Utód nélkül pusztul ki a legendás terepjáró

Törölték a Pajero-programot

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.12. 08.15

Egy újabb legendával lesz szegényebb az autós világ: úgy tudjuk, a Mitsubishi az érdeklődés hiánya miatt leállította a Pajero utódjának a fejlesztését.

Az immár kilenc éves Mitsubishi Pajero több mint megérett a modellváltásra, ám úgy tűnik, erre már hiába várunk: a Mitsubishi japán lapértesülések szerint leállította a legendás terepjáró ötödik generációjának a fejlesztését.

A döntés hátterében két, egymással összefüggő, nyomós ok áll: az egyik, hogy világszerte egyre szigorodnak a károsanyag-kibocsátási normák, a másik a nagyméretű, komoly terepképességekkel rendelkező terepjárók és szabadidőjárművek iránti kereslet erőteljes visszaesése.

A Mitsubishi Pajeróból tavaly harmadannyit adtak el, mint fénykorában; a nem egészen 55 ezer darabos éves forgalom nem indokolja az új modell fejlesztését.

Idén nyáron még arról számoltunk be, hogy hamarosan megérkezik az utód; képeinken az akkor valószínűsített, új generációs Pajero látható.

A gyár a hírek szerint inkább a kisebb, jobban eladható szabadidőjárművek felé fordul: az Outlander és az ASX szériákat fejleszti tovább, bővíti konnektoros hibrid modelleinek választékát, valamint a közeljövőben bevezeti a tisztán elektromos hajtástechnológiát.

Nem a Pajero az egyetlen Mitsubishi, amiért könnyek fognak hullani: az öko-mozgalom és a szabadidőjármű-őrület a Lancer EVO halálát is okozta. Az alapkivitelű Lancer jövője is bizonytalan.

Utód nélkül pusztul ki a legendás terepjáró 1

Az első generációs Pajero 1983-ban jelent meg, tíz évvel a modell előtanulmánya után. Még abban az évben benevezték a Paris-Dakar ralira, ahol aztán már 1985-ben győzelmet aratott, amit további több mint egy tucat diadal követett. A Pajero a mai napig az egyik legsikeresebb Dakaros típus.

Kommentek

  • tomees

    Hát ha ez lett volna a következő Pajero, jobb is, hogy nem lesz! Ez borzalmasan ronda!

  • kgb967

    Úgí sem lett volna rá pénzem.

  • Guevara

    Valamit nagyon nem jól csinálnak a Mitsunál. Érdemes nekik egyáltalán bármilyen autót is gyártaniuk? Szerintem hamarosan le is húzhatják a rolót.

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Száznál is több autóbuszt vásárolt tavaly a BKV

Megkérdeztük a BKV-t, hogy tavaly hány darab autóbuszt sikerült vásárolniuk. A számolgatás végén mi is meglepődtünk.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.