Ismét nem készültünk fel a hóra? Országos összefoglaló

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.01.04. 18.20

Az országban több helyen okozott fennakadást a téliesre fordult időjárás. Számos baleset történt a havas utakon.

20:00
A havazás, illetve balesetek, műszaki mentések miatt jelentősen lelassult a közlekedés a fővárosban, valamennyi főközlekedési úton torlódás alakult ki – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hétfő este az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint Óbudán több mellékút is eljegesedett a Kolosy tér és a Kiscelli Múzeum környékén, emiatt a 65-ös, a 65A és a 165-ös busz nem közlekedik.
    
Baleset nehezíti az előrejutást a Szilágyi Erzsébet fasorban a Széll Kálmán térnél, továbbá az Apor Vilmos téren, valamint a Kőbányai úton a Könyves Kálmán körúti csomópontban. 
A BKK közlése szerint késik több közösségi közlekedési járat, és lassú a haladás a hidakhoz vezető utakon, a főbb csomópontokban.

18:45
A Keleti pályaudvaron és Monoron váltóállítási problémák lassítják a vonatközlekedést, a Nyugati pályaudvaron és Pécel állomáson a váltókat helyreállították, de a havazás továbbra is nehezíti a vonatforgalmat. A monori és a sülysápi elővárosi vonatok nem közlekednek, utazásra a ceglédi és a szolnoki zónázó vonatok vehetők igénybe.
    
A Keleti pályaudvaron a nap folyamán már nem közlekednek a gödöllői és a nagykátai helyi járatok, helyettük a hatvani, illetve szolnoki személyvonatok vehetők igénybe. A fejpályaudvar váltóhibái miatt a hegyeshalmi, valamint a Győrön át Szombathelyre közlekedő vonatok 50-80 perces késéssel közlekednek.
    
A havazás és a műszaki problémák miatt a Budapest-Cegléd-Szolnok, a Budapest-Újszász-Szolnok, illetve a Budapest-Hatvan vonalon 40-80 perccel hosszabb menetidővel kell számolniuk az arra utazóknak.
    
A Budapest-Esztergom vasútvonalon az autóbuszbérleteket a MÁV-Start Zrt. hétfőn elfogadja a 10-es főúton kialakult közlekedési nehézségek miatt.

18:35

Több kamion is elakadt Tatabánya és Tarján között a 1119-es számú úton 2016. január 4-én a délutáni órákban az intenzív havazás miatt. Az Esztergom felé haladó tehergépjárművek a csúszóssá vált úttesten nem tudnak felkapaszkodni az emelkedőkön. A műszaki mentés ideje alatt torlódás várható, emiatt lelassult a forgalom az érintett útszakaszon

Korábban:
Az országban több helyen okozott fennakadást a téliesre fordult időjárás holott időjósaink durván egy héttel ezelőtt, szinte napra pontosan belőtték hol várható havazás, az utak mégis ország szerte lefagytak és hóval borítottak. Megint fel voltunk készülve, reméljük azért SMS-t nem kapunk…

Több baleset is történt az utakon, a rendőrség és a katasztrófavédelem is fokozott figyelmet kér a közlekedőktől. A meteorológiai szolgálat további havazásra és hófúvásra figyelmeztet.
    
Az Országos Rendőr-főkapitányság hétfőn ismét felhívta a figyelmet a téliesre fordult időjárás veszélyeire. Közleményükben kifejtették: a sűrű hóesés és az azzal együtt járó romló látási viszonyok fokozott óvatosságot követelnek meg a közlekedőktől. Kiemelték továbbá, hogy mivel a közlekedők hosszabb menetidőre, lassabb haladási sebességre számíthatnak, ajánlott teletankolt járművel útnak indulni, illetve azt tanácsolták, hogy takarót, melegebb ruhadarabot, meleg italt, élelmiszert, és ha szükséges, akkor gyógyszert vigyenek magukkal.
 
