Jönnek az integetéssel vezérelhető BMW-k

Air Touch: új HMI a BMW-től a CES-en

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.12.28. 15.30

Az új 7-esben már lehet ezt-azt gesztusokkal vezérelni, de a BMW szerint sokkal több van a kézmozdulatos irányításban, mint egy rádióhangosítás vagy egy telefon felvétele

A CES nevű informatikai expón, Las Vegasban egy kabriósított i8-asban készül bemutatni a BMW a világnak, mi mindent lehet érintés nélkül, csupán kézmozdulatokkal kezelni egy autóban. Öt évvel az X-Boxhoz kitalált, mozgásfelismerő Kinect irányítórendszer után a kamaszok számára persze már nem lesz ez akkora újdonság, de az autóipar eddig még nem emelte ilyen magas szintre az optikai szenzoros gesztusvezérlést.

Az AirTouch névre keresztelt rendszerben lehetőségünk van (lesz) gombok nyomogatása, tekerentyűk tekergetése vagy a szépen csillogó érintőképernyő összefogdosása nélkül is egy csomó mindent megtenni az autóban, pusztán kézmozdulatokkal. Az új 7-es BMW-ben is lehet már hangosítani a rádiót, felvenni vagy letenni a mobilt, trackelni az MP3-listában a váltókar felett integetve, de a rendszer továbbfejlesztett változata már – állítólag – sokkal érzékenyebb, három dimenzióban követi a kéz mozgását, a műszerfalhoz közelítést-távolodást is figyeli.

A BMW a vezető és az utas oldalán is elhelyezett egy-egy gombot, amivel aktiválható a gesztusfelismerés, nehogy a beszélgetés közbeni gesztikulálással mindenféle akaratlan dolgot csináljanak az utasok. (A sofőrnél ez a kormánykerék bal oldalán van, és világít, ha aktív.) A vezető számára lényegesen korlátozottabbak a lehetőségek, de az utas a menürendszer egészében barangolhat kedvére, a visszapillantó és a műszerfal közti szenzorok között legyezgetve.

Az AirTouch igyekszik azt is kitalálni, hogy a vezetőnek mi lehet a szándéka a következő lépésben. Ha a menüben a telefon főképernyőjére váltunk, a kontaktlista és a hívási napló is egyből felugrik, és csak ki kell választani pár intéssel-legyezéssel, hogy kit is kívánunk hívni. A rendszer részletesebb leírása, az elérhető funkciók teljes listája a CES megnyitójáig még titok marad.

Kommentek

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon szerint a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

Sztrájkbizottság alakult a győri Audinál

Sztrájkbizottságot alakított az Audi Hungaria Független Szakszervezet (AHFSZ), miután bizalmi értekezletén elutasította az Audi Hungaria Zrt. új ajánlatát.

Olasz buszbaleset: eddig nem találtak műszaki hibát

Az olasz rendőrség eddig semmilyen tárgyi bizonyítékot nem talált arra, hogy meghibásodott volna a Veronánál múlt héten súlyos balesetet szenvedett magyar autóbusz – közölte Girolamo Lacquaniti, a veronai közúti rendőrség parancsnoka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.