Az autóipar ezer lóerős messiása

Faraday Future FFZERO1

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.05. 09.00

Minden eddiginél bombasztikusabb jelölttel gyarapodott a dögös villanyautók tábora. A Faraday Future FFZERO1 még nem létezik, de ha egyszer megépül, csak ámulunk majd.

A modern fejlesztési és gyártási technológiák lassan demokratizálják az autóipart, vagy legalábbis annak az előszobáját: egyre többen jelentkeznek be hihetetlen paramétereket felmutató, látványos tervekkel (igaz, többségük még csak a kézzel fogható makett szintjéig sem jut el soha.)

Jó volna hinni, hogy a Faraday Future nevű vállalkozás nem erre a sorsra jut, mert terveik átgondoltak és nagyszabásúak. A most bemutatott FFZERO1 például, bár együléses versenyautóként lép színre, egy moduláris padlólemezre épül, amelyből bármit ki lehet hozni a jövőben, akár utcai kocsikat is.

Az autó ennek megfelelően rendelkezik az autonóm közlekedéshez szükséges funkciókkal (ne feledjük: koncepcióról van szó, amelynél minden ilyen állítás a fejlesztők elképzeléseit és reményeit, nem pedig a kézzel fogható valóságot tükrözi), az okostelefonos csatlakozást pedig sajátos módon: a kormányagyba beépített dokkoló állomással oldották meg.

Még ha mindez nem is volna így, és az autót a két tengely között elhelyezett, modulárisan cserélhető akkumulátorokból kifacsart áram helyett hagyományos benzin hajtaná, akkor is tátott szájjal bámulnánk a széles és lapos karosszéria merészen egyedi vonalvezetését.

A pilótafülke mögötti, hosszú stabilizáló vezérsík például egyben digitális jelzőtáblaként is szolgál, amelyen megjeleníthető a versenyző neve és rajtszáma, a töltöttségi szint, vagy hogy éppen hányadik helyen köröz az adott futamban.

Így viszont a gyár állítása szerint négy keréken megoszló ezer lóerővel, 3,0 másodperc körüli gyorsulással és 320 km/óra feletti végsebességgel számolhatunk. Hogy ez valóra válik-e valaha, nem tudni – a Faraday Future bejelentette, hogy egymilliárd dolláros beruházással összeszerelő üzemet készül létesíteni Las Vegasban, de az ilyen híreknek csak akkor adhatunk hitelt, ha már termel a gyár.

Kommentek

Kéne az első Ford Mustang?

Az első szériagyártású keménytetős Ford Mustang keresi új gazdáját, aki ezzel egy szelet autótörténelmet vásárol.

Méltatlan helyen csapták falnak ezt a Lamborghinit

Kínában igazán költséges összetörni egy Lamborghini Huracant, hiszen 4,3 millió jüant kell érte fizetni, ami az eredeti ár többszöröse.

Lóbőrbe öltöztették a sportkocsit

Musztángot a Mustangnak: a Vilner kínai megrendelésre készítette el azt az egyedi autóbelsőt, aminél alighanem minden jó ízlésű ember meghúzza a határt.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

Arrivabene: Ez mindenki győzelme

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

Vettel: Sikolt az autó, hogy keményebben nyomjad!

A 2017-es szezon első futamát, az Ausztrál Nagydíjat Sebastian Vettel nyerte. Pályafutásának 43. Forma-1-es győzelmét aratta. A dobogósok nyilatkozatai.

F1: Ferrari-győzelem a szezonnyitón

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, a Mercedes mellényúlt a gumistratégiával. Hamilton és Bottas a 2. és 3. az amúgy eseménytelen versenyen.

Gokarttal autózott az éjszakában

Amikor azt gondolnánk, már nem érhet meglepetés, jön egy ilyen videó, mi pedig fejet hajtunk az emberi ostobaság előtt.

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.