Nem gyártott még ennél sportosabb utcai modellt a Lotus

Lotus Exige Sport 350

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.10. 09.00

Fél mázsát fogyott elődjéhez képest, lenyűgöző menetdinamikát kínál a Lotus Sport-szériájának legújabb darabja.

Az Elise Sport modellcsalád tagjai után itt a következő Lotus, amely a legendás Sport utótagot viseli: az Exige Sport 350 a nevében jelzett teljesítményt 1125 kilós menetkész tömeggel párosítja. Ez 51 kilóval könnyebb, mint az előző generációs Exige S modell.

A fogyókúra az autó szinte minden komponensére kiterjedt: könnyebb az akkumulátor, a motorbakok, a középkonzol, a klíma légvezetékei. A gépházfedél áttört szerkezetű, a sebességváltó burkolatát pedig elhagyták – ez egyébként nemcsak könnyebbé, de dögösebbé is teszi az autót. Ha az ügyfél úgy szeretné, további tíz kilótól szabadíthatja meg a kocsit, hála az opcióként kínált, egyedi felniknek és különleges fékrendszernek.

Nem érték be persze ennyivel a fejlesztő mérnökök: módosították a futóművet, a kézi váltó szerkezetét. Az autó automata váltóval is rendelhető. A nyomógombos programválasztóval rendelkező egység 24 századmásodperc alatt kapcsol fel, a visszaváltásokat pedig gázfröccsel támogatja. Kézi váltóval 3,9, automatával még hamarabb: 3,8 másodperc alatt éri el a százas tempót az Exige Sport 350. A végsebesség váltótól függően 274, illetve 261 km/óra.

A Sport 350 látványos aerodinamikai elemei valós funkcióval is bírnak: 160 km/óránál 42 kg leszorítóerő nyomja a talajra a hátsó tengelyt.

Mindent összevetve az Exige Sport 350 minden idők leggyorsabb utcai Lotus modellje, az első, amely másfél percen belül futotta meg a gyár hetheli tesztpályakörét. Ebben szerep jut a menetdinamikai vezérlés legextrémebb verseny-funkciójának is.

Az aerodinamikai elemek matt feketében vagy színre fújva egyaránt kérhetők; az előbbi határozottan agresszívabb. Az új Lotus 2016 februárjától megrendelhető az európai piacokon; márciustól akár Roadster kivitelben is.

Kommentek

  • menőmanó

    Nem ártott volna írni a motor teljesítményéről. A 350 a lóerőre utal?
    Ebben is Toyota motor van?

  • sveqs

    igen, ezért is írtam ezt: “az Exige Sport 350 a nevében jelzett teljesítményt…”, de valóban nem volt explicite leírva a cikkben. A motor ugyanaz, mint az alap Exige-ben, kompresszoros Toyota V6. A teljesítmény nem változott amúgy, csak a tömeg és a hangolás.

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Miért csökkentették 70-re a tempót a reptéri úton?

Pár hónapja felvetettük a Budapest Közútnál, hogy tán újra kéne gondolni a repülőtéri gyorsút forgalmi rendjét. És, Isten irgalmazzon lelkünknek, újra is gondolták!

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.