Tarlós nyakának ugrottak a belváros miatt

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.12.16. 09.45

Az Emberibb Parkolásért Mozgalomnak nem tetszenek a rakpartok átalakításának tervei. A szervezet nyílt levelet írt Tarlós Istvánnak, íme változtatás nélkül.

Tisztelt Tarlós István Főpolgármester Úr!
 
Budapesten egyre nehezebb a közlekedés, ami városunk élhetetlenségét és az évek óta tartó népességcsökkenést is fokozza fővárosunkban.

Éppen ezért döbbenten értesültünk arról, hogy a Duna-korzó elfogadott új átalakítási tervében a közlekedés további pusztítása szerepel. Érthetetlen, hogy miért nem olyan, már létező tervek kerültek elfogadásra, kidolgozásra, amelyek a rakparti gépjármű-közlekedést a felszín alá vinnék, a Lánchíd elfuserált egyirányúsítása helyett pedig gyalogos és kerékpáros híd építését javasolják.
 
A nyertes pályázat közlekedési hozzá nem értését jól mutatja az a tévképzet is, miszerint az állandó forgalmi torlódásoktól terhes Erzsébet híd képes lenne átvenni a Lánchíd forgalmát. Ez az elgondolás a főváros szerkezetét és úthálózatát figyelembe véve egyszerűen nevetséges, és nélkülöz minden szakmai és közlekedési ismereti alapot. Mint azt a Károly körúton, a Vámházkörúton – a fejlesztés címén elvett sávok, az alternatív útvonalak hiányában lezárt belváros miatt – állandósult torlódás is bizonyítja, fővárosunk közlekedése már képtelen elviselni a további sáv és útmegszüntetéseket, az alagutak és gyorsforgalmi utak, új hidak építése, a fejlesztések helyett.
 
A hibás – vagy szándékos – közlekedési átépítések által gerjesztett forgalmi dugók károsak fővárosunk légszennyezettségére, gazdaságára, és a közlekedők idegrendszerére is. Évek óta bebizonyosodott, hogy a kerékpáros közlekedés nem alternatíva. A kerékpárosok száma, a képviseletek kozmetikázott adatai, és vért izzadó toborzása ellenére a kedvező időjárásban is alig éri el a közlekedők egy százalékát. Az év felében pedig az időjárás miatt szinte nulla a kerékpárosok száma. Így a sok milliárdnyi adóforintunkból épült kerékpárutak pazarlóan üresen állnak, miközben a kerékpárosok bármilyen úton közlekedhetnének.
 
Ezen tények ismeretében újabb pazarlás és hibás elgondolás a lánchídi közlekedési sáv elvétele, és a gépjármű-közlekedés további ellehetetlenítése az alsó rakpartokon. Mint azt szervezetünk már sok tervben és javaslatban is említette, a közlekedés valódi és külföldi példák alapján is bevált megoldása a felszín alá vinni a gépjárműforgalmat, mélygarázsokkal, aluljárókkal, a jelzőlámpák zöldhullámra állításával, és P+R parkolók létrehozásával, gyalogos és kerékpáros híd építésével. Így a parkosításnak, a gyalogosokat és kerékpárosokat előnyben részesítő felszíni közlekedésnek sem lenne akadálya.
 
Tisztelt Főpolgármester Úr! Kérjük, ne folytassa a korábbi városvezetés elfogult és szakmaiatlan, kimondottan gépjárműellenes közlekedésszervezési hagyományait és “fejlesztés” címén a nagyvárosi gépjármű-közlekedés további leépítését, ellehetetlenítését!

Tisztelettel:
 
Emberibb Parkolásért Mozgalom

Itt van Tarlós ennél is sokkolóbb akciója!

