Sportosan agresszív Toyota Prius? Mi kérünk elnézést!

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.13. 08.00

Aerodinamikai kiegészítőkkel vadította meg a negyedik generációs Toyota Prius megjelenését a TOM’s Racing, mi pedig nem igazán értjük a koncepciót.

Mintha féltek volna valóban megépíteni: a több mint negyven éves múltra visszatekintő, a Toyotához hagyományosan erős szálakkal kötődő japán műhely csupán két grafikán mutatta be, hogyan képzeli el a negyedik generációs Prius átalakítását.

Komolytalansággal nem vádolhatjuk a patinás céget, mégis nehéz megérteni, mit keresnek a Lexus F sportszéria stílusában kiépített, kétszer kettes kipufogóvégek a hibriden, bár az általuk közrefogott diffúzor sem illik bele abba a képbe, ami a Priusról él az emberekben. Az biztosra vehető, hogy a küszöbtoldatok, vagy a markáns első kötény alaposan lerontják az alapmodell remek közegellenállási együtthatóját (0,24), ugyanakkor a 122 LE rendszerteljesítmény, a 10,6 másodperces gyorsulás vagy a 180 km/óra végsebesség a legkevésbé sem indokolja a leszorítóerő ily módon történő fokozását.

Más persze a helyzet, ha a cég a hajtáslánc teljesítményét is felhúzza, ám erre vonatkozóan egyelőre nem nyilatkoztak, így az ültetett Prius némileg céltalanul lebeg a világegyetemben – tökéletes választás azoknak, akiket irritált az alapmodell következetessége és céltudatossága.

Kommentek

  • puntooo

    Szerintem nincs igaza a cikk írójának. “Az alapmodell következetessége és céltudatossága” egy figyelemfelkeltőnek szánt, de elfuserált design volt. A hangsúlyos, kaotikus eredeti vonalak ebben a tuningban legalább értelmet nyernek egy agresszív sportosságban.

F1: Massa nem adja vissza az ajándékautót

Felipe Massa azt mondja, Forma-1-es visszatérése miatt nem fogja visszaadni a Williamsnek a visszavonulása alkalmából kapott Forma-1-es autót.

F1: Évi 100 millió dollártól búcsúzhat a Ferrari

A Forma-1 új tulajdonosa eltörölné a Ferrarinak évről évre elképesztő összegeket hozó bónuszrendszert, a bevételek elosztásának egyenlősítését tervezik.

F1: Vettel egyedül leverte a világot – videó

A Race of Champions gálaversenyen Sebastian Vettel csapattárs nélkül küzdötte végig a nemzetek kupáját, amelyen hetedszerre is Németországot tette győztessé.

Mi kerül ezen a ventilátoron 94 ezerbe?

Két tanulság kristályosodott ki a sztori végére. Egyrészt aki öreg prémium autót vesz, az magára vessen, másrészt nem a profi kereskedőkhöz, szervizekhez, hanem a baráti közösségekhez, márka-, típusfórumokhoz érdemes legelőször segítségért fordulni, ha alkatrész kell!

Itt tudhatod meg, hogy kitiltották-e Budapestről az autódat

Ha csak valamilyen hirtelen szél el nem fújja a fővárosra ült szmogfelhőt, akkor holnap életbe lép a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten. Ez a legfontosabb amit tudni kell.

F1: Durva baleset a gálaversenyen – videó

Miamiban a hétvégén zajlik a Bajnokok tornája, a motorsport sztárjai szombaton a megküzdöttek a Bajnokok bajnoka címért. Meglepetésember nyert. Nagy balesetet is hozott a verseny.

Nem kap új elnöki limuzint Donald Trump

Úgy tervezték, hogy a friss fejlesztésű Cadillac a beiktatással egy időben debütál, de most mégis úgy tűnik várni kell pár hónapot az elnöki szörnyeteg érkezésére.

Tom Hanks különleges guruló ajándékot kapott

Tom Hanks budapesti tartózkodása alatt több Kispolskit és világhírűvé tett, előszeretettel fotózkodott a lengyel gyártású kisautóval. Ez a szokása most érdekes fordulathoz vezetett.

Levágom a kezed, ha még egyszer autóhoz nyúlsz

Prestige Intimidator – így nevezi a Jeep Wranglerhez készített optikai átépítő csomagját a Voltron Motors. Félelmetesnek tényleg félelmetes, de hol marad a presztízs? És a jó ízlés?

Emlékeznek még erre: Geráppááá!?

Régi, emlékezetes autós reklámok után kutatva bukkantunk erre a műre. Annak idején, ha egyszer a gondolataink közé fonta magát, már lehetetlen volt onnan kitörölni.

Hétfőn kitilthatják az öreg autókat Budapestről

Elrendelte a szmogriadó riasztási fokozatát Budapesten a főpolgármester; hétfő reggel 6 órától tilos olyan gépjárművel közlekedni a fővárosban, amelynek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód 0, 1, 2, 3, 4, vagy amelynek forgalmi engedélye nem tartalmaz környezetvédelmi osztályt jelölő kódot.

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.