Így változik jövőre az új autók ára

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.12.17. 10.00

Várhatóan jövőre sem drágulnak az új autók, amelyeknek árát alapvetően az árfolyam befolyásolja.

Az ideinél jövőre sem kerülnek kevesebbe az új személyautók, de jelentős áremelésre sem kell számítaniuk azoknak, akik 2016-ban akarnak új kocsit vásárolni – mondta a Világgazdaságnak Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke.

A Porsche Hungária Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója, Eppel János sem vár jelentős elmozdulást. A gyárak az év vége felé megvizsgálják a modellek piaci teljesítményét, fogadtatását, a költségek alakulását, és általában egy-másfél százalékos árkorrekciót hajtanak végre – mondta. Hozzátette: az árak alakulásában ennél jelentősebb szerepet játszik a forint-euró-árfolyam alakulása. A Volkswagen-csoport márkáit forgalmazó Porsche Hungária 310-315 forint-euró-árfolyammal számol.

Az ügyféllel forintban rögzített árak esetében az importőrök árgaranciát vállalnak, az euróalapú szerződéseknél az euróárfolyam alapján számítják a gépkocsik árát – mondta Erdélyi Péter. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke is 315-320 forint-euró-árfolyammal számol. A japán modellek esetében a jen-euró-árfolyam is befolyásoló tényező – tette hozzá.

A Gémosz elnöke is 310 forint-euró-középárfolyammal tervez, és Gablini Gábor szerint is ez a tétel a legmeghatározóbb az új kocsik árának alakulásában. A gazdasági folyamatok kiegyensúlyozottak, és az infláció sem olyan mértékű, ami érdemi hatással lenne az árakra – mondta a Gémosz elnöke.

Kommentek

  • keresztesbaratom

    “Így változik jövőre az új autók ára”
    A válasz sehogy. Vagyis nem tudjuk. Ennyit kellett volna írni és kész.

  • csipke

    gémosz nem lát 317 Ft egy Euró

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.