Tarlós István budapesti főpolgármester szokásos kétheti sajtótájékoztatóján beszélt a város aktuális ügyeiről. Örülhetnek az autósok is: a főpolgármester közölte, hogy a közlekedési szakma csúcsa egy tanulmányt készített a fővárosnak, amely szerint az elmúlt években a közúti közlekedés durván hátrányba került a tömegközlekedéshez képest.

A tanulmány alapján felülbírálják a főváros közlekedésfejlesztési terveit tartalmazó Balázs Mór-tervet, “az autóforgalom korlátozása és tiltása ugyanis hibás szemlélet.” A tanulmány szerint a főváros közlekedése jelenleg szélsőségesen tömegközlekedés-orientált, a villamosokat előnyben részesítő, 60 mp-es nagykörúti lámpaszabályozás például súlyos hiba, és elképesztő környezeti károkat okoz.

A Balázs Mór-terv új szempontú felülvizsgálatáról 2016 első félévében döntenek. A tanulmány kritizálja a buszsávban felfestett kerékpárjeleket (a bicikli lassítja a buszt), az egyirányú utcákban a szembekerékpározást (balesetveszélyes), és hogy több helyen párhuzamosan van a járdán kerékpársáv, valamint az úttesten kerékpározási lehetőség. Ezeket felülvizsgálatra javasolja.

Az anyag emellett a kerékpárosok fokozott ellenőrzését javasolja, valamint a szankcionálás megteremtését veszélyes viselkedés esetén. Tarlós belengette, hogy ha a kerékpárosoknál nem változik a piros lámpa ismerete a ciklus második feléig, akkor a főváros kezdeményezheti a belügyminiszternél, hogy a bringásokat KRESZ-vizsgára kötelezzék. Tarlós szerint ugyanis tíz biciklisből nyolc figyelmen kívül hagyja a piros lámpát.

A főpolgármester szombaton nyugalomra intette a Magyar Kerékpárosklubot, mondván: a kötelező biciklis KRESZ-vizsgáról szóló felvetés még nagyon kezdetleges, nincs is róla előterjesztés. “Semmi értelme tehát annak, hogy agresszív, megelőző kommunikációba kezdjenek” a kerékpárosok. Az esetleges döntéseket széleskörű egyeztetések előzik majd meg – ígéri Tarlós.

Tarlós megígérte továbbá, hogy korlátozzák a lezárásokkal járó budapesti futóversenyeket, mert ezek megosztják a társadalmat, és sok embert irritálnak.