Tudod, melyik a legfürgébb városi kisautó?

Renault Clio RS 220 Trophy

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.14. 15.00

Úgy tűnik, mégsem veszi olyan szigorúan a rekordkísérlet-tilalmakat a Nürburgring: a tüzes Clio épp most döntötte meg a hot hatch-csel köridejét.

Az elsőkerék-hajtású, alsó-középkategóriás modellek nürburgringi párbaját hosszasan követtük – a Renault Mégane és a SEAT Leon küzdelmét végül a Honda Civic Type R nyerte -, ám közben elhanyagoltuk a városi kisautók szegmensét, pedig a B-szegmensben is vannak ám izmos típusok.

A jelek szerint a legizmosabb a Renault Clio RS 220 Trophy: a kisautó 8 perc 32 másodperc  alatt tette meg a 20 kilométeres nagykört – a Clio RS 200 EDC ennél több mint fél perccel lomhább. Hogy a konkurensekre is rápillantsunk: a MINI John Cooper Works 8 perc 35 másodperc, az Opel Corsa OPC 8:40, míg az Audi S1 8 perc 41 másodperc alatt ért célba.

Minderre az Auto Motor und Sport legújabb tesztjén derült fény.

A Clio RS 220 Trophy idei újdonság: a márciusban bemutatott típus 20 lóerővel erősebb az alap sportverziónál, az 1,6-os turbómotor legnagyobb nyomatéka 260 Nm, túltöltéssel 280 Nm. A duplakuplungos váltó vezérlését átprogramozták; ez versenyüzemmódban majdnem másfélszer olyan gyorsan kapcsol, mint az eddigi rendszer, de utcai beállítással is jóval fürgébb annál.

Kommentek

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.