Itt a Lada! Csütörtöktől lehet venni itthon

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.12.16. 19.18

Kilenc márkakereskedő csütörtöktől megkezdi az új típusú Lada autók értékesítését, miután az elmúlt öt évben szünetelt a márka forgalmazása Magyarországon.

Európában Magyarországon indult újra a kereskedői hálózat, jövőre ezer autó eladásával kalkulálnak itt – mondta Fred van Putten, az Avtovaz export-igazgatója. Hozzátette, az elmúlt 10 évben csak szórványos volt a külföldi eladás, például a Niva terepjáróból egy német importőr adott el évi pár darabot.
    
A Lada gyár azért döntött az európai piaci megjelenés mellett, mivel ez a leginkább szabályozott piac. Valamennyi új modell már euró 6-os motorral szerelt és tartalmazza azokat a felszereléseket – például a keréknyomás mérőt – amelyek itt kötelezőek – tette hozzá az igazgató.
Az új modelleket Pataki András, a Lada Hungary vevőszolgálati igazgatója mutatta be, és kiemelte, hogy minden modellre – így a korábbi Nivára is, amelyet mostantól 4×4 Classic néven forgalmaznak – 5 év a gyári garancia, 100 ezer kilométeres felső limittel. Az átrozsdásodás ellen pedig 6 év garanciát vállal a gyár és a magyar kereskedők is. 
Itt a Lada! Csütörtöktől lehet venni itthon 1
Legolcsóbb a Lada Granta Sedan standard kivitele, 2 millió forinttal. Ezt 1.6-os, 86 lóerős euró 6-os motor hajtja és – egyebek mellett – első ablakemelővel elektronikus menetstabilizálóval és kipörgésgátlóval szerelték fel. Ennek a full-extrás változata 3 millió forintba kerül. A Kalina Hatchback 2,2 millió forinttól indul és 3,1 milliónál áll meg. A 4×4-es terepjáró 1.7-es motorral 2,8 millió forintba kerül.
Itt a Lada! Csütörtöktől lehet venni itthon 2
A márkakereskedések Békéscsabán, Csornán, Debrecenben, Dél-Pesten, Érden, Kecskeméten, Kiskunhalason, Óbudán és Pécsen árulják a Ladákat. A Lada 1971-ben jelent meg a magyar utakon. Pontos adat nincs, de több mint egymillió került a korábbi típusokból Magyarországra.
Itt a Lada! Csütörtöktől lehet venni itthon 3

Kommentek

  • nyugg

    Hát…tényleg egy űrt fog betölteni..Ebben a minőségi autódömpingben,pont egy bizonytalan eredetű,minőségű,bizonytalan képességekkel rendelkező kocsira vágyom..De hát van aki szereti a kihívásokat…meg egy egyéniség egyénien jár..Igazi csajmágnes lesz egy Lada..Nem tudom sírok vagy röhögjek..

  • DTF

    Hehe, ez buko ugy ahogyan van. Niva 2,7-ert? Nevetseges draga. Vmiert megeri a ladakat itthon forgalmazni ugy h tudjak kb nincs ra kereslet. A megoldast a meltan hires (hirhedt) maygar-orosz baratsagban kell keresni ;)

  • multika

    Hát! A mai eszemmel, de negyven évvel fiatalabban, egészen biztosan vennék egy extrákkal felszerelt változatot. Öt Lada volt az életemben, mindet a Merkurtól vettem, egyikkel sem volt bajom. Lesz évente ezer ember Magyarországon, aki ilyen olcsó, de erős autót akar hajtani.

  • Kanyaró Malvin

    Szerintem kétmillióért a Granta jó lehet, mert nem egy halott motor van benne, hanem nyomatékos 1,6-os. A Logannal nehéz lesz a verseny, mert a Duster sikere visszahozta a márkát, sőt, berepítette az első tízbe itthon, a magánvásárlók egyik kedvenc autójaként, de szerintem a Niva ára is jó. Eddig sokkal többe került, amíg kapni lehetett és terepjárásban megfelelő gumival a kicsi, könnyű autó zseniális és kényelemben a jóval drágább Jimnynél nem rosszabb. Persze a minősége más lehet, de amíg nem láttam az újat, addig nem temetem. Pont az a lényeg, hogy elég évi 1000 ember és annyi meglehet, főleg vidéki vásárlókkal. Tipikus életem végén veszek még egy új autót vásárlókra számítok, idős emberek, kápére. Szerintem működőképes.

