Az elsőkerék-hajtású, alsó-középkategóriás modellek nürburgringi párbaját hosszasan követtük – a Renault Mégane és a SEAT Leon küzdelmét végül a Honda Civic Type R nyerte -, ám közben elhanyagoltuk a városi kisautók szegmensét, pedig a B-szegmensben is vannak ám izmos típusok.

A jelek szerint a legizmosabb a Renault Clio RS 220 Trophy: a kisautó 8 perc 32 másodperc  alatt tette meg a 20 kilométeres nagykört – a Clio RS 200 EDC ennél több mint fél perccel lomhább. Hogy a konkurensekre is rápillantsunk: a MINI John Cooper Works 8 perc 35 másodperc, az Opel Corsa OPC 8:40, míg az Audi S1 8 perc 41 másodperc alatt ért célba.

Minderre az Auto Motor und Sport legújabb tesztjén derült fény.

A Clio RS 220 Trophy idei újdonság: a márciusban bemutatott típus 20 lóerővel erősebb az alap sportverziónál, az 1,6-os turbómotor legnagyobb nyomatéka 260 Nm, túltöltéssel 280 Nm. A duplakuplungos váltó vezérlését átprogramozták; ez versenyüzemmódban majdnem másfélszer olyan gyorsan kapcsol, mint az eddigi rendszer, de utcai beállítással is jóval fürgébb annál.