Dízel vagy hibrid? – Mutatjuk, mivel a legolcsóbb autózni

A legtakarékosabb használt autók

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.12.30. 14.00

300 Ft alatt van a gázolaj literje, a benzin sem sokkal drágább, mégsem mindegy, mennyit fogyaszt az autónk. Íme, a legtakarékosabb használt kocsik!

A benzinesek legjobbja, a Toyota Yaris Hybrid, 4,8 l/100 kilométeres átlagával kilencedik lenne a dízelek között. Környezetszennyezésben viszont összehasonlíthatatlanul jobb a benzines hibrid a dízelmotoros kisautóknál

A benzinesek legjobbja, a Toyota Yaris Hybrid, 4,8 l/100 kilométeres átlagával kilencedik lenne a dízelek között. Környezetszennyezésben viszont összehasonlíthatatlanul jobb a benzines hibrid a dízelmotoros kisautóknál


Bár jómagam nem vezetek tankolási naplót a családban megforduló kocsikról, áldom mások szorgalmát, amivel elmentik a bejegyzéseket a Spritmonitor.de oldalon. A hasznos és érdekes adatbázisból pár kattintással leszűrhető, hogy a bennünket érdeklő típus számunkra fontos motorváltozatára mekkora fogyasztást mértek a felhasználók. Ezek a számok tankolások alapján, közúti forgalomban születnek, nem valóságidegen laborértékek!

Nem laborértékek

Kedvező esetben, a nagy darabszámban értékesített motorokról több millió kilométeres tapasztalatkincshez juthatunk hozzá, tehát az itt olvasható számoknak van valóságalapjuk. Az adatok értékeléséhez azt azonban figyelembe kell venni, hogy a fogyasztásról online naplót vezetők között több lehet a takarékos vezetésre odafigyelő sofőr, mint az átlagemberek között. De az értékek irányadónak tekinthetők.

Háromliteres dízelek és a Yaris HSD

Fogyasztásban a dízel kisautók a legjobbak. A benzinüzeműek között vezető Toyota Yaris Hybrid a maga 4,8 l/100 kilométeres átlagával kilencedik lenne a dízelek között. Környezetszennyezésben viszont összehasonlíthatatlanul jobb a benzines hibrid a dízelmotoros kisautóknál.

Míg a benzinesek között egyedül a Yaris HSD tudott öt literen belül maradni, az újonnan megbukó, de használtan reneszánszát élő háromliteres VW Lupo és Audi A2 1,2 TDI átlaga a négy litert sem éri el. A csupán kétszemélyes Smart szállítókapacitásához képest egyáltalán nem takarékos, sem dízel, sem benzines motorral. Utóbbi 6,0 literes átlagértékkel csak 23. helyen áll a szikragyújtásúak között.
 


Akit érdekel a lista a legtakarékosabb ötven autóról, ide kattintva bogarászhatja a fogyasztási értékeket.

Kommentek

  • ppgergo

    Nagyrésze francia vagy japán, meglepő.

  • Onassis

    “Környezetszennyezésben viszont összehasonlíthatatlanul jobb a benzines hibrid a dízelmotoros kisautóknál”
    ez – összehasonlíthatatlanul jobb a benzines hibrid a dízelmotoros kisautóknál, mert a környezetet kevésbé szennyezi – akart lenni

  • nagya

    Céges kártya. Az a legolcsóbb.

  • Matyi2010

    “Nagyrésze francia vagy japán, meglepő.”

    Bár én is japánnal járok, az igazsághoz tartozik, hogy 6 többé-kevésbé német és 2 japán…

  • M_m_m

    Nem tökéletes ez a lista, ugyanis pl. a kisautó Mitsu Space Star benzines fogyasztása 5,07 liter, tehát a 2-3. helyen lenne a helye. (62 mérés).

    Valószínű azért nem szerepel a listában, mert a korábbi Space Star egy teljesen más kategória volt, és összevonták annak a fogyasztásával is:-)
    Erről ennyit. Ki tudja milyen hibák vannak még a listában.

    http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/31-Mitsubishi/283-Space_Star.html?fueltype=2&constyear_s=2008&powerunit=2

  • nilsholgersson

    A netet bújkálva csak egy ilyen firkálmány hozható össze, józan ésszel gondolkodva kimaradtak az itthon nem túl drágán megvehető LPG-s kocsik,( A CNG-t azért hagykjuk ki, mert nyűgös a nagy hatótáv, a karbvantartás tizenévesen, és alig pár kút van az országban) az autógáz viszont szinte mindenhol 200Ft alatt kapható, de van 160Ft-ért is, külföldön (keleten- nyugaton, északon- délen) se több, sőt… egy benzinből 7 literes fogyasztású (7X324=2268Ft) autó nem eszik 9 liternél több gázt (9X 180=1620Ft) tehát a 7 literes benzines fogyasztásból tudok kifizetve- átszámolva 5-öt csinálni, a 6 literesből tudok 4 literest csinálni, mert számolgathatunk itt akárhogy, a 100 km-re kifizetett összeg a mérvadó, nem a liter. Aki tehenész, és literben kapja a fizetést, az számoljon literben. Emellé a gázos autó karbantartási költsége sehol sincs egy komoly dízeléhez, miközben a járáskultúrája, és a környezetszennyezése is messze elmarad minden benzines és dízeltől, az ára még új beszereléssel is +200-250 ezres, ami a számokat nézve elég gyorsan visszajön. A cikk szűklátókörűségre, vagy tapasztalatlanságra, esetleg az élettől, és a logikus döntésektől elrugaszkodott gondolkodásmódra vall, ezek a tulajdonságok nem szerencsések úgy általában véve sem, de főleg akkor, ha az ember fia autós újságíróként akar megélni, netalántán maradandót alkotni, ez is egy összecsapott fércmunka lett, röviden szar cikk.

  • tdr

    Persze gázosítás…Ember kis ccm…+körülményes és megbíz6atlan is..Amúgy a te hozzá böfintésed sem jobb a cikknél…max hosszabb;-)

  • Onassis

    Ha spórolni akartok kis kocsit vegyetek, de abba dízelt rakni pénzügyi istencsapás és a gázosítás pedig reménytelenül nem fér bele.

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.