Mi a közös a Morgan Three Wheelerben, a Can-Am Spyderben és a Vanderhall Lagunában? Mindhárom alkotói úgy gondolták, hogy két kerék kevés, négy viszont túl sok az üdvösséghez. A megvalósítás során viszont már eltérő elveket alkalmaztak: míg a Can-Am (a cég profiljához illeszkedve) alapvetően egy szárazföldi jetski, a Morgan pedig mechanikáját és komfortját tekintve egyaránt a múltból maradt közöttünk, a Vanderhall Lagunája széles abroncsokkal, opciós zárt karosszériával, versenyautók által ihletett futóművel és magas szintű kényelmi felszereltséggel igyekszik helyet szorítani magának egy szűk, ámde markáns piacon.

A jármű az alumínium térvázra húzott szénszálas borítólemezeknek köszönhetően mindössze 703 kilót nyom (ez a száraz tömeg, tehát a menetkész autó valamivel súlyosabb lesz), ami sem a 33 centis, lyuggatott tárcsákba harapó Brembo féknyergeknek, sem az 1,4 literes, változó szelepvezérlésű turbómotornak (200 LE, 271 Nm) nem jelent nagy munkát.

A Laguna elöl 19, hátul 20 colos keréken gördül, szűk utasterében olyan kényelmi szolgáltatások várják a két utast, mint a fűthető ülések, a klímaberendezés, vagy a 600 W teljesítményű audiorendszer.

Sajnos mindezért jelentős összeget kell letenni az asztalra: a 77 ezer dolláros ár átszámolva is sok (22 millió Ft), de ha azt nézzük, hogy az USA-ban ennyi pénzért akár egy Porsche Cayman GTS-t is vehetünk, még meredekebbnek tűnik az árpozicionálás. A piacképesség megállapítása azonban nem a mi dolgunk, a magunk részéről örülünk, hogy vannak még emberek, akik képesek és hajlandóak túllépni a sablonokon.