  • Marcikutya

    Nem túl pici a kereke ennek a narancs autónak?

    Csak a Logan!

  • AgiHugi

    Szerintem tul draga, mert silany a felszereltsege az arahoz viszonyitva! Meg mechanikus legkondi sincs benne, a tobbirol nem is beszelve. Mas automarkaknal az akcios kocsik jol felszerelve mar 3 milliotol es meg az alatt is kaphatok akcioban 5 ev/100.000 km de van olyan ahol 150.000 Km es afelett is.
    En az ertek/ar aranyat nezem, nem jo a 2,2 millio (a szalonokban ettol kezdodik a Lada ar) es ez a legolcsobb. Nagy a fogyasztasa es sokkal magasabb a CO2 kibocsajtasa mint mas markaknal. Kulsore nem rossz, de nem talaltam a belsorol kepeket.

  • tbiudrl

    Pedig, pont hogy mechanikus légkondi van benne… letekered az ablakot! :D
    Amúgy, a fogyasztást, CO-t honnan vetted?

  • eszenyilajos

    Ágihugi szerintem még azt is meg tudja mondani napra pontosan melyik alkatrész meddig birja benne :) Lehet ő tervezte :)))

  • Marcikutya

    @agihugi

    ha nyomod neki, akkor sokat fogyaszt. Ha nem, mert nem érdemes, akkor keveset. Ugyanaz (a tervezésű) a tök primitív, jól bevált kattogós benzinmotor van benne, mint a Logan-ben, Focusban stb. A váltó, a kerékcsapágyak egészen biztos külföldiek. Mitől fogyasztana sokat?

  • v_gabe

    DTF-: 2.8 millióért valódi terepjárót kapsz. Ami terepen szinte bárhová elvisz. A következő megálló 4.5 millió, azt nevezik Jimny-nek. A nevetségesen drágát más modellnek tartogasd tehát.

  • v_gabe

    Malvin: a Jimny ráz mint a fene, a Niva sokkal komfortosabban rugózik. Nyilván nem japán technika, de nem is kerül annyiba.

  • Marcikutya

    Hogy nagy a fogyasztása? Kevesebbet csalnak, őszintébbek. Ezek a kocsik legalább hozzák a gyári értékeket közlekedési körülmények közt is.

  • v_gabe

    Marcikutya: ez igaz.

  • ikaroly

    Az a helyzet,hogy egyáltalán nem szebb a dácia logannál!Csak a dácia elkényelmesedett és csak 1,2 16v motorral árulja a
    logant,ami nagyon lomha,pörgetni kell,itt fogják beelőzni az oroszok!Én dáciát akartam,szebb,de lehet lada mellett döntök a használhatóbb motorja miatt!!

  • mtbe

    AgiHugi,
    mondj egy jó ár/érték arányú autót akkor.
    A fogyasztását én sem értem, miért kritizálod. Ha látsz egy 200 lóerős, 2 tonnás dízelt 4 literes katalógusfogyasztással, az kéne, hogy gyanús legyen.

  • Marcikutya

    Az 1.6-os motorra 5,1 literes fogyasztást írnak országútra, a városi nem releváns, kinek mi a város. EZ az érték nagyon jó, pláne egy 96 lóerős motornál.

  • traylor

    Olcsó szar csóri parasztoknak, ez volt az első benyomásom… aztán a specifikácókból kiderült, hogy kb ugyanannyit tud, mint a 6 éves, használtan vett kisautóm, viszont alig kerül többe. Ebből levontam, hogy 1. csóri kis paraszt vagyok, 2. jó kis autók ezek ennyiért, nem kéne fikázni. Jómunkásautó.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.