Amikor Henrik Fisker, az egykori rendkívül sikeres formatervező, aki a saját nevét viselő luxusmárka bedőlését követően visszatért a prémium sportautó-tervezés világába, idén tavasszal bemutatta Thunderbolt névre keresztelt Aston Martin-átépítését, a brit márka perrel fenyegette meg egykori alkalmazottját. Az ügyet akkor békésen megoldották (már amennyire békésnek tekinthető, hogy a megbízó, a Fiskerrel már más projekteken is együttműködő Galpin lemondott a limitált példányszámú luxus-GT gyártásáról), ám a jelek szerint mindkét félben maradt tüske.

Most ugyanis az Aston Martin ismételten felszólította Henrik Fiskert, hogy vonja vissza egy tanulmányautóját: ezúttal a Detroitban bemutatandó Force 1 koncepcióban (nyitóképünkön) véltek hasonlóságot felfedezni a DB10-zel. Csakhogy anélkül kezdtek el vagdalkozni, hogy látták volna a végleges prototípust, ez pedig elég volt Fisker ügyvédeinek ahhoz, hogy masszív kártérítési pert akasszanak az Aston Martin nyakába.

A perirathoz csatolt vázlat, amely Fisker szerint kétségtelenül bizonyítja, hogy a Force 1 teljesen más, mint a DB10.

Henrik Fisker képviselői az ügy kapcsán a következőket mondták: “Az Aston Martinnak egyetlen átütő újdonsága sem volt, amióta Fisker úr távozott a vállalattól. A cég saját alkalmatlanságát próbálja leplezni azzal, hogy Fisker urat fenyegeti. Ezzel azonban nem érnek célt: azért indítottuk a pert, hogy megmutassuk: nem félünk tőlük.”

A vitát kiváltó Force 1-ről egyébként eddig szinte semmit nem lehet tudni azon kívül, hogy “a világ egyik legerősebb szívómotorja” teljesít majd benne szolgálatot, valamint hogy mindössze 50 példányban készül majd, egyenként mintegy 90 millió forintnak megfelelő áron.