Autó a jövőből, fazon a múltból

Volkswagen BUDD-e

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.06. 17.00

A klasszikus Transporter sziluettjét előremutató technológiákkal töltötte meg a Volkswagen.

Akár 533 kilométert elmegy egyetlen feltöltéssel, padlóba rejtett akkumulátorai fél óra alatt 80 százalékra tölthetők, és ha padlóig nyomjuk a jobb szélső pedált, több mint 300 lóerő szabadul a négy kerékre: a BUDD-e tanulmány platformja és hajtáslánca a jövőben könnyen adhat életet Tesla-gyilkos modelleknek.

A Volkswagen pontosan tudja, mit vár tőle a közönség, és mivel a Bogarat a Beetle-lel kompromittálták, nem maradt egyéb tovább ragozható, kultikus termékük, mint a Transporter. Ezúttal is remekül kijátszották ezt az adud: a BUDD-e (a szójáték az angol buddy, azaz haver szót variálta a kötelező gyakorlatként megvalósított elektromos hajtásra utaló ‘e’ jelzéssel)

A hajtást két villanymotorra bízták; az első 100 kW (136 LE), a hátsó 125 kW (170 LE) teljesítményt ad le, nyomatékuk 200, illetve 290 Nm. Az autó 6,9 mp alatt gyorsul 96 km/órára, végsebessége 180 km/óra.

A tanulmány alapját egy vadonatúj platform, a Modular Electric Drive Kit (MEB) adja. Ez a padlóban elhelyezett akkumulátoraival nem csak biztonságos, de maximális helykihasználást is biztosít; a mély tömegközéppont stabil vezethetőséget szavatol, valamint gyakorlatilag teljesen szabad kezet ad a formatervezőknek.

Az új koncepcióhoz egy új kezelőfelületet is kidolgozott a Volkswagen. A hangvezérlés tanulékony, a kormánykeréken érintésérzékeny felületek helyettesítik a szokásos kapcsolókat, de számos funkció kéz- vagy lábmozdulatokkal is vezérelhető, így nem csak a csomagtér ajtaja, de az oldalsó tolóajtó is mozgatható egy suhintással. A felhasználó háztartási berendezései is elérhetők és vezérelhetők a fedélzetről, ha valaki csönget a bejáratnál, a videotelefon képe megjeleníthető a monitoron, a teljes rendszer-integráció pedig azt is lehetővé teszi, hogy például az audiorendszer egy adott GPS-pozíciónál kezdjen el lejátszani egy meghatározott dalt.

A 4597 méter hosszú, 1940 mm széles, 1835 mm magas BUDD-e a Multivannél valamivel kisebb, ám ez a helykínálatán nem igazán látszik meg: a villamos hajtásnak és a speciális padlólemeznek köszönhetően extrém hosszú, 3151 mm-es tengelytáv hatalmas teret biztosít az utasoknak. Ennek ellenére igazán fordulékony (11,5 m) a BUDD-e, köszönhetően a hátsókerék-kormányzásnak.

Az utastér padlóját valódi fa borítja, mindkét első ülés hátrafordítható, hátul a hagyományos, különálló üléseket egy oldalt végigfutó pad egészíti ki, ami álló helyzetben jut szerephez: innen bámulhatjuk a szemközti oldalfalon elhelyezett, 34 colos monitort.

A közelmúltban több autógyártó is kísérletezett azzal az ötlettel, hogy a megvásárolt árut ne otthonunkba, hanem autónkba szállítsa le a futár. Erre szolgál a mobiltelefonos kóddal nyitható fiók a BUDD-e farán: a futár a megfelelő kóddal kinyitja a rekeszt, belehelyezi a cuccot, és már kész is a kiszállítás.

Kommentek

  • szaboata

    Ránézésre nagyon japánosnak tűnt.

  • ktoni

    Elsőre szintén Tokio ugrott be. Másodikra esetleg francia, de semmiképpen nem német szappan.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírsággkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

F1: Hamiltonék nem kérnek a csapatutasításokból

A Mercedes versenyzői azt mondják, nem s szeretnének a csapatutasításokról és a pilótasorrendről beszélni, persze ha úgy alakul, engedelmeskedni kell.

Százéves plug-in hibriddel ünnepel a Mitsubishi

Legelső autójának modern újraértelmezésével köszönti magát az idén száz esztendős Mitsubishi.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.