Ismét nem készültünk fel a hóra? Országos összefoglaló 1
Több megyei rendőrkapitányság külön is felhívta a figyelmet a veszélyessé vált utakra. Az autósoktól azt kérték, fokozottan figyeljenek a havas, jeges, csúszós utakon. Hajdu Márton, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője az M1 aktuális csatornának nyilatkozva kiemelte, hogy a jeges tavak továbbra is veszélyesek, és csak a kijelölt helyeken szabad korcsolyázni. Közölte: nemcsak az emberekre, hanem a háziállatokra is jobban kell figyelni. Felidézte, korábban előfordult, hogy egy kutya alatt szakadt be a jég.
    
  • A Fővárosi Közterület-fenntartónál (FKF) reggel hat órakor életbe lépett a legmagasabb készültségi fokozat, így Budapesten már több mint nyolcvan géppel folyamatosan végzik a hó eltakarítását és az utak síkosságmentesítését. Az FKF hétfő éjszakára hómunkások felvételét is meghirdette.
    
  • Pest megyében, a 10-es főút Pilisvörösvár és Piliscsaba közötti szakaszán a megyei rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint kora délután több kamion akadt el az intenzív havazás miatt csúszóssá vált utakon. 
    
  • Komárom-Esztergom megyében több baleset is történt az M1-es autópályán, ezek átmenetileg Győr és Budapest felé torlódást okoztak.
    
  • Veszprém megyében három kamion akadt el a télies útviszonyok miatt a Bakonyban, a 82-es úton Bakonyszentkirálynál hétfő délután.
    
  • Nógrád megyében is kamionok akadtak el. A megyei rendőr-főkapitányság közlése szerint a 2-es főúton, Szendehely kül- és belterületén a forgalom rendőri irányítás mellett halad a Budapest felé vezető sávban.
    
  • Zala megyében délelőtt felborult gépkocsik miatt több útlezárás is volt érvényben: Szentgyörgyvár közelében a 76-os utat teljes szélességben lezárták, a 71-es úton, Keszthelynél pedig félpályás lezárást vezettek be. A kamionok nehezen tudtak felkapaszkodni az emelkedőkön, így a 86-os úton, Zalalövő térségében és a 75-ös úton, a baki tetőn jelentősen lelassult a forgalom. Délutánra viszont a megyében a legtöbb helyen elállt a havazás, jelenleg valamennyi út járható.
    
  • Baranya, Fejér, Jász-Nagykun-Szolnok és Somogy megyében is több közúti baleset történt a havazással összefüggésben. A Somogy Megyei Rendőr-főkapitányság hétfő délután arról is tájékoztatott, hogy a havazás miatt a horvátok lezárták a barcsi közúti határátkelőt a 7,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépjárművek számára.
    
  • Borsod-Abaúj-Zemplén megyében számos településén is intenzíven esik a hó, de az eddig leesett mintegy 2-3 centiméternyi hóréteg nem okoz fennakadást a közlekedésben. A Bükkben sem esett még annyi hó, hogy síelni lehetne.
    
A Mávinform tájékoztatása szerint a havazás miatt a vasúti közlekedésben is vannak fennakadások, általában váltóhibák okoznak késéseket. A Budapest-Cegléd-Szolnok, a Budapest-Újszász-Szolnok, illetve a Budapest-Hatvan vonalon 40-80 perccel hosszabb menetidővel kell számolniuk az arra utazóknak.
   
A Liszt Ferenc-repülőtéren a havazás miatt nem alakultak ki késések, minden járat le tudott szállni és el tudott indulni. Hardy Mihály, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport szóvivője az MTI-nek azt mondta, húsz géppel folyamatosan takarítják a futópályákat, gurulóutakat és előtereket. Hozzátette, hogy a gépek jégtelenítése miatt az indulásban előfordulhatnak kisebb késések.
Az Országos Meteorológiai Szolgálat veszélyjelzése szerint nyolc nyugati megyében – Vas megyét kivéve – jelenleg is elsőfokú figyelmeztetés van érvényben a havazás, illetve hófúvás miatt. A hófúvás veszélye miatt északon több járásra elsőfokú riasztást is kiadtak. Az érintett területeken a következő órákban arra is készülni kell, hogy az erős szél hótorlaszokat emelhet.
    
