Végleg eltűnik egy autómárka Magyarországról

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.12.11. 15.20

Az év végéig lezárul a Chevrolet márka közép- és kelet-európai piaci kivonulása, a további szervizelést és alkatrészellátást az Opel Central and Eastern Europe végzi.

Megyeri György, a Chevrolet Central and Eastern Europe Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: cége január 1-jétől már alkalmazottak nélküli jogi személyként működik tovább. A Chevrolet a régióban mintegy száz embert foglalkoztatott, közülük több mint hatvanan a budaörsi központban tevékenykedtek. Egy részüket az Opel Magyarország szervezetébe csoportosították át, mások elhagyták a céget.

A Chevrolet-tulajdonosok alkatrészellátása a kivonulást követően is biztosított, garanciális kötelezettségeiért helytáll a cég. Korábbi márkakereskedőik mintegy 80 százaléka márkaszervizként is működött, így több mint 20 szerviz továbbra is ellátja ezt a feladatot. Az alkatrészellátás nincs veszélyben, hiszen a modelleket, amelyeket itt forgalmaztak, a Chevrolet továbbra is gyártja.

A General Motors 2013 decemberében jelentette be, hogy 2015-ig kivonja a Chevrolet márkát Európából. A döntést akkor az európai autópiac kedvezőtlen helyzetével és a beteljesületlen üzleti várakozásokkal indokolták. Egyidejűleg a GM jelezte, hogy Európában a népszerű testvérmárkára, az Opelre fókuszál.

Dános András, az Opel Magyarország PR-igazgatója az MTI-nek arról számolt be, hogy az európai piac visszaigazolta az anyavállalat pénzügyi alapokon nyugvó döntését. A Chevrolet után maradt piaci űrt az Opel részben ki tudta tölteni hasonlóan jó ár-érték arányú modellekkel. A válság után bővülő piacon az Opel jól szerepelt, Magyarországon például tavaly több mint 50 százalékkal emelkedtek az eladásai, és az idén is őrzi a márka az első helyét a személyautó-piacon.  

A Chevrolet 2005-ös megjelenése után több mint 35 ezer Chevrolet került magyar vevőkhöz.

Kommentek

  • Erik

    Megőrizzük emlékezetünkben, de nekem nem fog hiányozni.

  • HERCULES

    A Camaro-t hagyják itt, a többit vihetik!

  • ktoni

    A Saab mexűnt, a Daihatsu is kivonult, valahogy csak túléljük ezt is. Most lesz érdemes ilyet külföldön vásárolni, ez le fogja nyomni az árat.

  • fufe

    ” A Chevrolet 2005-ös megjelenése után több mint 35 ezer Chevrolet került magyar vevőkhöz.”

    Pontosabban 2005 után is értékesítettek több mint 35ezer daewoot, csak chevrolet néven!

  • Szaky

    Azt hitte a hülye GM hogy jó lesz nekünk is a gagyi, belt

  • ikaroly

    Jön helyette az új Lada,többet fog érni,az Magyarországra való autó lesz!

  • ladigidy

    De bizony hiányozni fog. Nem véletlenül volt belőle rengeteg taxi, ár/érték viszonylatban verhetetlen volt. A szerelők szerint jobb autó volt az Opelnél, és még olcsóbb is volt ára, fenntartása. Sok taxi fél millió km-nél tart, szóval nem mondanám gagyinak. A családban van egy Lacetti, 11 éves múlt, és hibátlan, minden eredeti benne még, leszámítva persze a kopó alkatrészeket. A GM visszafogta az Opel miatt, ahelyett, hogy hagyta volna a koreaiakat fejleszteni, és versenyben lettek volna a KIA-val, és HYundai-val. Amik ugyebár bőven verik az Opelt.

  • norbi50

    Ladygidi.
    Max neked fog hianyozni. Azokat az allitasokat, amiket leirtal, nos csak azert nem keveredek vitaba, mert lacetti tulaj vagy es ebbol adodoan nyilvan nem vagy elfogult.
    Elvezd amig tudod, hogy a Gm legfaszabb markajanak legszebb autojaban feszithetsz. Aztan ha el akarod egyszer adni, az nem lesz egyszeru, mert a kutyanak nem kell az imadott markad.

