Szemfüles német tévénézőknek feltűnt, hogy a Volkswagen legfrissebb reklámkampányában nem találkozni a Das Auto szlogennel. Az emissziós botrányba süllyedt vállalat valóban lemond a 2007 óta használt jelmondatról, amelynek jelentése: az autó. A képen Heinz-Jakob Neußer, korábbi fejlesztésekért felelős igazgatósági tag, akinek a dízelmotorokkal kapcsolatos emissziós csalás következtében kellett lemondania posztjáról.

A szlogen nélküli videók hazánkban nem érhetőek el a Youtube-on, de külföldön élő olvasóink ide kattintva megnézhetik az Allstar kampány filmjeit.

Több lépcsőben tűnik el a jelmondat, nem csak az alábbi magyar, de a német honlapon is megtalálható

Herbert Diesst, a Volkswagen márka vezetőjét az Automobilwoche című szaklap idézi a témával kapcsolatban. Diess álláspontja szerint a cég nem csupán az autót, mint terméket kínálja vásárlóinak, az a legfontosabb, amit az ügyfél a márkával kapcsolatosan megél. (Minden autógyártó az ún. ügyfélélményre helyezi a hangsúlyt, a lojalitás növelése érdekében.) Az ügyfélélmény része, hogy az autó megmutassa, hol vannak szabad parkolóhelyek, merre vannak a kívánt üzletek.

A Das Auto jelmondatot a Volkswagen minden bizonnyal annak tudatában választotta, hogy egyik legfőbb konkurense évtizedekkel korábban már használta ugyanezt a szlogent. Korábban az Opel Kadett hirdetéseiben jelent meg szó szerint ugyanez az üzenet.

Ugyanezt a szlogent használta az Opel, a Kadett hirdetéseiben jelent meg az üzenet, de több évtizeddel azelőtt, hogy a VW reciklálta