A meteorológiai szolgálat adatai szerint országszerte egyre több helyen van már egybefüggő – néhol több centiméteres – hóréteg. A legnagyobb mennyiséget mostanáig Pécs Pogány mérőállomásán mérték, ott 7 centiméteres hóréteget rögzítettek. 
    
Figyelmeztető előrejelzésük szerint a havazás hétfőn a nap második felében a Dunától keletre eső területekre is átterjed. A hó mennyisége általában 5 centiméter körül várható. Az ország délnyugati részén hullhat ennél több hó. A délnyugati határ közelében és a Mecsek térségében akár a 10 centimétert is elérheti a friss hó mennyisége. Az előrejelzés szerint a hőmérséklet késő este mínusz 4 és mínusz 11 Celsius-fok között alakul.

Kommentek

  • Kofe

    Leesik két centi hó és megáll az élet,botrányossá válik a tömegközlekedés,és az utak állapota is életveszélyes,de nem a 2centi hótól,hanem a sok baromtól,aki a 60al haladó kocsisort előzi százzal a jóval havasabb belső sávban. A hóeltakarítás is megér egy misét,vagy még azt se,hihetetlen kategória. 2015öt írunk! Csúcstechnika és technológia,jóval nagyobb teljesítményű és modernebb technia áll rendelkezésre,mint a 80-as években,mikor még nem volt téligumi és nem 2centi hó esett,hanem 20meg 50 egy napon ,mégis járhatóak voltak az utak,nem késtek a vonatok 100percet 40kilométeren . Valami nagyon nem frankó…

  • Kofe

    bocs-2016ot írunk! :)

  • Kempelen.

    Kofe!
    32.000 km út van Magyarországon és kb 600 gép. Te hogy osztanád be? Ha olyan okos vagy, magad előtt miért nem lapátolod el vagy 5 km-en a havat he? Pofázni könnyebb ugye?
    Tudod mi a baj? Te, meg a többi nyekergő és az a sok hülye, aki annak ellenére kocsikázik, hogy nem tud vezetni. Na, nélkületek sokkal fajább lenne az élet.
    Még télen is.
    Még hóban is.

  • DTF

    1. Sokan hoban nem tudnak vezetni, mint ahogyan nagy esoben sem. Na ilyenkor kene az utakmmelle a semmirekello rendoroket odarakni es szeoen kiszedni az osszes ugyetlen sofort, a helyszinen elvenni a jogsijat es elkulden ujbol gyakorlati tanfolyamra. Kb 7 eve meg becsbol jottem haza, hokotor egy szal se, a legtobb autos a magyar szakszon a belsoben ment 70-80-nal, en meg mellettuk a kukosbe. 100-zal…
    2. Termeszetesen nem keszultek fel. Elore lehetett tudni h ma e sni fog, mar tegnap este/ejszaka ki kellett volna menniuk a hokotroknak. De nem, megvartak mig leesik (m5-os palyan egy rokonom ment ma este 9 korul kecskemetre es egyetelen egy db hokotrot nem latott, es eleg nehezn jarhato.

    Fkf vezetosege jobbatenne ha lemondana…
    Mas orszagban sokkal hosszabb az uthalozat, megis megoldjak, szervezes kerdes az egesz. Ha meg nincs eleg jarmu, hat vegyenek! Abbol a barom fonodo arabol kijott volna jopar es meg hasznos is lenne…

  • Kofe

    Na pont rólatok van szó a Tv ben pacalarcok 100-al jobbról előzve,meg hóimádó körforgalmat tükörjégre driftelő hülyegyerekek…

  • menőmanó

    Sajnos nagyon sok a balfék ilyenkor az úton és teljesen képesek megbénítani a közlekedést.
    Érdekes felfogás a gyorsabbra fogni a dugókat. Teljesen logikus. :D
    Inkább az jelentheti a problémát, hogy az ember egy idő után elvesztheti a türelmét a sok béna balféket látván és abból lehet gond, mert meggondolatlan manőverbe kezdhet. Én is el szoktam számolni tízig, míg leelőzöm a “csordát”.

