Hozzánk járnak tankolni a románok és a szlovének

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.12.21. 13.15

A határtól számított 40 kilométeren belül a magyarországi benzinforgalom 20 százalékkal, a gázolajé pedig mintegy 30 százalékkal emelkedett az idei első tíz hónapban.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal szerint a legnagyobb forgalomnövekedést a szlovén és a román határ mellett jegyezték fel, amit visszatükröz, hogy több mint száz igény érkezett a gázolaj jövedéki adójának visszatérítésére, a visszautalt csaknem 80 millió forint nagyobb része pedig romániai gazdálkodókhoz került.

Az idei január-októberi időszakban összességében öt százalékkal, 60 millió literrel több benzin fogyott Magyarországon, mint tavaly, gázolajból pedig tíz százalékkal, 250 millió literrel többet értékesítettek.

A nagyobb üzemanyag-fogyasztás becsült forgalmi és jövedékiadó-vonzata októberben 95 milliárd forintra tehető, amely több mint egymilliárd forinttal magasabb összeg a tavaly októberinél – írta a Magyar Idők.

Az adatok alapján az idén tapasztalt üzemanyagfogyasztás-növekedést nem a lakosság, hanem elsősorban az árufuvarozási ágazat megnövekedett igénye okozta, azaz a magánszemélyekhez kapcsolódó, klasszikus benzinturizmusról nem lehet beszélni.

A legfrissebb, december 14-i adatokat figyelembe véve, ha valaki a környező országok valamelyikéből hozzánk ruccant át tankolni, és 40 liter dízelt vásárolt, akkor országtól függően 0,5-2 literrel több üzemanyagot kaphatott ugyanannyi pénzért. A 215 és 770 forint közötti összeget jelentő nyereségért Barta Judit, a GKI Energiakutató ügyvezető igazgatója szerint nem érdemes megmozdulni, legfeljebb annak érdemes odafigyelnie, aki Magyarországon dolgozik. A szakértő hozzátette, hogy március végén csak Romániában volt olcsóbb a dízel, de akkor a magyaroknak sem érte meg átmenni. Ez is azt támasztja alá, hogy a fuvarozóknak kedvező hazai adókörnyezetnek köszönhető a megnövekedett fogyasztás.

Kommentek

  • Sokéves

    EZT POFÁZOM TÍZ ÉVE! Ha nálunk lenne a legolcsóbb a szomszédos országok közül az üzemanyag- kivéve Ukrajna, hisz ők nem EU-s ország, nincs jövedéki adó és 27%-os ÁFA- akkor a szomszédok ide járnának tankolni és a forgalom növekedés bőven behozná a kisebb árrést…

  • Guevara

    Sokéves: Ez a gondolatmenet elég messzire vezet. De egyébként igaz.

  • Kempelen.

    Sokéves!
    Konkrétan hülyeséget beszélsz, mert a 27% ÁFA és a jövedéki adó ELLENÉRE is itt tankolnak. Tehát, semmi köze az adótartalomnak ahhoz, hogy ha a kereskedelmi ár alacsony, akkor lehet vonzani tankolókat.
    DE! A lényeg nem ez, hanem az, hogy az értékesített mennyiség BEVÉTELE ezáltal biztosan több lesz-e? Mert ha nem, akkor jobban megéri magasabban tartani az árakat. Ezért nem te vagy a MOL árképzésért felelős vezetője. :-D

  • szaboata

    Kempelen

    Megerősíted,hogy a szövegértéseddel bajok vannak.Sokéves,ugyanis az ukrán benzinre vonatkoztatta az adókat,olvasd el figyelmesen.A “kivéve” előtt és az “ÁFA” utáni – (kötőjelnek nevezik) ezt nyomatékosítja,teszi érthetővé mondandóját,amivel egyébként magam is egyetértek.A mondata éppen ellenkező gondolatot sugallt,mint amit te felfogtál belőle.
    Neked úgy tűnik a bővített mondat értelmezése nehézséget jelent,ami nem baj,együtt lehet vele élni.A baj az,hogy magadat mindentudónak,tévedhetetlennek állítod be,osztod az észt.
    De lehet,hogy ez a kis elemista szintű mindenkit leszólásod képezi az egyetlen intellektuális szórakozásodat.

    Látod,most személyeskedtem.

Emlékeznek még erre: Geráppááá!?

Régi, emlékezetes autós reklámok után kutatva bukkantunk erre a műre. Annak idején, ha egyszer a gondolataink közé fonta magát, már lehetetlen volt onnan kitörölni.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

A magyar srác, aki visszaszerezte első autójat

A nap legmeghatóbb története Attiláé, aki visszavásárolta a család egykori BMW-jét.

Ha villámgyorsan elugranál síelni, akkor ez a te autód!

Jon Olsson profi síelő megválik szeretett kompresszoros Lamborghinijétől, mert egy négyüléses autóra van szüksége.

Ma megveheted a botrányos bokszoló Bugattiját

Floyd Mayweather fehér Bugatti Veyronja új gazdát keres ma egy aukción. A híres bokszoló 2700 kilométerrel az órájában ad túl a szupersportautón.

Hihetetlen, hogy úszta meg a balesetet ez a motoros

A becsapódás után az autóba kapaszkodott, majd felül a csomagtartóra a motoros.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

F1: 2020-tól annyi Silverstone-nak?

A silverstone-i pályát tulajdonló BRDC cáfolta, hogy 2019-ben utolsó alkalommal rendeznék meg a Brit Nagydíjat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.