Egy Mercedes és egy BMW is elhasalt a kibocsátási teszten

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.12.16. 14.00

A megadottól jelentősen eltérő nitrogénoxid-kibocsátást mértek a Daimler és a BMW egy-egy dízelmotoros autójánál próbapadon és közúton.

A Svájcban végzett független vizsgálatot a ZDF német országos közszolgálati televízió rendelte: a szúrópróbaszerű vizsgálatban egy 2011-ben forgalomba állított Volkswagen Passat 2.0 TDI BlueMotion, egy 2009-es BMW 320d, illetve egy 2011-es Mercedes C200 CDI Blue Efficiency szerepelt. Az autókat Bernben, az alkalmazott tudományok egyeteme (BFH) akkreditált vizsgálólaboratóriumában tesztelték, majd a mérést megismételték közúton is.

Először végrehajtották azt az úgynevezett európai menetciklus (NEDC) szerinti vizsgálatot, amelynek elvégzésével az autógyártók kiváltják a típusengedélyt az új modellek piaci bevezetéséhez. A tesztkörülmények között mindhárom kocsi megfelelt az Euro 5-ös szabványnak, a Volkswagen kilométerenként 127 milligramm nitrogén-oxidot bocsátott ki, a Mercedesnél és a BMW-nél egyaránt kilométerenként 154 milligrammot mértek, míg a határérték 180 mg/km.

Ezután a BFH tesztsofőrje hatósági engedéllyel egy lezárt repülőtéren, és egy autópálya-szakaszon “levezette” a NEDC-et, vagyis az előírásban meghatározott gyorsításokkal, lassításokkal és megállásokkal megtette az előírt távot, amelyet a kocsik a laboratóriumi próbapadon megtesznek. Közben a motor károsanyag-kibocsátását folyamatosan mérték egy hitelesített hordozható kibocsátásmérő műszerrel (PEMS).

A rögzített adatok szerint a Passat nitrogénoxid-kibocsátása 471 mg/km volt, ami a próbapadon mért érték 3,7-szerese. Ez nem meglepő, hiszen a Volkswagen csoport elismerte, hogy olyan szoftverrel szerelt fel mintegy 11 millió dízelmotort, amely kicselezi a laboratóriumi méréseket. Ugyanakkor a másik két kocsinál is nagy eltérést regisztráltak, a Mercedes kibocsátása 420 mg/km volt, ami 2,7-szeres növekedést jelent, a BMW-é pedig 428 mg/km, ami 2,8-szeres növekedés.

A Daimler és a BMW a ZDF megkeresésére azzal magyarázta az eltérést, hogy a két vizsgálati módszer nem feleltethető meg egymásnak, mert egy sor körülmény nem azonos, ezért az eredmények sem egyezhetnek. Például a laboratóriumban 25 Celsius-fok körüli hőmérsékletnek kell lennie, míg a BFH szabadtéri vizsgálatának napján 10 fok volt Bernben.

A gyártók szerint a ZDF szervezésében végzett vizsgálattal kapcsolatban az a legfontosabb, hogy a kocsik megfelelnek a törvényi előírásoknak – a próbapadon határérték alatti kibocsátást produkálnak -, és a kibocsátást szabályozó berendezések a Volkswagen érintett modelljeivel ellentétben ugyanúgy működnek tesztkörülmények között, mint a közúti forgalomban.

A gond csak az, hogy a gyalogosok nem a laborban, hanem az utcán szívják be a kipufogógázt – emelte ki szerdai írásában a Handelsblatt című üzleti lap, amely szerint a közszolgálati televízió tényfeltáró anyaga leginkább azt mutatta meg, hogy a NEDC szerinti vizsgálat nem alkalmas a tényleges nitrogénoxid-terhelés kimutatására.

Ezt persze eddig is jól tudtuk.

Kommentek

  • Iceman.

    “A gyártók szerint a ZDF szervezésében végzett vizsgálattal kapcsolatban az a legfontosabb, hogy a kocsik megfelelnek a törvényi előírásoknak” -Öngól érvelés, hiszen akkor a Passat is megfelelne. Valójában ha 15 fok különbség (és még csak a közelébe sem ért a használati tartomány szélsőértékeihez) ekkora eltérést okoz, akkor az sejtet némi turpisságot.

    Ha 15 fok különbség ekkora eltérést okoz, akkor kicsit ugyan kifacsarva, de ez is egyfajta ciklus felismerés. Vicces lesz, ha tavasszal megismétlik és ugyanekkora bukás lesz belőle. Gondolom már kreálják a marketing szöveget ők is, ahogy a VW is megpróbálta elkenni a szart.

  • subtotal

    Iceman, szerintem a marketingeseket átküldték már a politikusok csaapatához, hogy kitalálják, hogyan adják el, hogy semmi nem fog történni, gyakorlatilag…

  • pernye

    Már elnézést, de ugye szinte minden mai autó a valóságban jóval többet fogyaszt a megadott katalógus értéknél – ergo a károsanyag-kibocsátás is csak magasabb lehet a hivatalos adatnál, nem? Akkor miért csak a VW-t cseszegetik? Vagy hülyeség, amit mondok?

  • hova

    Pernye!
    ” A rögzített adatok szerint a Passat nitrogénoxid-kibocsátása 471 mg/km volt, ami a próbapadon mért érték 3,7-szerese. Ez nem meglepő, hiszen a Volkswagen csoport elismerte, hogy olyan szoftverrel szerelt fel mintegy 11 millió dízelmotort, amely kicselezi a laboratóriumi méréseket. “

  • traylor

    A VW már elismerte, hogy a szoftverük érzékelte azt, hogy a jármű próbapadon van, és ilyenkor speciális vezérlést alkalmazott. Muszáj volt elismerniük, mert lebuktak.

    Szerintem is gáz csak a VW-t cseszegetni, mert más márkák is nyilván sárosak, ahogy a cikkből is kiderül. Az egész ott lett elb*szva, hogy az okosok irreális elvárásokat fogalmaztak meg, és ezeket nem életszerű tesztekkel minősítik.

  • Guevara

    Annyira szánalmas már ez a nagy vizeslepedő húzási kísérlet a gyártókra. A jelenlegi jogszabályi környezet miatt ez nem több mint ugatni a Holdat. Ha a jogszabály úgy szólna hogy az autók kibocsájtását az utcán kell mérni akkor rendben van, a gyártók tényleg elbuktathatók, na de így?

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

F1: Lassan kiszorítják Bernie Ecclestone-t

A Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a Forma-1 eladására, az amerikai Liberty Media egy újabb lépéssel közelebb került a teljhatalomhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.