Sokkal kevesebb autót érint a Volkswagen botránya

Szerző: Vezess.hu levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.12.09. 16.00

A VW szerdán bejelentette, hogy az eredetileg becsült 800 ezernél jóval kevesebbet, csak nagyjából 36 ezer járművét érintheti a széndioxid-kibocsátási ügy.

A Volkswagen belső vizsgálatok során megállapította, hogy szinte minden modell esetében helyesen határozták meg a széndioxid-kibocsátás és így a fogyasztás szintjét is, a műszaki leírásban szereplő adatok hűen tükrözik a valóságot. A kedvező hírnek köszönhetően a Volkswagen részvényeinek árfolyama 7,90 százalékkal 133,85 euróra ugrott.

A konszern november 3-án jelentette be, hogy a dízelbotrány miatt indított belső vizsgálat során szabálytalanságot tártak fel a széndioxid-kibocsátás mértékének meghatározására irányuló eljárásban, amelynek révén bizonyos modellek esetében a valóságosnál alacsonyabb széndioxid-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási értékeket rögzítettek. Akkor azt közölték, hogy a szabálytalanság nagyjából 800 ezer kocsit érinthet, és kétmilliárd euró nagyságú “gazdasági kockázatot” jelenthet a cégnek.

Szerdán kiadott közleményében azonban a Volkswagen jelezte, hogy a belső ellenőrzések és a befejezett mérések nem igazolták a tömeges szabálytalanság gyanúját. A Volkswagen mindössze kilenc modelljénél mutattak ki enyhe eltérést, ezek a modellek az éves eladás 0,5 százalékát teszik ki. Ezeket a modelleket egy független vizsgálat során újra ellenőrzik, hogy megállapítsák, valóban eltér-e vagy sem néhány grammal a széndioxid-kibocsátás kilométerenkénti értéke a valóságban a prospektusokban feltüntetett szinthez képest. Az Audi, a Škoda és a SEAT hasonló eljárást követ majd a gyanúba keveredett autóinak esetében.

Kommentek

  • subtotal

    Ha jól értem, a VW kivette a csaló szoftvert a kocsikból és megismételte a semmit sem érő laboratóriumi mérést ami azt mutatta, hogy így is annyit fogyasztanak laborkörülmények között mint akkor, ha benne a szoftver ami felismeri ha laborban van.
    GRATULA! TAPSVIHAR!
    Gondolom a valós fogyasztási méréseket követelő politikusok meg ezután hallgatnak, hiszen így nem sz@rtunk a kútba, csak a kávájára, ahogy mifelénk mondják…

  • Kempelen.

    Csúsztatsz. Itt azt állítják, hogy pár kivételtől eltekintve az autók azt az értéket produkálják, amit leírtak. Ez nem ugyanaz.

  • Szaky

    Arra leszek kiv

  • Iceman.

    subtotal: Nem érted jól. A két ügy teljesen független egymástól. A CO2 mizéria azért volt érdekes, mert szabálytalanságokat fedtek fel a mérés közben, ami miatt a szabványos méréshez képest alacsonyabb CO2 emisszió került megállapításra.

  • Onassis

    subtotal : ez nem a 11 milliós nitrogén-dioxid kibocsátásos ügy ez egy újabb és ebben 800 ezer autó szén-dioxid kibocsátása tért el,de ezek szerint csak 36 ezer.Jobb lenne fordítva mert a szén-dioxid felszáll,a nitrogén-dioxidot viszont mi szívhatjuk be.

  • subtotal

    Iceman, Onassis: köszi a pontosítást!
    Kempelen: nem csúsztatok, rosszul értelmeztem. Kérlek ezt feltételezd, ne a szándékosságot.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

F1: Lassan kiszorítják Bernie Ecclestone-t

A Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a Forma-1 eladására, az amerikai Liberty Media egy újabb lépéssel közelebb került a teljhatalomhoz.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

Életükkel játszanak a marosvásárhelyi autósok

Életveszélyes játékot űzött több autós és motoros a Maros jegén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.