Harc nélkül az autógyártók nem fogják átengedni a terepet a Tesla Model X-nek. Az elektromos hajtású aszfaltterepjárónak egyrészt az Audi állít ellenfelet, másrészt a Jaguar. A brit CAR magazin információi szerint az első sorozatgyártású elektromos Jaguar neve E-Pace lesz, utalva a márka első terepjárójára. (A nem elektromos F-Pace jövő májusban vagy júniusban jelenik meg hazánkban.)

A hátul sirályszárnyas ajtajú Tesla Model X gyári hatótávadata 413 kilométer, az autó 3,2 mp alatt gyorsul nulláról 96 km/órára, ami pont 60 mérföld

Méretben az F-Pace-nél kisebb terepjáróról lehet szó, amely a dzsipek divatosságával kívánja megnyerni a füstmentes autózásnak a tehetős vásárlókat. A modell hatótávolságáról nincs információnk, de a 90 kilowattóra akkukapacitású Tesla Model X miatt a gyár aligha adhatja alább 300 kilométernél. (A sirályszárnyas Model X gyári hatótávadata 413 kilométer, az autó 3,2 mp alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre.)

Szénszálas műanyagok, ausztriai gyártás

Az autó karosszériája részben szénszálerősítésű műanyagból készül, ami az akkumulátorok többletsúlyát igyekszik ellentételezni. A menetellenállás csökkentését szolgálja a különlegesen áramvonalas karosszéria. Elvileg 0,28 a megcélzott alaktényező, ami igen csekély érték ebben a kategóriában.

Formavilágát tekintve a hazánkban jövő májustól kapható F-Pace lehet az irányadó a nála kisebb elektromos aszfaltterepjáróhoz

Valószínűleg a tisztán elektromos hajtáslánc csak az egyik opció lesz a terepjáró hajtásláncai közül, tehát dízel, benzines és esetleg hibridváltozatra is számíthatunk. Várhatóan Ausztriában készül az újdonság, a megbízás nyertese a grazi Magna Steyr lehet.

A képek illusztrációk, a cikk nyitóképén Ian Callum, a Jaguar formatervezési vezetője az F-Pacet skicceli fel.