Jönnek az integetéssel vezérelhető BMW-k

Air Touch: új HMI a BMW-től a CES-en

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.12.28. 15.30

Az új 7-esben már lehet ezt-azt gesztusokkal vezérelni, de a BMW szerint sokkal több van a kézmozdulatos irányításban, mint egy rádióhangosítás vagy egy telefon felvétele

A CES nevű informatikai expón, Las Vegasban egy kabriósított i8-asban készül bemutatni a BMW a világnak, mi mindent lehet érintés nélkül, csupán kézmozdulatokkal kezelni egy autóban. Öt évvel az X-Boxhoz kitalált, mozgásfelismerő Kinect irányítórendszer után a kamaszok számára persze már nem lesz ez akkora újdonság, de az autóipar eddig még nem emelte ilyen magas szintre az optikai szenzoros gesztusvezérlést.

Az AirTouch névre keresztelt rendszerben lehetőségünk van (lesz) gombok nyomogatása, tekerentyűk tekergetése vagy a szépen csillogó érintőképernyő összefogdosása nélkül is egy csomó mindent megtenni az autóban, pusztán kézmozdulatokkal. Az új 7-es BMW-ben is lehet már hangosítani a rádiót, felvenni vagy letenni a mobilt, trackelni az MP3-listában a váltókar felett integetve, de a rendszer továbbfejlesztett változata már – állítólag – sokkal érzékenyebb, három dimenzióban követi a kéz mozgását, a műszerfalhoz közelítést-távolodást is figyeli.

A BMW a vezető és az utas oldalán is elhelyezett egy-egy gombot, amivel aktiválható a gesztusfelismerés, nehogy a beszélgetés közbeni gesztikulálással mindenféle akaratlan dolgot csináljanak az utasok. (A sofőrnél ez a kormánykerék bal oldalán van, és világít, ha aktív.) A vezető számára lényegesen korlátozottabbak a lehetőségek, de az utas a menürendszer egészében barangolhat kedvére, a visszapillantó és a műszerfal közti szenzorok között legyezgetve.

Az AirTouch igyekszik azt is kitalálni, hogy a vezetőnek mi lehet a szándéka a következő lépésben. Ha a menüben a telefon főképernyőjére váltunk, a kontaktlista és a hívási napló is egyből felugrik, és csak ki kell választani pár intéssel-legyezéssel, hogy kit is kívánunk hívni. A rendszer részletesebb leírása, az elérhető funkciók teljes listája a CES megnyitójáig még titok marad.

Kommentek

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.