  • Kofe

    Ja,vannak ilyen idegileg zokni keményfiúk,akik megmutatják a többieknek mekkora az autójuk,meg az arcuk,egyben ki is merítenek pár ide vonatkozó jogszabályt a közuti közlekedés témakörében. Ezekenl már csak a nyárigumis,utasokkal tele buszt hasonlóan vezető sofőrök tesznek túl. :D

  • subtotal

    Kempelen: 32000/600=53,3km per gép.
    Legyünk nagyvonalúak és számoljunk a felével, azaz 300 géppel.
    Azaz 110km jut egy gépre. Ez azt jelenti, hogy 30km/órás tolási sebességgel meg kellene enni az úthálózatot naponta kétszer.

    Az a baj, hogy itthon felkészülnek és aztán nem mennek ki dolgozni, mert az drága lenne, fogyna a gázolaj meg a só.

  • subtotal

    Bocsi, nem naponta, hanem műszakonként kétszer.

  • szakacs

    Na megint felkészültek! Ha nem esik ez a hülye hó akkor minden nagyon szép és jó.
    Nem tudta, hogy Magyarországban nem szabad esni mert akkor káosz lesz. Még nem is esett olyan sok. Mi lenne itt ha akkora esne min az USA-ban?
    A katasztrófavédelem ismét levizsgázott. Nem akkor kell kiküldeni a hókotrókat amikor már nagyon esik. Nem tudják mi a megelőzés? Bénák!!!!

  • Kempelen.

    Subtotal!
    És a 30 km/h óra tolási sebességbe belekalkuláltad a lakott területeket, a hegyi utakat és a többit is ugye?
    Annyira klassz lenne a világ, ha a klaviatúra mellől mindent meg lehetne oldani.
    Te meg is oldanád. Miért nem oldod meg? Csak nem megint ez a pofáőzni könnyebb dolog? A fenébe.
    :-DDD

  • Kempelen.

    Tényleg. Itt van ez a subtotal. Olyan okos és mégis itt szórja szét magát. Hólapátot láttál már tökfej?

  • dobraverve.hu

    Szerintem arra készültek fel, hogy nem fog esni. VISZONT ARRA NAGYON!
    Kész tréfa, amit hallani már hosszú évek óta. Bár ez nem ez évi tapasztalatom,,hanem a tavalyi. Mivel az idén még nem jártam Ausztriában. De tavaly érdekes módon a határt elhagyva az út fekete volt és nem volt rajta szinte nyoma se a hónak. Az ember szinte azt hihette,hogy náluk nem esett,de az út melletti földek nem erről árulkodtak. Ott mindent hó borított.
    Gondolom ott még mielőtt elkezdett vagy csak éppen kezdett havazni elkezdtek sózni. Ezáltal a hó rögtön megolvadt és erre még a forgalom is rásegített. Itt egy egész más módszert alkalmaznak. Megvárják, míg esik, vagy 10-15 centi vagy még több aztán miután elállt elkezdenek siránkozni, hogy ennyi havat nem könnyű eltakarítani. Az utakon most is elég sokat közlekedek, de úgy tűnik, engem kerülnek a hó tisztító járművek, mert egyet se láttam.
    Mára aránylag a városban a főutak járhatóak, de a mellékutakra még mindig nem tévedt egyetlen hó tisztító jármű én legalábbis ott se találkoztam velük.

  • dobraverve.hu

    VALAKI MEG IS JEGYEZTE MI A MEGOLDÁS : MEGELÖZÉS!
    Nagyon egyszerű, amikor már elkezdett esni és még akár 50-el is végig roboghatnának, sóznák az utat. Ezzel a lehulló hó rögtön víz lenne. Erre még jön az állandó forgalom, ami újabb komoly csapás a hóra. Meg valljuk meg őszintén ma szinte ez az egyetlen, ami bedolgozik a hó eltakarításba. A NAGY FORGALOM!

  • DTF

    Kofe: tévedsez, mert h ajobbról előznek, az azt jelenti h a belsőben mész, tehát nme tartasz jobbra. ás nem előzés, hanem lehaladás. és a hasonlókból van rengeteg, köszönhetően annak h cska a gyorshajtásra vannak rágerjedve a rendőrök, a többi szabálytalanságra tojnak..