Kommentek

  • bercziagi

    Az alsó rakparti jármű közlekedés megszüntetése és a Lánchíd egy irányúsítása teljes képtelenség. Nincs alternatíva csak a teljes káosz. Ha nincs pénz arra, hogy a rakpart alatt elvezessék a forgalmat akkor nem szabad a jelenlegi állapotokhoz hozzányúlni. Ez a sziget vagy micsoda amit a képen látunk nagyon attraktív de minek? Ilyet akkor szabad építeni ha már minden más problémat sikerült megoldani és annyi a pénz, hogy nincs mire költeni hár építsünk kis teraszokat a Dunára. Sokkal fontosabb lenne egy gyalogos, bringás híd a Lágymányoson az egyetemi campuszok között. Azt a fiatalok ki tudnák használni.

  • Marcikutya

    Nagy a katyvasz a fejekben. Ez a cikk Tarlóst a kerékpáros forgalom észnélküli és indokolatlan támogatásáért kárhoztatja, miközben maga Tarlós fikázza a biciklisközlekedést, hogy mindent annak rendelnek alá.

    Az autóforgalmat mindenképpen el kell távolítani Budapest belső részeiről, csak a kiszolgálójárműveket meghagyva. A példa Berlin lehetne, ahová úgy megnehezítették a behajtást, hogy az a tiltással ér fel. Ezt az S-Bahn-hálózat kihasználásával és továbbfejlesztésével érték el.

    Magyarul: minden pénzt a közösségi közlekedésnek (ja, én is imádok vezetni, de nem dugóban ácsorogni).

  • szipipeti

    Tisztelt Emberibb Parkolásért Mozgalom!

    Mi – közlekedők nagy része teljesen tisztában vagyunk azzal, hogy az ideális megoldás a közlekedésben a 2 db jármű/1 utas. (Igen, ez az ideális megoldás, alant vázolom). Jelenleg ennek a megvalósításán fáradozunk. Bár még vannak hiányosságok, szépen haladunk a közgondolkodás megreformálásával. Lassan sikerül elérni, hogy mind a tömegközlekedést választók, mind a gyalogosok, mind a kerékpárosok lemondanak eddig megszerzett jogaikról, és csatlakoznak a felhíváshoz: “…mindenki segge alá autót! Nagyot!”
    Így tiszta szívvel tudjuk támogatni, hogy a sávok és közterületek teljes átalakításával minden budapesti lakos számára 10 éven belül 1 db saját lakás előtti, és 1 darab belvárosi parkolóhelyet biztosítsanak.
    Miután ez sikerült, akkor elérhetővé válik, hogy állampolgáraink mindegyikénél lehetősége legyen 2 db nagyméretű személygépkocsi fenntartására (lehetőleg 4 méternél hosszabb, esetleg pic-up, vagy mikrobusz)
    Nem szabad figyelmen kívül hagyni ezeknek a céloknak a nemzetgazdaságra gyakorolt hatását, hisz minden (aggastyántól a csecsemőig)egy-egy alkalommal mindössze 1 gépjárművet tud vezetni (ideális esetben), viszont kötelező biztosítást, és egyéb a gépjárműveket terhelő adókat duplán fizet. (Jelentősen javítva nemzetünk adóbevételi lehetőségeit).
    Őszintén kívánjuk, hogy a közlekedőtársadalom érdekben végezett kimerítő fáradozásuk elérje a célját, és minden budapesti lakos elégedetten parkolhasson közvetlenül a Duna-parton.
    Engedjenek meg egy további javaslatot, mint “kitörési” pontot:
    A nem 4 kerekű járművekre lehetne kivetni adót, mert (indoklás) a kerékpár, a 3 kerekű pedálos gyerekbicikli, a 3 kerekű babakocsi, valamint a többtengelyes járművek (teherautók, csuklós buszok) túl gazdaságosan közlekednek, és nem lehet az ezzel utazókat/közlekedőket megfelelő mélységben adóztatni, szankcionálni. BETILTANI!

