A CES nevű informatikai expón, Las Vegasban egy kabriósított i8-asban készül bemutatni a BMW a világnak, mi mindent lehet érintés nélkül, csupán kézmozdulatokkal kezelni egy autóban. Öt évvel az X-Boxhoz kitalált, mozgásfelismerő Kinect irányítórendszer után a kamaszok számára persze már nem lesz ez akkora újdonság, de az autóipar eddig még nem emelte ilyen magas szintre az optikai szenzoros gesztusvezérlést.

Az AirTouch névre keresztelt rendszerben lehetőségünk van (lesz) gombok nyomogatása, tekerentyűk tekergetése vagy a szépen csillogó érintőképernyő összefogdosása nélkül is egy csomó mindent megtenni az autóban, pusztán kézmozdulatokkal. Az új 7-es BMW-ben is lehet már hangosítani a rádiót, felvenni vagy letenni a mobilt, trackelni az MP3-listában a váltókar felett integetve, de a rendszer továbbfejlesztett változata már – állítólag – sokkal érzékenyebb, három dimenzióban követi a kéz mozgását, a műszerfalhoz közelítést-távolodást is figyeli.

A BMW a vezető és az utas oldalán is elhelyezett egy-egy gombot, amivel aktiválható a gesztusfelismerés, nehogy a beszélgetés közbeni gesztikulálással mindenféle akaratlan dolgot csináljanak az utasok. (A sofőrnél ez a kormánykerék bal oldalán van, és világít, ha aktív.) A vezető számára lényegesen korlátozottabbak a lehetőségek, de az utas a menürendszer egészében barangolhat kedvére, a visszapillantó és a műszerfal közti szenzorok között legyezgetve.

Az AirTouch igyekszik azt is kitalálni, hogy a vezetőnek mi lehet a szándéka a következő lépésben. Ha a menüben a telefon főképernyőjére váltunk, a kontaktlista és a hívási napló is egyből felugrik, és csak ki kell választani pár intéssel-legyezéssel, hogy kit is kívánunk hívni. A rendszer részletesebb leírása, az elérhető funkciók teljes listája a CES megnyitójáig még titok marad.