Űrkorszaki AC Cobra a Lykan tervezőjétől

Jannarelly Design-1

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.24. 10.00

A világ legdrágább hipersportautójának dizájnere erősen retró hatású roadstert álmodott meg. Akár Európában is árulhatják.

Februárban fogja leleplezni kétüléses sportautóját a világ legfrissebb autógyártója, a Jannarelly Automotive. A cég névadó alapítója az az Anthony Jannarelly, aki a közel-keleti W Motors két brutális alkotásának: a Lykan és a Fenyr szupersportkocsiknak a vonalait papírra vetette.

A Design-1 munkanéven bemutatott újdonság erős hasonlóságot mutat a hatvanas évek ikonikus versenyautójával, az AC Cobrával. Szteroidtól feszülő hátsó kerékívek, hosszan emelkedő, majd alábukó, tátongó szájban végződő orr, különálló első kerékdobok, minimális szélvédő, bukókeret – a kocsi ritka ízlésesen ülteti át 2016-ba a fél évszázada is radikálisnak ható vonalakat.

Még az abroncsok is a régmúlt magas oldalfalú stílusát követik: az autó alighanem zötyögős úton is helyt áll, ha oda nem csapja a hátsó lökhárítót helyettesítő légterelő lapot a földhöz.

Műszakilag is ugyanazt a receptet követi a Design-1, mint a nagy előd, épp csak acél térvázára nem alumíniumból, hanem karbonlemezből szabtak burkolatot. Ennek köszönhetően mindössze 710 kilót nyom a sportkocsi – könnyebb, mint az Alfa Romeo 4C.

Nem csak könnyebb, de jóval erősebb is annál: a 3.5 V6 szívó blokk 304 lóerőt és 371 Nm nyomatékot küld a hátsó tengelyre. Váltóból kizárólag hatos kézi egység áll rendelkezésre, alaptartozék ellenben a részlegesen önzáró differenciálmű. Így már érthető, hogy a filigrán roadster 4,0 másodperc alatt éri el a százas tempót, végsebessége 220 km/óra.

Anthony Jannarelly komoly ambíciókat táplál a projekt iránt: áprilisban már gyártani szeretné a Design-1-et, és a távlati tervekben amerikai és európai export is szerepel.

Kommentek

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.