    Figyelmét megköszönve:
    egy BKV-zó kerékpáros, babakocsival…

  • oszkopeter

    A rakpart átalakításával 100%-ban én sem értek egyet, a levél többi része viszont bicskanyitogató. A tipikus (népszerű) autós-kerékpáros ellentétre akarja kifuttatni a témát, holott nem erről van szó. Az autók nem valók a belvárosba mert a kipufogógáz egészségtelen és több száz milliárdba kerül évente az EÜ kaszának a rákos, asztmás és allergiás betegek kezelése. Budapest lakosságának 30-40%-a súlyosan szennyezett környezetben él. A kerékpárosok még ha minimálisan is, de javítanak ezen a helyzeten. A kiskörúton akkor sem lehetett már közlekedni, amikor több sáv volt, mert a rávezető utak és csomópontok kapacitása kisebb volt. Hiába van 2-3 sáv ha a Szabadság híd egy sávos és minden kereszteződésben ott a lámpa. Az V. kerületben végre sikerült egy csökkentett forgalmú, zajtól és kipufogógáztól valamennyire megóvott területet kialakítani, ahol végre lehet biciklizni, sétálni, gyerekkel a szabadban tartózkodni. Miért volt jobb az autókkal telezsúfolt, büdös belváros? Ja mert a kedves levélíró lusta letenni a kocsit és felülni a villamosra? Vagy lusta pár száz métert sétálni az úticéljáig? Félmillió embernek meg joga van a városban a tisztább levegőhöz és az élhetőbb környezethez. Imádom amikor az agglomerációból idekocsikázó ficsúrok vindikálják maguknak a jogot a minél több sávra, ingyenes parkolásra és a mindenhova való behajtásra. Bezzeg ha én parkolnék a házuk elé vagy járatnám a motort nap mint nap a kertkapujuk előtt, azonnal elzavarnának onnan.

  • szipipeti

    Azért érdekes, hogy a független felmérést végző szervezetek által és a (pl.: kerékpáros érdekvédelmi szervezetek által) közölt adatokat egyszerűen (írásban)kozmetikázottnak,(hamisítottnak) nevezi. “…A kerékpárosok száma, a képviseletek kozmetikázott adatai, és …”ű
    Nocsak, és mi a hiteles?

    Csak egy kérdésem van: a föld alá vezetett gépjárműforgalom által okozott (elméletileg nagyobb forgalomra tervezett) káros hatásait hova juttatnánk a “pincéből”? Hova szellőzteti az alagutakban keletkező kipufogógázokat? Csak nem a felszínre?

  • apoa

    1000%-ig egyetértek a levéllel.Orditóan autóellenes, gyenge képességű “szakemberek” csinálják ezeket a terveket. Meg kell nézni az új beruházásokat (pl Újpesten a Tél utcát, v. a Gőrgey-t). A két sávból egy maradt, a keresztezódés le van szűkítve, öncélú cikk-cakkok vannak az egyenes úton, felesleges járdaszigetek stb.
    Az autósok meg fizetik az adókat az egyre rosszabb közlekedési lehetőségekért.

  • Marcikutya

    Már a szervezet megnevezése is zavaros, “parkolásért”. A közlekedés fő eleme a mozgás, az utazás, nem pedig a használaton kívüli eszközök tárolásának megoldása.

    Továbbra is úgy gondolom, hogy a tömegközlekedést (újabban közösségi közlekedés…) kell fejleszteni, csak ez lehet a reális alternatíva. A meglevő lehetőségeket felfejleszteni, egymással kompatibilissé tenni. A Körvasutat személyközlekedésre kiépíteni, a HÉV-eket összekötni a metróval, stb.

  • apoa

    Mi a csuda, csupa kerékpáros kommentelő ír egy autós blogba?

  • tdr

    Ha lenne egy kis ész és tolerancia az emberekben.Mondjuk lehetne csak éjszaka árút szállítani(nagyobb boltokba/bevásárló központokba…)Igen tudom +pénz az éjszaka+zavarja az embereket..(belvárosban már nem mind1..??!!)

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.