  • ladigidy

    Norbi50!
    Ha pontosan értelmezted volna írásom, nem írtad volna, hogy szerintem a legszebb, és legjobb autó se a GM-nél, sem a világon. Ár/értékre hivatkoztam, és fenntartás viszonylagos olcsóságára. Vannak nála sokkal jobb, és szebb autók, nem vitás, de azok kivétel nélkül mind sokkal drágábbak. Bevallom, használtam vettem, kevés km volt benne, és tudom, hogy nagyon esik az értéke, pont azért vettem másfél évesen fél áron. Nem kell eladnom, tökéletesen működik, miért is kéne? Tegyek hozzá sok milliót, hogy belemenjek egy bizonytalanba? Én racionálisan tekintek az autókra, és használatukra. Ha neked más az elvárásod, nem baj, nem mondtam, hogy vegyél ilyet, neked biztosan sokkal jobb autód van, kérdés, hogy mennyiért. Nem imádott márkám, csak nekem bevált, és tudom, hogy még sokan így vannak vele. Neked volt, vagy csak cikizni akartad? Kérdezd meg a taxisokat, hogy miért vettek ebből a márkából olyan sokat, hátha nem mindenki tévedett. Balesetmentes közlekedést!

  • nilsholgersson

    “Chevrolet-tulajdonosok alkatrészellátása a kivonulást követően is biztosított”
    A Chevrolet tulajdonosok alkatrészellátása a kórházban történik, transzplantációnak hívják. De ennek mi köze van ahhoz, hogy az autójuk már nem lesz újként kapható? A firkász már megint hülye volt, akkor is, ha csak egy az egyben bemásolta a cikket máshonnan.

  • apu0062

    Hagyd Őket ladigidy! Tipikus esete annak, amikor a rosszindulat butasággal párosul….

Ha nincs meg a sofőr, nincs büntetés – Nyilatkozott a rendőrség

Az ORFK közlése szerint a közterület-felügyelet kameráival nem lehet az objektív felelősség alapján bírságolni.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Targoncás oktatófilm, csak erős idegzetűeknek

Nagyon kel vigyázni, nehogy egy lehulló tapétavágó beleálljon a fejedbe, mikor épp leveszed a kobakot.

F1: Rajzfilm készült Vettel futamgyőzelméről

Elindult az új szezon, megérkezett a MiniDrivers első rajzfilmes összefoglalója is.

Különös autót fotóztak a Ferihegyi reptérnél

Olvasók küldte a fotókat, ilyet nem látni túl sűrűn itthon. Persze előfordul.

Nézd meg, hogy kell helyesen használni a körforgalmat

Remek kis animáció demonstrálja, hogyan is kell használni a többsávos körforgalmat.

F1: Dokumentumfilm-sorozatban égeti magát a McLaren

Rosszabbkor nem is készülhetne film a csapat és a versenyzők színfalak mögötti munkájáról, de a McLaren és az Amazon idén mégis erre készül.

Titkok az új Suzukiról

Stratégiát váltott a Suzuki: míg a kifutó Swift formaterve alig tér el elődjétől, az új jóval kevésbé hasonlít rájuk. A design részleteiről a főtervezőt kérdeztük.

F1: Wehrlein dicséretet, és nem kritikát érdemel

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn keményen kritizálta azokat, akik kritikát fogalmaztak meg az Ausztrál Nagydíjtól visszalépett Pascal Wehrleinnal szemben.

A főnök még több Verstappent akar az F1-be

A Forma-1 motorsportért felelős igazgatója, Ross Brawn arról álmodik, hogy a közeljövőben még több Max Verstappen versenyez majd a sorozatban.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

F1: Ha gyors a Ferrari, Vettel marad

A Ferrarinak akkor van a legnagyobb esélye a Sebastian Vettellel való szerződéshosszabbításra, ha gyors autót adnak alá. De mi lesz Räikkönennel a felpörgött Vettel mellett?

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.