Sportkocsi, ÁFA-visszatérítéssel

Vauxhall Maloo LSA

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.18. 10.00

A gyártó maga sem veszi teljesen komolyan a világ egyik legerősebb platós kisteherjárművét, de nincs is rá szükség: a Vauxhall Maloo LSA adatai magukért beszélnek.

Akárhogy nézzük, a Vauxhall vásárlói lehetnek a General Motors legboldogabb ügyfelei. Egyrészt rendelkezésükre áll az Opel teljes modellkínálata, másrészt viszont jobbkormányos márkaként könnyedén adaptálhatják az ausztrál Holden bármelyik típusát.

A világ fenekéről autót importálni igen nagy perverzióra vall, kivéve, ha utéról, azaz személyautó platós átdolgozásáról van szó: ma már csak Ausztráliában kaphatók a terepalkalmasság helyett a személyautós menetdinamikát előtérbe helyező pickupok.

A műfaj csúcsán mostantól a Vauxhall Maloo LSA áll, amely a Holden UTE brit átiratának a 6,2 literes V8-as blokkal szerelt változata.

Az autó 1,8 tonnás saját tömegét 671 Nm hozza lendületbe, a csúcsteljesítmény 536 LE. Ennek megfelelően a platós kétszemélyes 4,6 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 250 km/óra. Kapható kézi és automata váltóval, előbbihez rajtprogramot is kínál a gyár. A pirosra festett féknyergekben négy betét szorítja a lyuggatott tárcsákat, elöl Macpherson, hátul multilink a felfüggesztés, a kerekek pedig (hiszen terepre úgysem való a kocsi) 20 colosak, elöl 255/35 R 20, hátul 275/35 R 20 méretben. A képet négycsöves kipufogó teszi teljessé.

Mielőtt pedig azt gondolnád, a Maloo LSA csak magamutogatásra való, tudd, hogy több mint 500 kilóval terhelhető – persze ez ebben a méretosztályban nem valami sok, de azért ha a gyerek otthon felejti az iskolai papírgyűjtésre összeszedett újságkötegeket, azokat igen gyorsan utána tudod vinni a suliba.

Már csak az hiányzik, hogy balkormányos kiadásban, Opelként is megjelenjen az autó, erre azonban sajnos vajmi kevés az esély, ami már csak a hangélmény miatt is sajnálatos.

Kommentek

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

F1: Lassan kiszorítják Bernie Ecclestone-t

A Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a Forma-1 eladására, az amerikai Liberty Media egy újabb lépéssel közelebb került a teljhatalomhoz.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

Életükkel játszanak a marosvásárhelyi autósok

Életveszélyes játékot űzött több autós és motoros a Maros jegén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.