  • subtotal

    Kempelen, azt hiszem elég nagyvonalúan számoltam, te viszont kisstílű sértődött hülyeként viselkedsz…ismét.
    Elfogynak az érveid, jön a személyeskedés.
    Levezettem neked te meg a kivételekkel jössz, ráadásul úgy, hogy feleztem a hóekék számát (szóval akkor vegyünk 600 ekét ahogy írtad és 15km/h sebességet, így már belefér faszikám?).

    Amúgy: nem én nyomtam megint teli pofával a tél előtt, hogy felkészültem és sültem fel az első havazásnál (szerintem te sem szóval nem értem miért személyeskedsz, a második beírásoddal meg olyannak tűnsz, aki biztos nem vezette le – mondjuk hólapátolással – a benne felgyülemlett feszkót).
    Nehéz elfogadnod ha nem volt igazad, az marha nagy egód nem engedi, mi?
    Nevetséges vagy.

  • Kempelen.

    Nem Subtotal, te nem nagyvonalúan számoltál, hanem tájékozatlanul. Halvány fingod sincs arról, hogy ez a meló hogy megy?
    Nincs személyeskedés, megint olyan dolgot fikázol, amihez nem értesz, ráadásul tenni sem akarsz érte, hangod nagy, de csak annyi. A szokásos proletár hangoskodás. Tudom, hogy ez rosszul esik. Azért írtam cimbora.

    Szóval pofázás helyett neki lehet látni, lehet jobban csinálni. Klaviatúrahuszár.

  • Kempelen.

    -8 fohban nem lehet sózni. Értelmetlen, mert azonnal visszafagy.
    3 centire nem tudja leengedni a lapot a gép, mert folyton fölakadena

    Tegnap “csak” ennyi volt a gond: k. hideg és kevés hó.

    Ilyenkor kell megemelni a seggeteket, letenni az esti sört, böfögni egyet és kimenni havat lapátolni.
    Meg megtanulni vezetni, mert a legnagyobb pofázók tolják tele a bugyit és mernek vagy 20 km/h-val menni 3 centi havon.

  • Kofe

    Kempelen! Bevetted már a gyógyszered? A hozzád hasonló idegbeteg nagypofájú véglények miatt van sokszor káosz az utakon is. :D

  • subtotal

    “A közútkezelő gépei ilyen időszakban a kiszórt útszóró sót (nátrium-kloridot), kalcium-klorid vizes oldatával együtt az útra juttatva úgynevezett nedvesített szórást végeznek. Ennek lényege, hogy a kiszórt anyag nem pereg le az út felületéről, illetve hogy -8 fok alatt is olvasztó hatást tud kifejteni. A mellékutakon a társaság az útszóró són kívül homokot, apró kőzúzalékot, esetleg salakot is használ síkosságmentesítésre. A szórógépek egyszerre 40-50 kilométert tudnak megtenni, így a síkosság-mentesítés is az időigényes feladatok közé tartozik, ezért a társaság kéri a közúton közlekedők türelmét és megértését ezen időszak alatt.”
    Innen:
    http://internet.kozut.hu/sajtoszoba/Lists/Mdiaoldal%20hrek/DispForm2.aspx?ID=916

    Szóval van olyan anyag, ami -8 fok alatt is hatásos, de azt csak ónos esőben veti be a közút? Mondom én, hogy drága az anyag, “cimbi” :)
    Szóval mindenheznagyonértő úrificsúr, el ne magyarázd már nekem, hogy 5 centi havat nem tudnak eltolni. Láttál te már gépet, mikor ténylegesen dolgozott? Nem amikor 30 centire fel van emelve a lap, mondjuk akkor legalább nem eszik annyit a gép ugye…
    Amúgy a közút közleményéből az is kiderül, hogy egy kanyarral le lehet teríteni az utakat.

    Amúgy meg ne írd elő ki mit igyon vagy ne igyon, hova menjen és mit csináljon. Sokan megmondanánk neked is szivesen, cimbi, hova menj…
    Jót nevettem az utolsó kommenteden, mennyire mellé lőttél, de lehet véletlenül volt eddig csak hátsókerekes autóm. LOL

  • subtotal

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.