Sportosan agresszív Toyota Prius? Mi kérünk elnézést!

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.13. 08.00

Aerodinamikai kiegészítőkkel vadította meg a negyedik generációs Toyota Prius megjelenését a TOM’s Racing, mi pedig nem igazán értjük a koncepciót.

Mintha féltek volna valóban megépíteni: a több mint negyven éves múltra visszatekintő, a Toyotához hagyományosan erős szálakkal kötődő japán műhely csupán két grafikán mutatta be, hogyan képzeli el a negyedik generációs Prius átalakítását.

Komolytalansággal nem vádolhatjuk a patinás céget, mégis nehéz megérteni, mit keresnek a Lexus F sportszéria stílusában kiépített, kétszer kettes kipufogóvégek a hibriden, bár az általuk közrefogott diffúzor sem illik bele abba a képbe, ami a Priusról él az emberekben. Az biztosra vehető, hogy a küszöbtoldatok, vagy a markáns első kötény alaposan lerontják az alapmodell remek közegellenállási együtthatóját (0,24), ugyanakkor a 122 LE rendszerteljesítmény, a 10,6 másodperces gyorsulás vagy a 180 km/óra végsebesség a legkevésbé sem indokolja a leszorítóerő ily módon történő fokozását.

Más persze a helyzet, ha a cég a hajtáslánc teljesítményét is felhúzza, ám erre vonatkozóan egyelőre nem nyilatkoztak, így az ültetett Prius némileg céltalanul lebeg a világegyetemben – tökéletes választás azoknak, akiket irritált az alapmodell következetessége és céltudatossága.

Kommentek

  • puntooo

    Szerintem nincs igaza a cikk írójának. “Az alapmodell következetessége és céltudatossága” egy figyelemfelkeltőnek szánt, de elfuserált design volt. A hangsúlyos, kaotikus eredeti vonalak ebben a tuningban legalább értelmet nyernek egy agresszív sportosságban.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.