KRESZ-vizsgára kötelezhetik a pesti bicikliseket

Szerző: Vezess.hu levél küldés  Index.hu levél küldés 
Dátum: 2015.12.12. 10.00

Szigorításokra számíthatnak a fővárosi kerékpárosok, a piros lámpákon való rendszeres áthajtások miatt kezdeményezhetik a KRESZ-vizsga bevezetését számukra.

Tarlós István budapesti főpolgármester szokásos kétheti sajtótájékoztatóján beszélt a város aktuális ügyeiről. Örülhetnek az autósok is: a főpolgármester közölte, hogy a közlekedési szakma csúcsa egy tanulmányt készített a fővárosnak, amely szerint az elmúlt években a közúti közlekedés durván hátrányba került a tömegközlekedéshez képest.

A tanulmány alapján felülbírálják a főváros közlekedésfejlesztési terveit tartalmazó Balázs Mór-tervet, “az autóforgalom korlátozása és tiltása ugyanis hibás szemlélet.” A tanulmány szerint a főváros közlekedése jelenleg szélsőségesen tömegközlekedés-orientált, a villamosokat előnyben részesítő, 60 mp-es nagykörúti lámpaszabályozás például súlyos hiba, és elképesztő környezeti károkat okoz.

A Balázs Mór-terv új szempontú felülvizsgálatáról 2016 első félévében döntenek. A tanulmány kritizálja a buszsávban felfestett kerékpárjeleket (a bicikli lassítja a buszt), az egyirányú utcákban a szembekerékpározást (balesetveszélyes), és hogy több helyen párhuzamosan van a járdán kerékpársáv, valamint az úttesten kerékpározási lehetőség. Ezeket felülvizsgálatra javasolja.

Az anyag emellett a kerékpárosok fokozott ellenőrzését javasolja, valamint a szankcionálás megteremtését veszélyes viselkedés esetén. Tarlós belengette, hogy ha a kerékpárosoknál nem változik a piros lámpa ismerete a ciklus második feléig, akkor a főváros kezdeményezheti a belügyminiszternél, hogy a bringásokat KRESZ-vizsgára kötelezzék. Tarlós szerint ugyanis tíz biciklisből nyolc figyelmen kívül hagyja a piros lámpát.

A főpolgármester szombaton nyugalomra intette a Magyar Kerékpárosklubot, mondván: a kötelező biciklis KRESZ-vizsgáról szóló felvetés még nagyon kezdetleges, nincs is róla előterjesztés. “Semmi értelme tehát annak, hogy agresszív, megelőző kommunikációba kezdjenek” a kerékpárosok. Az esetleges döntéseket széleskörű egyeztetések előzik majd meg – ígéri Tarlós.

Tarlós megígérte továbbá, hogy korlátozzák a lezárásokkal járó budapesti futóversenyeket, mert ezek megosztják a társadalmat, és sok embert irritálnak.

Kommentek

  • szaboata

    Szélsőségesen tömegközlekedés-orientált???? ezt beírni egy tanulmányba,akkor,amikor a dugódíjat pedzegetik a forgalom kizárása,a tisztább levegő érdekében, elég nagy dilettantizmusra vall.Gondolom a közlekedési szakma csúcsa adta az ötletet az útszéli,traffipax tartó bitófák felállítására is.

    A biciklisek okítását már az elemiben meg kellene kezdeni.Kellett volna már ezer éve,hiszen a kisgyerekek is bőszen közlekednek.De a közlekedési szakma csúcsa ezt eddig nem vette észre.

    Én az időszakos kresz továbbképzéseket,vizsgákat javasolnám a belügyminiszternek.

  • DTF

    Latszik h ezek sem gomdokodnak: ha kotelezo a kersz, akkor pl egy 8-9 eves gyerek vagy a tanyasi ertelmieg figyatekos napjaban bickilizo idos ember hiygan fogja megtanulni? Sehigy! Baromsag! Igazabol mashigy keellen gondokodni es viselkedni, ezt oedig okttani nem lehet, klyen a maygar nep, tobsbeguk pirmitiv es agyilag fejletlen.

  • tdr

    Tudják ők csak szarnak rá…Ami érthető is,mert szentek és sérthetetleneknek tartják magukat.Hiszti,kifogás az mindig van mindenre.Amúgy régen alap kreszt oktatták általános iskolában…A futók meg menjenek sport pályára,ott a helyük..

  • Kempelen.

    Támogatom a bringás KRESZ vizsgát.

  • Kempelen.

    DTF! Az a baromság, amit makogsz! Aki ugyanazon az úton közlekedik, ahol az autó, vagy legalábbis van joga ott közlekedni, arra ugyanazon szabályrendszer vonatkozik.
    Én azt nem értem, hogy ezt neked, akinek van állítólag jogsija, tehát minimum 8 általánost végeztél, ezt magyarázni kell.
    Valahol hibádzol, öreg, valamid nincs: vagy 8 általános, vagy jogsi, vagy ész.

