Ismét lehet orrmotoros luxuskupéja a Porschénak

Panamera alapú 928

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.02. 09.00

A következő generációs Porsche Panamera elvileg kiváló alapot jelenthetne egy klasszikus orrmotoros, hátsókerék-hajtású gran turismo luxuskupéhoz.

A Motor Trend című amerikai kiadvány úgy tudja, hamarosan visszatérhet a Porsche egyik ikonikus típusa: az eredetileg 1978-tól egészen 1995-ig forgalmazott, orrmotoros 928.

Az alapot a VW-csoport legfelső kategóriás MSB padlólemezének rövidített változata adná: a Modularer Standardantriebsbaukasten a régi recept szerinti, orrmotoros hátsókerékhajtást jelent.

A 928 jelzés alkalmazása tökéletesen beleillene a Porsche legújabb terveibe, amelyben felhagynak a típusnevek alkalmazásával, és az új generációs Cayman/Boxster párost már a nagy múltú 718 jelzéssel dobják piacra.

A Porsche gran turismo nagyon is életképes típus lehetne: a Mercedestől az Aston Martinig, a BMW-től a Ferrariig széles a motorját elől, hajtott kerekeit hátul hordó luxuskupék választéka, a Porsche ennek a palettának pont a közepét tudná lefedni, különösen, ha a tervezett V8 mellett egy kisebb, V6-os hibrid hajtáslánccal is megtámadják a szegmenst.

Nyitóképünkön a Carscoops.com fantáziarajza látható

Kommentek

  • Onassis

    Várom má mert nagyon tele a buxám. De V16-ot belé, mint a Bugiba.

  • subtotal

    Ez már az előző Panamera megjelenésekor is felbukkant, de akkor is kacsa volt. Szerintem aki Porsche-ből sportkocsit akar, az 911-et vesz és nem egy orrmotoros Panamera kupét…szerintem.

  • szaboata

    Sem a 928-as,sem a 924-es nem volt nagyon menő Porsche.A 911-en kívül igazán egyik sem tud fel futni.Még a diesel Cayenne sem:))).

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.