El sem indult a verseny, máris győztest hirdettek

Csupa monitor a Bosch tanulmányautója

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.01.01. 12.00

A Bosch projektje már a kiállítás megnyitása előtt elnyerte a CES innovációs díját, nem is érdemtelenül.

Tavaly rengeteget beszéltek arról, hogy a világ legnagyobb szórakoztató-elektronikai szakkiállítása, a CES kezd átalakulni autóipari eseménnyé, annyi gyártó jelent meg új projekttel, ötlettel Las Vegasban.

A Bosch idei munkája már megjelenésével felhívja magára a figyelmet: a szabálytalan szerkezetű, rácshálós térvázra feszített, áttetsző burkolat mögött fény világít, ajtó, ablak vagy szélvédő ellenben nincs az autón. Ezt nem a vélt vagy valós sportosság indokolja, hanem a célszerűség, hiszen a január 6-án nyitó expóra készített tanulmánynak az utastere a fontos és a látványos.

A műszerfalat, az ajtópaneleket, a padló- és a középkonzolt véges-végig érintőképernyők borítják. De nem akármilyenek: olyan érintésérzékeny felületet dolgozott ki a Bosch, amely felületének nyomásra megváltozik a tapintása. Így a felhasználó anélkül kezelhet bizonyos funkciókat, hogy odapillantana.

Van itt még más nyalánkság is: a gyalogosgázolást megelőző vezetőtámogató rendszer nem egy műszerfalon felvillanó fényecskével, hanem a teljes utastéren átfutó fényszekvenciával figyelmezteti a sofőrt a veszélyre. A navigációs rendszer a felhasználó online előjegyzési naplója alapján, automatikusan állítja be a következő úti célt, az online infotainment-rendszer pedig képes vezérelni a lakás riasztóját, fűtését és egyéb berendezéseit. Az autó természetesen önállóan parkol, és előre tudja, hol milyen forgalmi helyzet vár rá.

Ezek után nem csoda, hogy a koncepció (pontosabban annak változó tapintású érintőképernyője) elnyerte a 2016-os CES innovációs díját, amelyet érdekes módon már azelőtt odaítéltek, hogy megnyílt volna a kiállítás. Ebben persze nincs semmi furcsaság: a szervezők jó előre megismerhetik az összes kiállítási projektet.

Kommentek

Így vezet villanyautót egy ralilegenda

Rauno Aaltonen a ballábfék pápája, aki még most, 79 évesen is tudja, mitől döglik a légy. A legendás MINI-s pilótát felkérte a BMW, ugyan fusson már egy kört az i3-mal, és ő megtette.

Nissan GT-R Track Edition: Köztes megoldás

A Nissan GT-R Track Edition a Nismo adottságait párosítja kisebb motorteljesítménnyel; a modell új piacra lépése jó apropó, hogy ismét elcsámcsogjunk részletein.

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

Tarlós véget vet az autósok rommá bírságolásának

Tarlós István szerint változtatni kell a közterület-felügyeletek szellemiségén az autósok bírságolását illetően, a főpolgármester módosítást is kezdeményez az ügyben.

Teszt: Suzuki az olcsó Škoda és a vagány Citroën ellen

Szerény benzines szívómotorral hasonlítottuk össze a Citroën C3-at a Škoda Fabiával és a Suzuki Balenóval. Lehet, hogy a visszafogott konkurenciát beelőzi a dögös francia kisautó?

Tipikus példája a “megkímélt BMW, nyugdíjas orvostól eladó” hirdetésnek

Látszólag nem lett baja az autónak, de xDrive ide vagy oda, ezt akkor sem erre találták ki. Ez kínzás.

F1: Alonso így izmozott Hamiltonnak

Fernando Alonso az Ausztrál Nagydíj előtt még egészen jó kedvében volt.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.