  • DTF

    KempMak: mondj egy orszagot ahol kresz tufas nekul nem kehet cangazni! Na, ennyi. Ujjabb faszsag szeretett kormanyunkto, (hangulyozom h mas sem kenne jobb ezejnel,csak a Bokris vezette orszag, vele kijonnek a z egy meter mekysegu szarbol…

  • klewis

    A kisgyerekkortól kezdve tantárgyként kéne oktatni a közlekedés szabályait, ami a tanulmányi eredménybe, minden más tantárggyal együtt egyenrangúan, számítson. A számonkérés lehetőségét az utakon pedig csak az ellenőrizhetőség és ellenőrzés tudja megoldani.Ennek elég jól bevált eszköze a rendszám. MINDEN JÁRMŰRE!!! A gátlástalan, erőszakos, felelőtlen közlekedőket jobban kéne kiszűrni az utakról. /És máshonnan is/

  • simonl

    Kempelen: nem olyan régóta kell az sem, szóval… :-D

  • simonl

    DTF: elfelejted az ottani társadalom átlagos intelligenciáját. Merre élsz? Nézz körül a fő – vagy akármelyik nagyvárosban, olyan önhitten szarnak bele a kerékpárosok minden szabályba hogy már már nekem is a keresztemmé vált. Természetesen amikor rákérdezek egyik másiknál hogy ezt miért így, vagy valami fellengzős duma érkezik, vagy úgy tesznek mintha ott sem lennék. Ilyenkor tájékoztatom őket, hogy egy Kamazzal szemben ez nem lesz jó taktika ;-)

  • subtotal

    Tarlós úr, ha jól tudom nem kell KRESZ vizsga ahhoz, hogy a szabályokat nem betartó biciklisiket büntetni lehessen.
    Kérje meg a BRFK-t, hogy dolgozzanak, de az ORFK se kell, hogy kirekesztve érezze magát.

  • Vascsi

    A közlekedő társadalom szabálykövetése gyakorlatilag független a közlekedési eszköztől. Egy gyalogos, egy bringás, vagy egy autós arányaiban azonosan nagy mértékben tojik a szabályokra. A szabályszegés által okozott károk azonban sokkal súlyosabbak ha azt egy autóval közlekedő követi el.
    Nagyon fontos lenne a közlekedés alapjait oktatni már elemi suliban, illetve 5-10 évente jó lenne frissítő oktatáson részt venni minden közlekedőnek, illetve kötelező oktatáson minden jogosítvánnyal rendelkezőnek.

  • Vascsi

    “a főpolgármester közölte, hogy a közlekedési szakma csúcsa egy tanulmányt készített a fővárosnak”
    Tarlós nem mondta, hogy a közlekedési szakma csúcsa készítette a tanulmányt, egy névtelenségbe burkolózó csapatról beszélt, mert megnevezni nem merte őket.

    A szakmai csúcs a Balázs Mór-terv, bár gondolom itt nagyon-nagyon kevesen ismerik.

  • mccincog

    Sziasztok! Egyetértek, épp ideje szankcionálni a bicikliseket…mellesleg megjegyezném, hogy az iskolában nem a hittant meg az erkölcstant vezettem volna be, hanem a KRESZ oktatást kötelezően..az előbbiekre meg menjen aki kíváncsi rá..

  • senior

    A kerékpáros lobbi nagyon megerősödött az utóbbi évtizedekben. Nekik gyakorlatilag mindent szabad (pl. nem a kerékpárutat használni ott ahol egyébként ki van építve, egyirányú utcába szembehajtani, stb.). Legalább 60 éve képtelen a rendőrség elérni, hogy világítsák ki magukat. (Igaz az utóbbi időkben mintha már bele is nyugodtak volna, hogy ez lehetetlen.) Ebből a KRESZ vizsgából sem lesz semmi. Gumicsont!

Selejtes luxusautók okoznak főfájást

Ezen a héten prémium autógyártók termékeit ítélték emberi felhasználásra alkalmatlannak az európai hatóságok. Visszahívások Auditól Range Roverig.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unimog a tyúkolból

Óriási szerencsével máig lehet megkímélt, milliókat érő autókat találni elhagyott pajtákban, raktárakban. Na, ez az Unimog nem ilyen.

F1: Vettel pályarekorddal az élen, az újonc a falban

Az Ausztrál Nagydíj harmadik szabadedzésén a ferraris Sebastian Vettel fél másodperccel verte a Mercedeseket, a Saubernél új versenyző mutatkozott be, a Williams újonca pedig összetörte az autót.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.