Útfelújításra költ a kormány

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.12.24. 12.40

Jelentős összeget különít el a kormány a hazai utak fenntartására és karbantartására, illetve azok felújítására. Négy év alatt 340 milliárd forint jut erre a célra.

A közúti közlekedési infrastruktúra üzemeltetési, karbantartási és felújítási feladatainak finanszírozására 2020-ig összesen 6 milliárd forinttal magasabb összeg jut – az erről szóló kormányhatározat a Magyar Közlönyben jelent meg, számol be az MTI.

 A rendelkezés szerint a kormány egyetért azzal, hogy az országos közúti közlekedési infrastruktúra üzemeltetésének és fenntartásának érdekében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2016-tól kezdődően 5 éves közhasznúsági szerződés alapján lássa el a közútkezelői feladatokat.

Ezért a kormány felszólította a nemzetgazdasági minisztert és a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy ezen feladatok ellátására a 2017-2020. évi központi költségvetések tervezése során gondoskodjanak 2017-ben 73,2 milliárd forint, 2018-ban 80,5 milliárd forint, 2019-ben 88,8 milliárd forint, 2020-ban pedig 98,08 milliárd forint biztosításáról.

Emellett pedig 2016. február 28-ig a miniszterek dolgozzanak ki az országos gyorsforgalmi, fő- és mellékút hálózatra egy középtávú felújítási finanszírozási programot, és azt terjesszék a kormány elé.

Reméljük minél több pénz jut valóban kátyúk eltüntetésre, aszfaltozásra és minél kevesebb cégautókra és tanácsadásra!

Kommentek

  • szaboata

    Remélem,nemcsak kátyúzás történik.

  • The Good Boy

    Látva a hazai mellékutak állapotát, ha 2020-ig évente ezt a 340 milliárdot ténylegesen elköltenék (nem lenyúlnák a 10-20-30 vagy rosszabb esetben 40%-át), még akkor sem biztos, hogy az összes szilárd burkolatú közút meglenne. Korábban olvastam, hogy a hazai közutak (és itt nem az egy és két számjegyű főutakról volt szó) kb. 60%-át gyakorlatilag újra kellene építeni az alapoktól, és csak kb. 10-15% az, ami javítás, felújítás nélkül a jelenlegi állapotában is megfelelő!
    sajnos ebből a cikkben szereplő összegből csak a tűzoltás, meg a kátyúmentesítés fog megvalósulni, meg 1-1 megyében évi 2-3 alsóbbrendű út pár száz, 1-2 km-ews szakaszának teljes felújítása. Ne legyen igazam.

  • 1000rörö

    A kpm-nél lébucoló szagemberekről mindig a szocpolitikás házat építő kőműves májsztró jut eszembe aki 4 zsák cementel alapozott s közben mondta a segédeknek, hogy “tegyetek bele jó sok meszet meg homokot had legyen jó kemény a beton”. Náluk is hasonló megy mikor a vizet nem seprik ki és úgy rakják bele az aszfaltot, persze mindezt fagypont környékén, vagy előtte 2 nappal belocsolják szurokkal a kátyút és mikor jól megszilárdult illetve telement porral rakják csak bele a cuccot

  • subtotal

    “..2020-ig összesen 6 milliárd forinttal magasabb összeg jut.”
    Tehát évi 1,5 milliárd a plusz. Ez tényleg jelentős összeg, ez legalább évi kb 10km út felújítását jelenti a 30000km-es hálózaton. Azaz LÓSZAR!

    Éves minimum 500-600mrd Ft üzemanyag jövedéki adó bevétel mellett az éves 70-80mrd arcpirítóan kevés!!

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.