KRESZ-vizsgára kötelezhetik a pesti bicikliseket

Szerző: Vezess.hu levél küldés  Index.hu levél küldés 
Dátum: 2015.12.12. 10.00

Szigorításokra számíthatnak a fővárosi kerékpárosok, a piros lámpákon való rendszeres áthajtások miatt kezdeményezhetik a KRESZ-vizsga bevezetését számukra.

Tarlós István budapesti főpolgármester szokásos kétheti sajtótájékoztatóján beszélt a város aktuális ügyeiről. Örülhetnek az autósok is: a főpolgármester közölte, hogy a közlekedési szakma csúcsa egy tanulmányt készített a fővárosnak, amely szerint az elmúlt években a közúti közlekedés durván hátrányba került a tömegközlekedéshez képest.

A tanulmány alapján felülbírálják a főváros közlekedésfejlesztési terveit tartalmazó Balázs Mór-tervet, “az autóforgalom korlátozása és tiltása ugyanis hibás szemlélet.” A tanulmány szerint a főváros közlekedése jelenleg szélsőségesen tömegközlekedés-orientált, a villamosokat előnyben részesítő, 60 mp-es nagykörúti lámpaszabályozás például súlyos hiba, és elképesztő környezeti károkat okoz.

A Balázs Mór-terv új szempontú felülvizsgálatáról 2016 első félévében döntenek. A tanulmány kritizálja a buszsávban felfestett kerékpárjeleket (a bicikli lassítja a buszt), az egyirányú utcákban a szembekerékpározást (balesetveszélyes), és hogy több helyen párhuzamosan van a járdán kerékpársáv, valamint az úttesten kerékpározási lehetőség. Ezeket felülvizsgálatra javasolja.

Az anyag emellett a kerékpárosok fokozott ellenőrzését javasolja, valamint a szankcionálás megteremtését veszélyes viselkedés esetén. Tarlós belengette, hogy ha a kerékpárosoknál nem változik a piros lámpa ismerete a ciklus második feléig, akkor a főváros kezdeményezheti a belügyminiszternél, hogy a bringásokat KRESZ-vizsgára kötelezzék. Tarlós szerint ugyanis tíz biciklisből nyolc figyelmen kívül hagyja a piros lámpát.

A főpolgármester szombaton nyugalomra intette a Magyar Kerékpárosklubot, mondván: a kötelező biciklis KRESZ-vizsgáról szóló felvetés még nagyon kezdetleges, nincs is róla előterjesztés. “Semmi értelme tehát annak, hogy agresszív, megelőző kommunikációba kezdjenek” a kerékpárosok. Az esetleges döntéseket széleskörű egyeztetések előzik majd meg – ígéri Tarlós.

Tarlós megígérte továbbá, hogy korlátozzák a lezárásokkal járó budapesti futóversenyeket, mert ezek megosztják a társadalmat, és sok embert irritálnak.

Kommentek

  • szaboata

    Szélsőségesen tömegközlekedés-orientált???? ezt beírni egy tanulmányba,akkor,amikor a dugódíjat pedzegetik a forgalom kizárása,a tisztább levegő érdekében, elég nagy dilettantizmusra vall.Gondolom a közlekedési szakma csúcsa adta az ötletet az útszéli,traffipax tartó bitófák felállítására is.

    A biciklisek okítását már az elemiben meg kellene kezdeni.Kellett volna már ezer éve,hiszen a kisgyerekek is bőszen közlekednek.De a közlekedési szakma csúcsa ezt eddig nem vette észre.

    Én az időszakos kresz továbbképzéseket,vizsgákat javasolnám a belügyminiszternek.

  • DTF

    Latszik h ezek sem gomdokodnak: ha kotelezo a kersz, akkor pl egy 8-9 eves gyerek vagy a tanyasi ertelmieg figyatekos napjaban bickilizo idos ember hiygan fogja megtanulni? Sehigy! Baromsag! Igazabol mashigy keellen gondokodni es viselkedni, ezt oedig okttani nem lehet, klyen a maygar nep, tobsbeguk pirmitiv es agyilag fejletlen.

  • tdr

    Tudják ők csak szarnak rá…Ami érthető is,mert szentek és sérthetetleneknek tartják magukat.Hiszti,kifogás az mindig van mindenre.Amúgy régen alap kreszt oktatták általános iskolában…A futók meg menjenek sport pályára,ott a helyük..

  • Kempelen.

