Tavaly rengeteget beszéltek arról, hogy a világ legnagyobb szórakoztató-elektronikai szakkiállítása, a CES kezd átalakulni autóipari eseménnyé, annyi gyártó jelent meg új projekttel, ötlettel Las Vegasban.

A Bosch idei munkája már megjelenésével felhívja magára a figyelmet: a szabálytalan szerkezetű, rácshálós térvázra feszített, áttetsző burkolat mögött fény világít, ajtó, ablak vagy szélvédő ellenben nincs az autón. Ezt nem a vélt vagy valós sportosság indokolja, hanem a célszerűség, hiszen a január 6-án nyitó expóra készített tanulmánynak az utastere a fontos és a látványos.

A műszerfalat, az ajtópaneleket, a padló- és a középkonzolt véges-végig érintőképernyők borítják. De nem akármilyenek: olyan érintésérzékeny felületet dolgozott ki a Bosch, amely felületének nyomásra megváltozik a tapintása. Így a felhasználó anélkül kezelhet bizonyos funkciókat, hogy odapillantana.

Van itt még más nyalánkság is: a gyalogosgázolást megelőző vezetőtámogató rendszer nem egy műszerfalon felvillanó fényecskével, hanem a teljes utastéren átfutó fényszekvenciával figyelmezteti a sofőrt a veszélyre. A navigációs rendszer a felhasználó online előjegyzési naplója alapján, automatikusan állítja be a következő úti célt, az online infotainment-rendszer pedig képes vezérelni a lakás riasztóját, fűtését és egyéb berendezéseit. Az autó természetesen önállóan parkol, és előre tudja, hol milyen forgalmi helyzet vár rá.

Ezek után nem csoda, hogy a koncepció (pontosabban annak változó tapintású érintőképernyője) elnyerte a 2016-os CES innovációs díját, amelyet érdekes módon már azelőtt odaítéltek, hogy megnyílt volna a kiállítás. Ebben persze nincs semmi furcsaság: a szervezők jó előre megismerhetik az összes kiállítási projektet.