Rosszul sült el a Ferrari tőzsdei bevezetése

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.01.04. 14.00

A Ferrari részvényeinek bevezetése alkalmából tűzpirosba öltözött hétfőn a milánói tőzsde.

A részvényeket egyenként valamivel több mint 43 eurós áron kezdték jegyezni, de a nemzetközi piacok esése miatt a jegyzést hamar fel kellett függeszteni.

A tőzsdei jegyzés elindulásának tiszteletére a milánói tőzsde bejárata előtt felsorakoztak az Enzo Ferrari által 1947-ben alapított sportkocsigyár legismertebb modelljei, közöttük a legutolsóként született F12-es is. Sergio Marchionne, a Ferrari és a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) elnöke “történelmi fejezetnek” nevezte a Ferrari tőzsdei bevezetését az olasz tőzsdére. Hangsúlyozta, hogy a Ferrari mostantól elvált a 2014-ben alakult FCA-tól, és önálló piaci szereplővé vált.

A Ferrari tíz százalékát a cégalapító Enzo fia, Piero Ferrari birtokolja, tíz százalék tavaly óta forog a New York-i tőzsdén, a maradék nyolcvan százalék eddig az FCA tulajdona volt. A Ferrari önálló tőzsdei jegyzése a luxusmárkának számító sportautógyár piaci erősítését szolgálja. A Ferrari önállósításával az FCA egyrészt el akarja különíteni ezt a márkát a konszern tömegtermékeitől, másrészt a bevételből támogatni akarja az Alfa Romeo, a Maserati és a Jeep márka felfuttatását.

A Ferrari szándékosan korlátozza autógyártását, jelenleg évi hétezer darabra, de azt tervezi, hogy 2019-re 30 százalékkal, kilencezerre emeli ezt a számot. A Ferrari bevétele az idei harmadik negyedévben 720-730 millió euró, nyeresége pedig 210-215 millió euró körül alakult.

A tőzsdei jegyzés jelentőségét bizonyította, hogy a Ferrari milánói bemutatkozásán jelen volt Matteo Renzi olasz miniszterelnök, aki köszönetet mondott Sergio Marchionnénak az FCA-csoport olaszországi befektetéseiért. Matteo Renzi példaértékűnek tartotta, hogy a 2016-os olaszországi gazdasági esztendő éppen a Ferrari tőzsdei bevezetésével kezdődött és hasonló “szárnyalást” remélt az itáliai gazdasági élet többi ágazatától is.   

Kommentek

Így vezet villanyautót egy ralilegenda

Rauno Aaltonen a ballábfék pápája, aki még most, 79 évesen is tudja, mitől döglik a légy. A legendás MINI-s pilótát felkérte a BMW, ugyan fusson már egy kört az i3-mal, és ő megtette.

Nissan GT-R Track Edition: Köztes megoldás

A Nissan GT-R Track Edition a Nismo adottságait párosítja kisebb motorteljesítménnyel; a modell új piacra lépése jó apropó, hogy ismét elcsámcsogjunk részletein.

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Teszt: Suzuki az olcsó Škoda és a vagány Citroën ellen

Szerény benzines szívómotorral hasonlítottuk össze a Citroën C3-at a Škoda Fabiával és a Suzuki Balenóval. Lehet, hogy a visszafogott konkurenciát beelőzi a dögös francia kisautó?

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.