Hozzánk járnak tankolni a románok és a szlovének

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.12.21. 13.15

A határtól számított 40 kilométeren belül a magyarországi benzinforgalom 20 százalékkal, a gázolajé pedig mintegy 30 százalékkal emelkedett az idei első tíz hónapban.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal szerint a legnagyobb forgalomnövekedést a szlovén és a román határ mellett jegyezték fel, amit visszatükröz, hogy több mint száz igény érkezett a gázolaj jövedéki adójának visszatérítésére, a visszautalt csaknem 80 millió forint nagyobb része pedig romániai gazdálkodókhoz került.

Az idei január-októberi időszakban összességében öt százalékkal, 60 millió literrel több benzin fogyott Magyarországon, mint tavaly, gázolajból pedig tíz százalékkal, 250 millió literrel többet értékesítettek.

A nagyobb üzemanyag-fogyasztás becsült forgalmi és jövedékiadó-vonzata októberben 95 milliárd forintra tehető, amely több mint egymilliárd forinttal magasabb összeg a tavaly októberinél – írta a Magyar Idők.

Az adatok alapján az idén tapasztalt üzemanyagfogyasztás-növekedést nem a lakosság, hanem elsősorban az árufuvarozási ágazat megnövekedett igénye okozta, azaz a magánszemélyekhez kapcsolódó, klasszikus benzinturizmusról nem lehet beszélni.

A legfrissebb, december 14-i adatokat figyelembe véve, ha valaki a környező országok valamelyikéből hozzánk ruccant át tankolni, és 40 liter dízelt vásárolt, akkor országtól függően 0,5-2 literrel több üzemanyagot kaphatott ugyanannyi pénzért. A 215 és 770 forint közötti összeget jelentő nyereségért Barta Judit, a GKI Energiakutató ügyvezető igazgatója szerint nem érdemes megmozdulni, legfeljebb annak érdemes odafigyelnie, aki Magyarországon dolgozik. A szakértő hozzátette, hogy március végén csak Romániában volt olcsóbb a dízel, de akkor a magyaroknak sem érte meg átmenni. Ez is azt támasztja alá, hogy a fuvarozóknak kedvező hazai adókörnyezetnek köszönhető a megnövekedett fogyasztás.

Kommentek

  • Sokéves

    EZT POFÁZOM TÍZ ÉVE! Ha nálunk lenne a legolcsóbb a szomszédos országok közül az üzemanyag- kivéve Ukrajna, hisz ők nem EU-s ország, nincs jövedéki adó és 27%-os ÁFA- akkor a szomszédok ide járnának tankolni és a forgalom növekedés bőven behozná a kisebb árrést…

  • Guevara

    Sokéves: Ez a gondolatmenet elég messzire vezet. De egyébként igaz.

  • Kempelen.

    Sokéves!
    Konkrétan hülyeséget beszélsz, mert a 27% ÁFA és a jövedéki adó ELLENÉRE is itt tankolnak. Tehát, semmi köze az adótartalomnak ahhoz, hogy ha a kereskedelmi ár alacsony, akkor lehet vonzani tankolókat.
    DE! A lényeg nem ez, hanem az, hogy az értékesített mennyiség BEVÉTELE ezáltal biztosan több lesz-e? Mert ha nem, akkor jobban megéri magasabban tartani az árakat. Ezért nem te vagy a MOL árképzésért felelős vezetője. :-D

  • szaboata

    Kempelen

    Megerősíted,hogy a szövegértéseddel bajok vannak.Sokéves,ugyanis az ukrán benzinre vonatkoztatta az adókat,olvasd el figyelmesen.A “kivéve” előtt és az “ÁFA” utáni – (kötőjelnek nevezik) ezt nyomatékosítja,teszi érthetővé mondandóját,amivel egyébként magam is egyetértek.A mondata éppen ellenkező gondolatot sugallt,mint amit te felfogtál belőle.
    Neked úgy tűnik a bővített mondat értelmezése nehézséget jelent,ami nem baj,együtt lehet vele élni.A baj az,hogy magadat mindentudónak,tévedhetetlennek állítod be,osztod az észt.
    De lehet,hogy ez a kis elemista szintű mindenkit leszólásod képezi az egyetlen intellektuális szórakozásodat.

    Látod,most személyeskedtem.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.