Tesztautó 1,7 milliárdért

Koenigsegg One

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.12.21. 18.00

Sokat látott Koenigsegg tesztautót árulnak, nem mindennapi áron.

Eladó a Koenigsegg One:1. A 7106-os alvázszámú példányt temérdek próbának, vizsgálatnak vetették alá, hogy a mindössze 6 darab, sorozatgyártású modell minden szempontból tökéletes legyen. A prototípus azonban még ezután sem mehet nyugdíjba, hanem eladják. Bár biztosan nem egy különösen megkímélt, családi autó, kevés kilométerrel, hölgy tulajdonostól, mégis komoly pénzt, hatmillió dollárt kérnek érte. (Ez durván 1,7 milliárd forint!)
Persze ezért a pénzért nem egy Duct Tape-pel összeragasztott, kilógó belű, széthajtott gépet kap a vásárló, hanem egy tisztességesen gatyába rázott, de befektetésnek biztosan tökéletes járgányt gördíthet haza a garázsába. Hogy ott pókhálósodjon a többi parlagon heverő csoda mellett…
És hogy miért is különleges ez a Koenigsegg modell? Ebben fejlesztette ki a cég az aktív futóművét, a változó geometriájú turbóját, és ebben találkozni 3D nyomtatott titán alkatrészekkel is. Emellett 11,92 másodperc alatt gyorsul 0-ról 300 km/órás sebességre – jelenleg ezzel rekorder -, és szintén világbajnok idő alatt futja a 0-300-0 próbát is, amelyhez 17,95 másodpercre van szüksége. Emellett az 1:1-es tömeg-, lóerőaránya is elismerésre méltó. 

Kommentek

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.