Új fejezet kezdődik az Opel legnépszerűbb modellje, az Astra életében: az új generáció, amely már a tizenegyedik az 1936-ban indított a Kadettet követően, egy teljesen új, könnyűszerkezetű járműarchitektúrára épül, kizárólag új generációs motorok hajtják, és a lehető legmodernebb kapcsolódást teszi lehetővé okostelefon-integrációval.

Emellett az új Astra folytatja az Opel hagyományát azzal, hogy olyan felszereléseket hoz be a kompakt szegmensbe, amelyek eddig csak felsőbb kategóriában voltak elérhetők, így például az adaptív IntelliLux LED mátrixvilágítás, amellyel lakott területen kívül állandó, de senkit sem elvakító távfénnyel lehet közlekedni.


Emellett számos olyan biztonsági-, vezetőtámogató- és komfortrendszer került az Astrába, amely újdonság kategóriájában, például az Opel Eye aktív kormánykorrekcióval kiegészített sávtartó asszisztense, a masszázsülés vagy az Apple CarPlayt és Android Auto alkalmazásokat kivetítő új IntelliLink.

Az új Astra 200 kilogrammot elérően könnyebb az elődjénél. Külső méretei kisebbek, miközben érezhetően növekedett a helykínálata és a komfortja. Motorházteteje alatt kizárólag a legújabb generációs motorok dolgoznak, amelyek kivétel nélkül Magyarországon, Szentgotthárdon készülnek.


A benzines kínálatban a belépőmotor a 100 lóerős 1.4-es, amelyet a 105 LE teljesítményű háromhengeres 1.0 Turbo követ. Először szerepel az új, négyhengeres 1.4 Turbo két kivitele: 125 LE vagy 150 LE, a nyomaték maximuma 245 Nm. A választék csúcsát a 200 LE teljesítményű és 300 Nm nyomatékú 1.6 Turbo jelenti, amely jövőre kerül az Astrákba.

A dízel kínálatot az 1.6 CDTI alkotja három kivitelben: 95, 110 és 136 LE, nyomatékmaximuma 320 newtonméter, Az öt- és hatfokozatú manuális sebességváltó mellett Easytronic 3.0 robotváltó érhető el, az 1.0 turbómotorral, és egy különösen kis súrlódású hatfokozatú automata a 150 lóerős 1,4 literes benzines turbóhoz és a 136 lóerős 1.6 CDTI-hez.

További információk: www.opel.hu