Még öt év és autópályán a sávváltást is átadhatjuk a számítógépnek a távolságtartás, a holttérfigyelés és a kormányzás mellett

Még öt év és autópályán a sávváltást is átadhatjuk a számítógépnek a távolságtartás, a holttérfigyelés és a kormányzás mellett


Bár az önvezető autók fogadtatása eleve erősen megosztja az autós társadalmat, az autonóm járművek biztonságosságának megítélése a nők és a férfiak között is erősen eltér. Egy frissen publikált felmérés eredményei arra utalnak, hogy a nők kevésbé bíznak az új technika áldásos hatásában. A szebbik nem képviselői a férfiaknál jóval csekélyebb arányban állították, hogy az önvezető autók lényegesen javítanák a közlekedésbiztonságot a valódi vezetőkhöz képest.

A megkérdezett férfiak másképp gondolkodnak erről. A hímnemű válaszolók fele állította, hogy az önmagukat vezető, számítógép-vezérelt autók biztonságosabban közlekednek majd az emberek irányította kocsiknál. A megkérdezett nők esetében csupán 23 százalék ítélte meg így a helyzetet.

A hölgyek mintegy 45 százaléka mondta azt, hogy az emberek a jövőben is biztonságosabban irányítják autójukat a számítógépeknél.

Az AXA biztosító megbízásából készült felmérésre válaszoló nők 23, a férfiak 51 százaléka szerint lesz biztonságosabb a közlekedés, ha a gépek vezetnek helyettünk

Összességében a megkérdezettek 34 százaléka szerint az emberek, 37 százalékuk szerint a gépek szavatolják a biztonságosabb közlekedést a jövőben. 23 százalék szerint egyforma a baleseti valószínűség mindkét esetben, a többiek nem tudtak állást foglalni ebben a kérdésben.

A közlekedésbiztonsági jelentést a Forsa közvélemény-kutató készítette az AXA biztosítótársaság megbízásából 2015 nyarán. A kérdésekre 1000 autóval közlekedő ember válaszolt Németországban.