    Támogatom a bringás KRESZ vizsgát.

  • Kempelen.

    DTF! Az a baromság, amit makogsz! Aki ugyanazon az úton közlekedik, ahol az autó, vagy legalábbis van joga ott közlekedni, arra ugyanazon szabályrendszer vonatkozik.
    Én azt nem értem, hogy ezt neked, akinek van állítólag jogsija, tehát minimum 8 általánost végeztél, ezt magyarázni kell.
    Valahol hibádzol, öreg, valamid nincs: vagy 8 általános, vagy jogsi, vagy ész.

  • DTF

    KempMak: mondj egy orszagot ahol kresz tufas nekul nem kehet cangazni! Na, ennyi. Ujjabb faszsag szeretett kormanyunkto, (hangulyozom h mas sem kenne jobb ezejnel,csak a Bokris vezette orszag, vele kijonnek a z egy meter mekysegu szarbol…

  • klewis

    A kisgyerekkortól kezdve tantárgyként kéne oktatni a közlekedés szabályait, ami a tanulmányi eredménybe, minden más tantárggyal együtt egyenrangúan, számítson. A számonkérés lehetőségét az utakon pedig csak az ellenőrizhetőség és ellenőrzés tudja megoldani.Ennek elég jól bevált eszköze a rendszám. MINDEN JÁRMŰRE!!! A gátlástalan, erőszakos, felelőtlen közlekedőket jobban kéne kiszűrni az utakról. /És máshonnan is/

  • simonl

    Kempelen: nem olyan régóta kell az sem, szóval… :-D

  • simonl

    DTF: elfelejted az ottani társadalom átlagos intelligenciáját. Merre élsz? Nézz körül a fő – vagy akármelyik nagyvárosban, olyan önhitten szarnak bele a kerékpárosok minden szabályba hogy már már nekem is a keresztemmé vált. Természetesen amikor rákérdezek egyik másiknál hogy ezt miért így, vagy valami fellengzős duma érkezik, vagy úgy tesznek mintha ott sem lennék. Ilyenkor tájékoztatom őket, hogy egy Kamazzal szemben ez nem lesz jó taktika ;-)

  • subtotal

    Tarlós úr, ha jól tudom nem kell KRESZ vizsga ahhoz, hogy a szabályokat nem betartó biciklisiket büntetni lehessen.
    Kérje meg a BRFK-t, hogy dolgozzanak, de az ORFK se kell, hogy kirekesztve érezze magát.

  • Vascsi

    A közlekedő társadalom szabálykövetése gyakorlatilag független a közlekedési eszköztől. Egy gyalogos, egy bringás, vagy egy autós arányaiban azonosan nagy mértékben tojik a szabályokra. A szabályszegés által okozott károk azonban sokkal súlyosabbak ha azt egy autóval közlekedő követi el.
    Nagyon fontos lenne a közlekedés alapjait oktatni már elemi suliban, illetve 5-10 évente jó lenne frissítő oktatáson részt venni minden közlekedőnek, illetve kötelező oktatáson minden jogosítvánnyal rendelkezőnek.

  • Vascsi

    “a főpolgármester közölte, hogy a közlekedési szakma csúcsa egy tanulmányt készített a fővárosnak”
    Tarlós nem mondta, hogy a közlekedési szakma csúcsa készítette a tanulmányt, egy névtelenségbe burkolózó csapatról beszélt, mert megnevezni nem merte őket.

    A szakmai csúcs a Balázs Mór-terv, bár gondolom itt nagyon-nagyon kevesen ismerik.

  • mccincog

    Sziasztok! Egyetértek, épp ideje szankcionálni a bicikliseket…mellesleg megjegyezném, hogy az iskolában nem a hittant meg az erkölcstant vezettem volna be, hanem a KRESZ oktatást kötelezően..az előbbiekre meg menjen aki kíváncsi rá..

  • senior

    A kerékpáros lobbi nagyon megerősödött az utóbbi évtizedekben. Nekik gyakorlatilag mindent szabad (pl. nem a kerékpárutat használni ott ahol egyébként ki van építve, egyirányú utcába szembehajtani, stb.). Legalább 60 éve képtelen a rendőrség elérni, hogy világítsák ki magukat. (Igaz az utóbbi időkben mintha már bele is nyugodtak volna, hogy ez lehetetlen.) Ebből a KRESZ vizsgából sem lesz semmi. Gumicsont!

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.