: a BUDD-e tanulmány platformja és hajtáslánca a jövőben könnyen adhat életet Tesla-gyilkos modelleknek.

A Volkswagen pontosan tudja, mit vár tőle a közönség, és mivel a Bogarat a Beetle-lel kompromittálták, nem maradt egyéb tovább ragozható, kultikus termékük, mint a Transporter. Ezúttal is remekül kijátszották ezt az adud: a BUDD-e (a szójáték az angol buddy, azaz haver szót variálta a kötelező gyakorlatként megvalósított elektromos hajtásra utaló ‘e’ jelzéssel)

A hajtást két villanymotorra bízták; az első 100 kW (136 LE), a hátsó 125 kW (170 LE) teljesítményt ad le, nyomatékuk 200, illetve 290 Nm. Az autó 6,9 mp alatt gyorsul 96 km/órára, végsebessége 180 km/óra.

A tanulmány alapját egy vadonatúj platform, a Modular Electric Drive Kit (MEB) adja. Ez a padlóban elhelyezett akkumulátoraival nem csak biztonságos, de maximális helykihasználást is biztosít; a mély tömegközéppont stabil vezethetőséget szavatol, valamint gyakorlatilag teljesen szabad kezet ad a formatervezőknek.

Az új koncepcióhoz egy új kezelőfelületet is kidolgozott a Volkswagen. A hangvezérlés tanulékony, a kormánykeréken érintésérzékeny felületek helyettesítik a szokásos kapcsolókat, de számos funkció kéz- vagy lábmozdulatokkal is vezérelhető, így nem csak a csomagtér ajtaja, de az oldalsó tolóajtó is mozgatható egy suhintással. A felhasználó háztartási berendezései is elérhetők és vezérelhetők a fedélzetről, ha valaki csönget a bejáratnál, a videotelefon képe megjeleníthető a monitoron, a teljes rendszer-integráció pedig azt is lehetővé teszi, hogy például az audiorendszer egy adott GPS-pozíciónál kezdjen el lejátszani egy meghatározott dalt.

A 4597 méter hosszú, 1940 mm széles, 1835 mm magas BUDD-e a Multivannél valamivel kisebb, ám ez a helykínálatán nem igazán látszik meg: a villamos hajtásnak és a speciális padlólemeznek köszönhetően extrém hosszú, 3151 mm-es tengelytáv hatalmas teret biztosít az utasoknak. Ennek ellenére igazán fordulékony (11,5 m) a BUDD-e, köszönhetően a hátsókerék-kormányzásnak.

Az utastér padlóját valódi fa borítja, mindkét első ülés hátrafordítható, hátul a hagyományos, különálló üléseket egy oldalt végigfutó pad egészíti ki, ami álló helyzetben jut szerephez: innen bámulhatjuk a szemközti oldalfalon elhelyezett, 34 colos monitort.

A közelmúltban több autógyártó is kísérletezett azzal az ötlettel, hogy a megvásárolt árut ne otthonunkba, hanem autónkba szállítsa le a futár. Erre szolgál a mobiltelefonos kóddal nyitható fiók a BUDD-e farán: a futár a megfelelő kóddal kinyitja a rekeszt, belehelyezi a cuccot, és már kész is a kiszállítás.