Defekttel is javítottak Szalayék

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2016.01.02. 10.00

Több defekt is nehezítette Szalay Balázsék versenyét az Africa Race legutóbbi szakaszán, ennek ellenére javítottak az összetettben.

A kilencedik helyen zárta a pénteki negyedik szakaszt és összesítésben is feljött ebbe a pozícióba a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a klasszikus Dakar-útvonalon haladó Afrika Race nemzetközi tereprali versenyen.

Az Opel Dakar Team tájékoztatása szerint az új év első napján 409 kilométer volt az össztáv, s egyben 409 kilométer a mért szakasz. Vagyis nem volt összekötő szakasz.  A köves, sziklás út miatt kevés olyan egység akadt ezen a versenynapon, amely megúszta defekt nélkül – a Szalay, Bunkoczi kettősnek kétszer is meg kellett állnia kereket cserélni.

 Az első defektet már nagyon korán, a tizedik kilométernél megkapták, “talán azért, mert túlságosan is bekezdtünk a szakasz elején” – mondta Szalay Balázs. “Ez intő jel volt számunkra, de azért továbbra is nagyon lendületesen, jó ritmusban mentünk. Egészen addig, amíg hatvan kilométerrel a cél előtt be nem gyűjtöttük a második defektet. Ezt leszámítva nagyon jó kis napunk volt – talán most mentünk a legjobban a verseny során” – ismertette.

“Nem pont ilyen évkezdetre számítottam, nehezebb volt a szakasz, mint amit az új év első napjára vártam volna – tette hozzá Bunkoczi László, az Opel Mokka navigátora. “A két defekt miatt négy-öt infarktust kihordtam ülő helyzetben, a második kerékcsere után ráadásul még el is tévedtünk a porban, az se nagyon hiányzott. Összességében nehéz napon vagyunk túl, de megint javítottunk” – emelte ki. 

A verseny másik magyar indulója, a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László Qualisport kamionos trió – amely szintén kénytelen volt kereket cserélni a pénteki szakasz során – a negyedik helyről várja a folytatást. 

“Nyugodtan mondhatjuk, hogy gumigyilkos volt ez a pálya” – mondta Kovács Miklós, aki a kamionok között a 4. legjobb eredményét produkálva 5 óra 50 perces idővel végzett. “Kő és szikla, kő és szikla, csak erről szólt a mai nap. Néhol olyan volt, mintha jégen mentünk volna, rendkívül csúszós volt, különösen a Scania hátulja volt nyugtalan. Emiatt találtunk el egy nagyobb követ is, ami a defektet okozta. A futómű beállításait tovább kell finomítgatnunk, de egyelőre minden rendben és örülök annak is, hogy sikerült javítanunk egy pozíciót.”

Eredmények, 4. szakasz:
Assza-Remz el Kebir (össztáv: 409 km, ebből szelektív: 409 km)
   
autósok:

1. Jean-Antoine Sabatier, Agostino Rizzardi (olasz, Bugga One) 4:44:33 óra
…9. Szalay, Bunkoczi (Opel Mokka) 23:00 p h.
    
az összetettben:
1. Kanat Sagirov, Vitalij Jevtyekov (kazah, ukrán, Toyota Hilux) 14:16:51 óra
…9. Szalay, Bunkoczi 1:43:25 ó h.

kamionosok:

1. Anton Sibalov, Robert Amatics, Almaz Kisamijev (orosz, Kamaz) 4:49:30 óra
…4. Kovács, Czeglédi, Ács (Scania) 1:00:56 ó h.
    az összetettben:
1. Sibalov, Amatics, Kisamijev 14:16:51 óra
…4. Kovács, Czeglédi, Ács 3:17:48 ó h.
 

Kommentek

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.