A nők az emberekben, a férfiak a számítógépekben bíznak

Ki vezet biztonságosabban: az ember vagy a gép?

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.12.30. 12.00

A nők kevésbé hisznek az önvezető autók biztonságosságában, mint a férfiak – derült ki egy németországi kutatásból.

Még öt év és autópályán a sávváltást is átadhatjuk a számítógépnek a távolságtartás, a holttérfigyelés és a kormányzás mellett

Még öt év és autópályán a sávváltást is átadhatjuk a számítógépnek a távolságtartás, a holttérfigyelés és a kormányzás mellett


Bár az önvezető autók fogadtatása eleve erősen megosztja az autós társadalmat, az autonóm járművek biztonságosságának megítélése a nők és a férfiak között is erősen eltér. Egy frissen publikált felmérés eredményei arra utalnak, hogy a nők kevésbé bíznak az új technika áldásos hatásában. A szebbik nem képviselői a férfiaknál jóval csekélyebb arányban állították, hogy az önvezető autók lényegesen javítanák a közlekedésbiztonságot a valódi vezetőkhöz képest.

A megkérdezett férfiak másképp gondolkodnak erről. A hímnemű válaszolók fele állította, hogy az önmagukat vezető, számítógép-vezérelt autók biztonságosabban közlekednek majd az emberek irányította kocsiknál. A megkérdezett nők esetében csupán 23 százalék ítélte meg így a helyzetet.

A hölgyek mintegy 45 százaléka mondta azt, hogy az emberek a jövőben is biztonságosabban irányítják autójukat a számítógépeknél.

Az AXA biztosító megbízásából készült felmérésre válaszoló nők 23, a férfiak 51 százaléka szerint lesz biztonságosabb a közlekedés, ha a gépek vezetnek helyettünk

Összességében a megkérdezettek 34 százaléka szerint az emberek, 37 százalékuk szerint a gépek szavatolják a biztonságosabb közlekedést a jövőben. 23 százalék szerint egyforma a baleseti valószínűség mindkét esetben, a többiek nem tudtak állást foglalni ebben a kérdésben.

A közlekedésbiztonsági jelentést a Forsa közvélemény-kutató készítette az AXA biztosítótársaság megbízásából 2015 nyarán. A kérdésekre 1000 autóval közlekedő ember válaszolt Németországban.

Kommentek

  • szaboata

    Önvezető autó????Taxi,vonat,busz.Aki nem akar vezetni,menjen ezekkel.

  • vaLacky

    Ezek az autók az internet segítségéve, műholdas irányítással közlekednének. Mivel bármilyen védelmi rendszert fel lehet törni, életveszélyesnek tartom, és soha nem kellene.

  • traylor

    Programozó vagyok, mesterséges intelligencia és képfeldolgozás a szakterületem. Az önvezető autók soha nem lesznek olyan biztonságosak, mint az emberek… kivéve, ha nagyon komoly korlátozásokat vezetnek be , de azzal meg elvész az egész értelme. Pl. csak autópálya, csak megfelelő időjárási viszonyok, folyamatosan felügyelt útszakaszok, és mindemellett készenlétben lévő sofőr, akire a felelősség is ráhárul.

    Önvezető autó = tempomat. Ennyi.

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.