Dízel vagy hibrid? – Mutatjuk, mivel a legolcsóbb autózni

A legtakarékosabb használt autók

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.12.30. 14.00

300 Ft alatt van a gázolaj literje, a benzin sem sokkal drágább, mégsem mindegy, mennyit fogyaszt az autónk. Íme, a legtakarékosabb használt kocsik!

A benzinesek legjobbja, a Toyota Yaris Hybrid, 4,8 l/100 kilométeres átlagával kilencedik lenne a dízelek között. Környezetszennyezésben viszont összehasonlíthatatlanul jobb a benzines hibrid a dízelmotoros kisautóknál

A benzinesek legjobbja, a Toyota Yaris Hybrid, 4,8 l/100 kilométeres átlagával kilencedik lenne a dízelek között. Környezetszennyezésben viszont összehasonlíthatatlanul jobb a benzines hibrid a dízelmotoros kisautóknál


Bár jómagam nem vezetek tankolási naplót a családban megforduló kocsikról, áldom mások szorgalmát, amivel elmentik a bejegyzéseket a Spritmonitor.de oldalon. A hasznos és érdekes adatbázisból pár kattintással leszűrhető, hogy a bennünket érdeklő típus számunkra fontos motorváltozatára mekkora fogyasztást mértek a felhasználók. Ezek a számok tankolások alapján, közúti forgalomban születnek, nem valóságidegen laborértékek!

Nem laborértékek

Kedvező esetben, a nagy darabszámban értékesített motorokról több millió kilométeres tapasztalatkincshez juthatunk hozzá, tehát az itt olvasható számoknak van valóságalapjuk. Az adatok értékeléséhez azt azonban figyelembe kell venni, hogy a fogyasztásról online naplót vezetők között több lehet a takarékos vezetésre odafigyelő sofőr, mint az átlagemberek között. De az értékek irányadónak tekinthetők.

Háromliteres dízelek és a Yaris HSD

Fogyasztásban a dízel kisautók a legjobbak. A benzinüzeműek között vezető Toyota Yaris Hybrid a maga 4,8 l/100 kilométeres átlagával kilencedik lenne a dízelek között. Környezetszennyezésben viszont összehasonlíthatatlanul jobb a benzines hibrid a dízelmotoros kisautóknál.

Míg a benzinesek között egyedül a Yaris HSD tudott öt literen belül maradni, az újonnan megbukó, de használtan reneszánszát élő háromliteres VW Lupo és Audi A2 1,2 TDI átlaga a négy litert sem éri el. A csupán kétszemélyes Smart szállítókapacitásához képest egyáltalán nem takarékos, sem dízel, sem benzines motorral. Utóbbi 6,0 literes átlagértékkel csak 23. helyen áll a szikragyújtásúak között.
 


Akit érdekel a lista a legtakarékosabb ötven autóról, ide kattintva bogarászhatja a fogyasztási értékeket.

Kommentek

  • ppgergo

    Nagyrésze francia vagy japán, meglepő.

  • Onassis

    “Környezetszennyezésben viszont összehasonlíthatatlanul jobb a benzines hibrid a dízelmotoros kisautóknál”
    ez – összehasonlíthatatlanul jobb a benzines hibrid a dízelmotoros kisautóknál, mert a környezetet kevésbé szennyezi – akart lenni

  • nagya

    Céges kártya. Az a legolcsóbb.

  • Matyi2010

    “Nagyrésze francia vagy japán, meglepő.”

    Bár én is japánnal járok, az igazsághoz tartozik, hogy 6 többé-kevésbé német és 2 japán…

  • M_m_m

    Nem tökéletes ez a lista, ugyanis pl. a kisautó Mitsu Space Star benzines fogyasztása 5,07 liter, tehát a 2-3. helyen lenne a helye. (62 mérés).

    Valószínű azért nem szerepel a listában, mert a korábbi Space Star egy teljesen más kategória volt, és összevonták annak a fogyasztásával is:-)
    Erről ennyit. Ki tudja milyen hibák vannak még a listában.

    http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/31-Mitsubishi/283-Space_Star.html?fueltype=2&constyear_s=2008&powerunit=2

  • nilsholgersson

    A netet bújkálva csak egy ilyen firkálmány hozható össze, józan ésszel gondolkodva kimaradtak az itthon nem túl drágán megvehető LPG-s kocsik,( A CNG-t azért hagykjuk ki, mert nyűgös a nagy hatótáv, a karbvantartás tizenévesen, és alig pár kút van az országban) az autógáz viszont szinte mindenhol 200Ft alatt kapható, de van 160Ft-ért is, külföldön (keleten- nyugaton, északon- délen) se több, sőt… egy benzinből 7 literes fogyasztású (7X324=2268Ft) autó nem eszik 9 liternél több gázt (9X 180=1620Ft) tehát a 7 literes benzines fogyasztásból tudok kifizetve- átszámolva 5-öt csinálni, a 6 literesből tudok 4 literest csinálni, mert számolgathatunk itt akárhogy, a 100 km-re kifizetett összeg a mérvadó, nem a liter. Aki tehenész, és literben kapja a fizetést, az számoljon literben. Emellé a gázos autó karbantartási költsége sehol sincs egy komoly dízeléhez, miközben a járáskultúrája, és a környezetszennyezése is messze elmarad minden benzines és dízeltől, az ára még új beszereléssel is +200-250 ezres, ami a számokat nézve elég gyorsan visszajön. A cikk szűklátókörűségre, vagy tapasztalatlanságra, esetleg az élettől, és a logikus döntésektől elrugaszkodott gondolkodásmódra vall, ezek a tulajdonságok nem szerencsések úgy általában véve sem, de főleg akkor, ha az ember fia autós újságíróként akar megélni, netalántán maradandót alkotni, ez is egy összecsapott fércmunka lett, röviden szar cikk.

  • tdr

    Persze gázosítás…Ember kis ccm…+körülményes és megbíz6atlan is..Amúgy a te hozzá böfintésed sem jobb a cikknél…max hosszabb;-)

  • Onassis

    Ha spórolni akartok kis kocsit vegyetek, de abba dízelt rakni pénzügyi istencsapás és a gázosítás pedig reménytelenül nem fér bele.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.