Rusnya, perverz örömautó

Vanderhall Laguna

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.31. 10.00

Három kerék, 200 lóerő, 700 kiló – egy amerikai manufaktúra szerint ennyiből bőven kijön a vezetési élmény. Ennyiből, meg egy vödör pénzből.

Mi a közös a Morgan Three Wheelerben, a Can-Am Spyderben és a Vanderhall Lagunában? Mindhárom alkotói úgy gondolták, hogy két kerék kevés, négy viszont túl sok az üdvösséghez. A megvalósítás során viszont már eltérő elveket alkalmaztak: míg a Can-Am (a cég profiljához illeszkedve) alapvetően egy szárazföldi jetski, a Morgan pedig mechanikáját és komfortját tekintve egyaránt a múltból maradt közöttünk, a Vanderhall Lagunája széles abroncsokkal, opciós zárt karosszériával, versenyautók által ihletett futóművel és magas szintű kényelmi felszereltséggel igyekszik helyet szorítani magának egy szűk, ámde markáns piacon.

A jármű az alumínium térvázra húzott szénszálas borítólemezeknek köszönhetően mindössze 703 kilót nyom (ez a száraz tömeg, tehát a menetkész autó valamivel súlyosabb lesz), ami sem a 33 centis, lyuggatott tárcsákba harapó Brembo féknyergeknek, sem az 1,4 literes, változó szelepvezérlésű turbómotornak (200 LE, 271 Nm) nem jelent nagy munkát.

A Laguna elöl 19, hátul 20 colos keréken gördül, szűk utasterében olyan kényelmi szolgáltatások várják a két utast, mint a fűthető ülések, a klímaberendezés, vagy a 600 W teljesítményű audiorendszer.

Sajnos mindezért jelentős összeget kell letenni az asztalra: a 77 ezer dolláros ár átszámolva is sok (22 millió Ft), de ha azt nézzük, hogy az USA-ban ennyi pénzért akár egy Porsche Cayman GTS-t is vehetünk, még meredekebbnek tűnik az árpozicionálás. A piacképesség megállapítása azonban nem a mi dolgunk, a magunk részéről örülünk, hogy vannak még emberek, akik képesek és hajlandóak túllépni a sablonokon.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.