Az immár kilenc éves Mitsubishi Pajero több mint megérett a modellváltásra, ám úgy tűnik, erre már hiába várunk: a Mitsubishi japán lapértesülések szerint leállította a legendás terepjáró ötödik generációjának a fejlesztését.

A döntés hátterében két, egymással összefüggő, nyomós ok áll: az egyik, hogy világszerte egyre szigorodnak a károsanyag-kibocsátási normák, a másik a nagyméretű, komoly terepképességekkel rendelkező terepjárók és szabadidőjárművek iránti kereslet erőteljes visszaesése.

A Mitsubishi Pajeróból tavaly harmadannyit adtak el, mint fénykorában; a nem egészen 55 ezer darabos éves forgalom nem indokolja az új modell fejlesztését.

Idén nyáron még arról számoltunk be, hogy hamarosan megérkezik az utód; képeinken az akkor valószínűsített, új generációs Pajero látható.

A gyár a hírek szerint inkább a kisebb, jobban eladható szabadidőjárművek felé fordul: az Outlander és az ASX szériákat fejleszti tovább, bővíti konnektoros hibrid modelleinek választékát, valamint a közeljövőben bevezeti a tisztán elektromos hajtástechnológiát.

Nem a Pajero az egyetlen Mitsubishi, amiért könnyek fognak hullani: az öko-mozgalom és a szabadidőjármű-őrület a Lancer EVO halálát is okozta. Az alapkivitelű Lancer jövője is bizonytalan.

Utód nélkül pusztul ki a legendás terepjáró 1

Az első generációs Pajero 1983-ban jelent meg, tíz évvel a modell előtanulmánya után. Még abban az évben benevezték a Paris-Dakar ralira, ahol aztán már 1985-ben győzelmet aratott, amit további több mint egy tucat diadal követett. A Pajero a mai napig az egyik legsikeresebb Dakaros típus.