Utód nélkül pusztul ki a legendás terepjáró

Törölték a Pajero-programot

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.12. 08.15

Egy újabb legendával lesz szegényebb az autós világ: úgy tudjuk, a Mitsubishi az érdeklődés hiánya miatt leállította a Pajero utódjának a fejlesztését.

Az immár kilenc éves Mitsubishi Pajero több mint megérett a modellváltásra, ám úgy tűnik, erre már hiába várunk: a Mitsubishi japán lapértesülések szerint leállította a legendás terepjáró ötödik generációjának a fejlesztését.

A döntés hátterében két, egymással összefüggő, nyomós ok áll: az egyik, hogy világszerte egyre szigorodnak a károsanyag-kibocsátási normák, a másik a nagyméretű, komoly terepképességekkel rendelkező terepjárók és szabadidőjárművek iránti kereslet erőteljes visszaesése.

A Mitsubishi Pajeróból tavaly harmadannyit adtak el, mint fénykorában; a nem egészen 55 ezer darabos éves forgalom nem indokolja az új modell fejlesztését.

Idén nyáron még arról számoltunk be, hogy hamarosan megérkezik az utód; képeinken az akkor valószínűsített, új generációs Pajero látható.

A gyár a hírek szerint inkább a kisebb, jobban eladható szabadidőjárművek felé fordul: az Outlander és az ASX szériákat fejleszti tovább, bővíti konnektoros hibrid modelleinek választékát, valamint a közeljövőben bevezeti a tisztán elektromos hajtástechnológiát.

Nem a Pajero az egyetlen Mitsubishi, amiért könnyek fognak hullani: az öko-mozgalom és a szabadidőjármű-őrület a Lancer EVO halálát is okozta. Az alapkivitelű Lancer jövője is bizonytalan.

Utód nélkül pusztul ki a legendás terepjáró 1

Az első generációs Pajero 1983-ban jelent meg, tíz évvel a modell előtanulmánya után. Még abban az évben benevezték a Paris-Dakar ralira, ahol aztán már 1985-ben győzelmet aratott, amit további több mint egy tucat diadal követett. A Pajero a mai napig az egyik legsikeresebb Dakaros típus.

Kommentek

  • tomees

    Hát ha ez lett volna a következő Pajero, jobb is, hogy nem lesz! Ez borzalmasan ronda!

  • kgb967

    Úgí sem lett volna rá pénzem.

  • Guevara

    Valamit nagyon nem jól csinálnak a Mitsunál. Érdemes nekik egyáltalán bármilyen autót is gyártaniuk? Szerintem hamarosan le is húzhatják a rolót.

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.