Nem gyártott még ennél sportosabb utcai modellt a Lotus

Lotus Exige Sport 350

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.10. 09.00

Fél mázsát fogyott elődjéhez képest, lenyűgöző menetdinamikát kínál a Lotus Sport-szériájának legújabb darabja.

Az Elise Sport modellcsalád tagjai után itt a következő Lotus, amely a legendás Sport utótagot viseli: az Exige Sport 350 a nevében jelzett teljesítményt 1125 kilós menetkész tömeggel párosítja. Ez 51 kilóval könnyebb, mint az előző generációs Exige S modell.

A fogyókúra az autó szinte minden komponensére kiterjedt: könnyebb az akkumulátor, a motorbakok, a középkonzol, a klíma légvezetékei. A gépházfedél áttört szerkezetű, a sebességváltó burkolatát pedig elhagyták – ez egyébként nemcsak könnyebbé, de dögösebbé is teszi az autót. Ha az ügyfél úgy szeretné, további tíz kilótól szabadíthatja meg a kocsit, hála az opcióként kínált, egyedi felniknek és különleges fékrendszernek.

Nem érték be persze ennyivel a fejlesztő mérnökök: módosították a futóművet, a kézi váltó szerkezetét. Az autó automata váltóval is rendelhető. A nyomógombos programválasztóval rendelkező egység 24 századmásodperc alatt kapcsol fel, a visszaváltásokat pedig gázfröccsel támogatja. Kézi váltóval 3,9, automatával még hamarabb: 3,8 másodperc alatt éri el a százas tempót az Exige Sport 350. A végsebesség váltótól függően 274, illetve 261 km/óra.

A Sport 350 látványos aerodinamikai elemei valós funkcióval is bírnak: 160 km/óránál 42 kg leszorítóerő nyomja a talajra a hátsó tengelyt.

Mindent összevetve az Exige Sport 350 minden idők leggyorsabb utcai Lotus modellje, az első, amely másfél percen belül futotta meg a gyár hetheli tesztpályakörét. Ebben szerep jut a menetdinamikai vezérlés legextrémebb verseny-funkciójának is.

Az aerodinamikai elemek matt feketében vagy színre fújva egyaránt kérhetők; az előbbi határozottan agresszívabb. Az új Lotus 2016 februárjától megrendelhető az európai piacokon; márciustól akár Roadster kivitelben is.

Kommentek

  • menőmanó

    Nem ártott volna írni a motor teljesítményéről. A 350 a lóerőre utal?
    Ebben is Toyota motor van?

  • sveqs

    igen, ezért is írtam ezt: “az Exige Sport 350 a nevében jelzett teljesítményt…”, de valóban nem volt explicite leírva a cikkben. A motor ugyanaz, mint az alap Exige-ben, kompresszoros Toyota V6. A teljesítmény nem változott amúgy, csak a tömeg és a hangolás.

Megbuktatták a Forma-1 urát, távozik Bernie Ecclestone

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media elmozdította pozíciójából az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t, ezt maga az angol üzletember jelentette be hétfő este.

F1: Vettel már úgy beszél, mint Räikkönen

Sebastian Vettel hamar kiesett a Bajnokok Tornája egyéni versenyében még szombaton.

Fejét vették egy Ladának a somogyi tolvajok

A Patalom külterületén lebukott fatolvajok hatósági jelzés nélküli Ladájától kicsordul a könny az ember szeméből, írja a sonline.hu, és nagyon igazuk van.

F1: Verstappen nem akar a legfiatalabb bajnok lenni

Max Verstappent nem különösebben érdekli, hogy akár ő is lehet az F1 történetének legfiatalabb bajnoka, ez a rekord nem motiválja.

Koros buszokkal szállítanák az utasokat Szeged környékén

Akár 16 éves buszokat is bérelne a DAKK alvállalkozója, mely főleg Szeged környékén tevékenykedik.

Télen igazán jó a habos kefélés

Télen is fontos az autómosás, sőt talán még fontosabb, mint a nyári hónapokban. De vajon milyen eredményt érhetünk el az egyszerű önkiszolgáló autómosóban szorgoskodva? Sima gőzborotva a habkefe ellen!

Töröljék el a kék zászlókat az F1-ben!

A felügyelőként dolgozó expilóta, Derek Warwick szerint egy az egyben el kellene törölni a kék zászlókat a Forma-1-ben.

Ki nem találnád, mivel jár mától Schwarzenegger

Egy osztrák autóipari vállalkozás megépítette azt az autót, ami egyszerre felel meg a bennünk élő ösztönlénynek, és környezettudatos öko-egónknak. Arnold kapott is belőle egy példányt.

F1: Rosberg ijesztő hobbit választott

A Forma-1-ből tavaly év végén világbajnokként visszavonult Nico Rosberg örül, hogy végre szabadon síelhet. Nem tanult Michael Schumacher esetéből?

Már szupersportkocsikat is érint a légzsákbotrány

Ferrarikat és McLareneket is találunk a hibás Takata légzsákok miatt indított visszahívás-sorozat legújabb ütemében.

F1: Körmenetekkel riogat a Pirelli

A Pirelli motorsportfőnöke nem biztos abban, hogy az új szabályok feldobják majd a Forma-1-es versenyzést.

Mindig is imádtad a 007-est? Akkor ez tetszeni fog.

Ez a patent kis infografika összeszedte James Bond kedvenc autóit, és néhány tudnivalót róluk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.