Egy Mercedes és egy BMW is elhasalt a kibocsátási teszten

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.12.16. 14.00

A megadottól jelentősen eltérő nitrogénoxid-kibocsátást mértek a Daimler és a BMW egy-egy dízelmotoros autójánál próbapadon és közúton.

A Svájcban végzett független vizsgálatot a ZDF német országos közszolgálati televízió rendelte: a szúrópróbaszerű vizsgálatban egy 2011-ben forgalomba állított Volkswagen Passat 2.0 TDI BlueMotion, egy 2009-es BMW 320d, illetve egy 2011-es Mercedes C200 CDI Blue Efficiency szerepelt. Az autókat Bernben, az alkalmazott tudományok egyeteme (BFH) akkreditált vizsgálólaboratóriumában tesztelték, majd a mérést megismételték közúton is.

Először végrehajtották azt az úgynevezett európai menetciklus (NEDC) szerinti vizsgálatot, amelynek elvégzésével az autógyártók kiváltják a típusengedélyt az új modellek piaci bevezetéséhez. A tesztkörülmények között mindhárom kocsi megfelelt az Euro 5-ös szabványnak, a Volkswagen kilométerenként 127 milligramm nitrogén-oxidot bocsátott ki, a Mercedesnél és a BMW-nél egyaránt kilométerenként 154 milligrammot mértek, míg a határérték 180 mg/km.

Ezután a BFH tesztsofőrje hatósági engedéllyel egy lezárt repülőtéren, és egy autópálya-szakaszon “levezette” a NEDC-et, vagyis az előírásban meghatározott gyorsításokkal, lassításokkal és megállásokkal megtette az előírt távot, amelyet a kocsik a laboratóriumi próbapadon megtesznek. Közben a motor károsanyag-kibocsátását folyamatosan mérték egy hitelesített hordozható kibocsátásmérő műszerrel (PEMS).

A rögzített adatok szerint a Passat nitrogénoxid-kibocsátása 471 mg/km volt, ami a próbapadon mért érték 3,7-szerese. Ez nem meglepő, hiszen a Volkswagen csoport elismerte, hogy olyan szoftverrel szerelt fel mintegy 11 millió dízelmotort, amely kicselezi a laboratóriumi méréseket. Ugyanakkor a másik két kocsinál is nagy eltérést regisztráltak, a Mercedes kibocsátása 420 mg/km volt, ami 2,7-szeres növekedést jelent, a BMW-é pedig 428 mg/km, ami 2,8-szeres növekedés.

A Daimler és a BMW a ZDF megkeresésére azzal magyarázta az eltérést, hogy a két vizsgálati módszer nem feleltethető meg egymásnak, mert egy sor körülmény nem azonos, ezért az eredmények sem egyezhetnek. Például a laboratóriumban 25 Celsius-fok körüli hőmérsékletnek kell lennie, míg a BFH szabadtéri vizsgálatának napján 10 fok volt Bernben.

A gyártók szerint a ZDF szervezésében végzett vizsgálattal kapcsolatban az a legfontosabb, hogy a kocsik megfelelnek a törvényi előírásoknak – a próbapadon határérték alatti kibocsátást produkálnak -, és a kibocsátást szabályozó berendezések a Volkswagen érintett modelljeivel ellentétben ugyanúgy működnek tesztkörülmények között, mint a közúti forgalomban.

A gond csak az, hogy a gyalogosok nem a laborban, hanem az utcán szívják be a kipufogógázt – emelte ki szerdai írásában a Handelsblatt című üzleti lap, amely szerint a közszolgálati televízió tényfeltáró anyaga leginkább azt mutatta meg, hogy a NEDC szerinti vizsgálat nem alkalmas a tényleges nitrogénoxid-terhelés kimutatására.

Ezt persze eddig is jól tudtuk.

Kommentek

  • Iceman.

    “A gyártók szerint a ZDF szervezésében végzett vizsgálattal kapcsolatban az a legfontosabb, hogy a kocsik megfelelnek a törvényi előírásoknak” -Öngól érvelés, hiszen akkor a Passat is megfelelne. Valójában ha 15 fok különbség (és még csak a közelébe sem ért a használati tartomány szélsőértékeihez) ekkora eltérést okoz, akkor az sejtet némi turpisságot.

    Ha 15 fok különbség ekkora eltérést okoz, akkor kicsit ugyan kifacsarva, de ez is egyfajta ciklus felismerés. Vicces lesz, ha tavasszal megismétlik és ugyanekkora bukás lesz belőle. Gondolom már kreálják a marketing szöveget ők is, ahogy a VW is megpróbálta elkenni a szart.

  • subtotal

    Iceman, szerintem a marketingeseket átküldték már a politikusok csaapatához, hogy kitalálják, hogyan adják el, hogy semmi nem fog történni, gyakorlatilag…

  • pernye

    Már elnézést, de ugye szinte minden mai autó a valóságban jóval többet fogyaszt a megadott katalógus értéknél – ergo a károsanyag-kibocsátás is csak magasabb lehet a hivatalos adatnál, nem? Akkor miért csak a VW-t cseszegetik? Vagy hülyeség, amit mondok?

  • hova

    Pernye!
    ” A rögzített adatok szerint a Passat nitrogénoxid-kibocsátása 471 mg/km volt, ami a próbapadon mért érték 3,7-szerese. Ez nem meglepő, hiszen a Volkswagen csoport elismerte, hogy olyan szoftverrel szerelt fel mintegy 11 millió dízelmotort, amely kicselezi a laboratóriumi méréseket. “

  • traylor

    A VW már elismerte, hogy a szoftverük érzékelte azt, hogy a jármű próbapadon van, és ilyenkor speciális vezérlést alkalmazott. Muszáj volt elismerniük, mert lebuktak.

    Szerintem is gáz csak a VW-t cseszegetni, mert más márkák is nyilván sárosak, ahogy a cikkből is kiderül. Az egész ott lett elb*szva, hogy az okosok irreális elvárásokat fogalmaztak meg, és ezeket nem életszerű tesztekkel minősítik.

  • Guevara

    Annyira szánalmas már ez a nagy vizeslepedő húzási kísérlet a gyártókra. A jelenlegi jogszabályi környezet miatt ez nem több mint ugatni a Holdat. Ha a jogszabály úgy szólna hogy az autók kibocsájtását az utcán kell mérni akkor rendben van, a gyártók tényleg elbuktathatók, na de így?

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

Világrekordra készül a Jaguar

Idén 25 éves a Jaguar XJ220, és ebből az alkalomból monstre felvonulást terveznek, méghozzá Guinness-esélyes részvétellel.

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

F1: Ferrarinak hálás Grosjean

Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hamilton: Bottas nagyon jól teljesített

Lewis Hamilton indul az élről Melbourne-ben, Sebastian Vettel a második, Valtteri Bottas a harmadik rajthelyet fogta meg az időmérőn. Az első három nyilatkozatai.

Videó: Így vágta falnak a Red Bullt a helyi hős

A Red Bull-os Daniel Ricciardo nem lehet elégedett, hiszen hazai közönsége előtt szúrta el az időmérőt, a Q3-ban a falban végezte.

F1: Hamiltoné az év első pole-ja

A szezonnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíj időmérőjén a mercedeses Lewis Hamilton magabiztos pole-t hozott, mögötte a ferraris Sebastian Vettel, Valtteri Bottas csak a 3. A hazai sztár a falban végezte.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.