Használt autók elképesztő árakon

Akciós helyett aukciós autók

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.12.29. 10.00

Autók, amikhez képest egy Rolls-Royce akciós tucatáru.

Vannak olyan autók, amikért szinte bármennyi pénzt képes megadni egy rajongó, gyűjtő. Összeszedtük 2015 legelmebetegebb áron gazdát cserélő autóit, amelyek a legjobb nevű aukciósházak árverésein mentek el. Talán nem is annyira meglepő, hogy a ranglistát a Ferrari vezeti. Az olasz márka emellett egész sok autóval szerepel a 2015-ös listán, ahol az árverésen elkelt, legdrágább modellek sorakoznak. De nézzük, mik vannak a listán:

1956 Ferrari 290 MM - Az idei toplista élén áll ez a modell, amely 28 millió dollárért, 7,98 milliárd forintért kelt el. A 0626-os számú, és egyike az összesen épített négy darabnak. Az autó a legendás Juan Manuel Fangio részére készült, és a Mille Miglia-n indult. 28 millió dolláros árával minden idők legdrágábban elárverezett autója, csupán egy tavaly eladott másik Ferrari, - 250 GTO, 38 millió dollár – illetve egy 2013-ban eladott, szintén Fangio-hoz köthető Mercedes W196 – 29,6 millió dollár – előzi meg.

1961 Ferrari 250 GT SWB California – 18,6 millió dollár - 5,3 milliárd forint. Bár általában sok pénzért a példás állapotban lévő, steril autók szoktak elkelni, ez az autó úgy ment el hihetetlen összegért, ahogy találták, évtizedes porral, mocsokkal, vagy ha úgy költőibb, emelkedettebb, akkor patinával. A járgányt 58 társával együtt egy elfeledett francia pajtában találták. Gyorsan én is hátramegyek a telek végi csalitosba, hátha találok ott néhány Ferrarit a gyújtós mögött szomorkodni.

1964 Ferrari 250 LM – 17,6 millió dollár - 5,01 milliárd forint. Ez a középmotoros Ferrari csoda mindig sok pénzért cserél gazdát, de ez az összeg még ezek közül is kilóg. Pedig azon a nyári árverésen, ahol ez is elment, a pápának ajándékozott Enzo mellett egyéb különlegességekre is lehetett licitálni.

1961 Ferrari 250 GT SWB California – 16,8 millió dollár - 4,78 milliárd forint. Kezdenek unalmassá válni a Ferrarik, igaz? Pedig ez is gyönyörű darab, csinos felnivel, kopoltyúval, és burkolt fényszórókkal. A várakozásoknak megfelelő áron kelt el, nagyon nem pörgött rá senki. Fura.

1962 Ferrari 250 GT Speciale, Bertone – 16,5 millió dollár - 4,7 milliárd forint. Ferrari ez is. Már az ötödik a sorban. Nuccio Bertone nevéhez számos különleges modell kapcsolódik, de elég kevés Ferrari. Na, ez most pont kivétel. Méghozzá annyira, hogy nemcsak hogy ő tervezte, hanem neki is készült ez a cápaorrú, inkább érdekes, mint szép autó.

1962 Aston Martin DB4 GT Zagato – 14,3 millió dollár - 4,07 milliárd forint. Háh, végre magunk mögött hagyjuk a Ferrari univerzumot, és rögtön egy brit csodához érünk a hatodik helyen. Túl sok ebből sem készült, mindössze 19 darabot gyártottak a modellből, ez a példány a 14. Nem mellékesen minden idők legdrágábban eladott brit autója is ez a jószág.

1998 McLaren F1 LM – 13,7 millió dollár - 3,9 milliárd forint. Egy aránylag friss példány, alig 17 éves. Különlegességét az adja, hogy gyárilag hozták szinte versenykész állapotba. Rövid ideig a legnagyobb összegért elkelt brit autó volt, aztán jött a DB4-es.

1956 Ferrari 250 GT TdF – 13,2 millió dollár - 3,76 milliárd forint. A TdF nem valami dízelizé, hanem a Tour de France rövidítése. Ami itt értelemszerűen autóversenyt jelent, a francia vidék gyönyörű útjain. Ez a modell sem gyakori, mindössze 14 darab készült belőle.

1953 Jaguar C-Type – 13,2 millió dollár - 3,79 milliárd forint. Ez a Jaguar is elég ritka, összesen 3 darab készült belőle. Ezzel az árral ő a legértékesebb Jaguar

1982 Porsche 956 – 10,1 millió dollár - 2,87 milliárd forint. Egy vérbeli versenyautó, amely 1983-ban a 24 órás Le Mans-i versenyt is megnyerte. Összesen 10 darab készült ebből a Porschéból.

Kommentek

  • KB123

    “28 millió dolláros árával minden idők legdrágábban elárverezett autója, csupán egy tavaly eladott másik Ferrari, – 250 GTO, 38 millió dollár – illetve egy 2013-ban eladott, szintén Fangióhoz köthető Mercedes W196 – 29,6 millió dollár – előzi meg.”
    Értelmes mondat :D Megvettem a legdrágább kocsit, csak 2 drágább van nála.

  • subtotal

    Bugatti Atlantic is kimaradt a minden idők legdrágábbjaiból:
    http://www.theguardian.com/business/2010/may/11/bugatti-beats-car-auction-record

Siess, csak májusig adnak ingyenpénzt villanyautóra

Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére, a pályázatra 2016-ban kétmilliárd forintot biztosítottak.

Most autót nyerhetsz, ha biztonságosan közlekedsz

Játékos kampány indult a fiatalok biztonságosabb közlekedéséért, a figyelemfelhívó országos vetélkedősorozat megrendezését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezte.

Újabb rendőrök, akiket lehet utálni

Majd ha a Ferrari is elkezd autókat adományozni a carabinierinek, fáklyával vonulunk az olasz követség elé. Addig csak szúrósan nézünk és csúnya szavakat ismételgetünk magunkban.

Áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: A Mercedes kifigurázta a saját főnökét

Az internetet elárasztó mémtenger után a Mercedes is készített egy humoros animációt asztalcsapkodó csapatfőnökéről.

F1: Kiderült, mit ronthatott el idén a Mercedes

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy az istállónak dolgoznia kell azon, hogy lefaragjon a W08-as súlyából.

F1: A híres motorguru is besegít a McLarennek

Mindent megtesz a McLaren annak érdekében, hogy úrrá legyen motorgondjain, beszervezett egy specialistát is.

Mit tud a Fiat nagy családi kombija?

Jó látni, hogy a szabadidő-autós divatőrület hullámának árjából azért kiemelkedik a józanság sziklájaként néhány olyan valóban praktikus, jó ár-érték arányú családi autó, mint például a Tipo kombi.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.