A Citroën megépítette az év legcukibb autóját

Elektromos Mehari

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.08. 09.00

Tömegpiaci kabriót építeni ma már igen merész vállalkozás. A bátrak egyetlen esélye, ha ki tudnak emelkedni a piac szürke csendjéből. A Meharinak ez sikerülhet.

A válság kiölte a vállalkozó szellemet a nem prémium európai márkákból: eltűntek a kis- és középkategóriás kabriók, a megcsappant vásárlóerő miatt egy amúgy érdekes színfolttal lett szegényebb a piac.

A Citroën ezen kíván változtatni, de nem ám csak úgy, átlagosan: az ötven évvel ezelőtti, legendás Méhari utódja a nagy ős neve mellett annak szellemiségét is megörökölte.

Először is, az autó úgy néz ki, mint egy C4 Cactus-karikatúra, vadabb a megjelenése, mint a közelmúltban bemutatott előtanulmányé.

35 centivel rövidebb annál, valamivel szélesebb is, magassága 20 centivel nagyobb. Az anyagában színezett műanyagból készült, felfújt kerékívek között komikusan hat a rövid, bordákkal tagolt ajtó, amelynek alja a küszöb felett, teteje az övvonal alatt húzódik. Minden lekerekített, minden csupa ív, kivéve a bukókereteket, amelyből nem egy, hanem kettő is található az autón. A bukókeret csúnya, otromba dolog, ám így, megkettőzve, stíluselemmé válik, és nehezen feledhető, időtlen karaktert kölcsönöz az autónak.

Funkciója is van persze a B- és C-oszlopokat helyettesítő íveknek: ezek támasztják meg a kiemelhető tetőpaneleket, ami még inkább golfkocsi-szerűvé teszi a Méhari megjelenését. Oldalra is felszerelhetők ablakkal tagolt karosszériapanelek, ahogy a kedves vevő épp óhajtja.

A lényeg persze mégis csak a teljes szabadság, és mivel ezzel óhatatlanul együtt jár, hogy a beltér olykor-olykor elázik egy zivatarban, a Citroën vízálló belsőt kreált: az utastér slaggal tisztítható.

A négyszemélyes, 381 centi hosszú autócska önmagában is furcsa jelenség, de ha hozzávesszük a hajtását, teljesen összeáll a kép. A Méhari ugyanis villanymotoros: egy feltöltéssel (8-13 óra, a töltőtől függően) akár 200 kilométert képes megtenni, legnagyobb sebessége 110 km/óra.

És aki ezután azt gondolja, hogy mindez csupán fantázia, nagyon téved: az autót már 2016 tavaszától gyártani fogják. Az árak nem ismertek, de a konzervatívnak mondható elektromos meghajtás arra enged következtetni, hogy agresszívan le szeretné nyomni a költségeket a Citroën, így akár megfizethető is lehet a semmire sem jó, viszont a legborúsabb napból is ragyogó derűt varázsoló járművet.

Kommentek

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

F1: 2020-tól annyi Silverstone-nak?

A silverstone-i pályát tulajdonló BRDC cáfolta, hogy 2019-ben utolsó alkalommal rendeznék meg a Brit Nagydíjat.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

Így néz ki egy csoportos autómentés Oroszországban

Az oroszok senkit nem hagynak az út szélén, ha kell kézi erővel húzzák ki a bajba jutott autóst.

Ilyen az, amikor nem múlik el nyomtalanul a gyerekkor

Gigantikusra nőtt, V8-assal hajtott játékszerrel ment vásárolni ez az amerikai bácsi

Luxusautó gyűjteménnyel együtt eladó ez a hatalmas villa

Hatalmas luxusvilla 250 millió dollárért keres új gazdát, benne medence és mozi mellett pazar autógyűjtemény is található.

Vin Diesel máris lebuktatta a brutális Dodge-ot?

A pokolian erős Dodge Challenger csak áprilisban mutatkozik be hivatalosan, de a Halálos Iramban filmek forgatásán már előfordulhatnak álcázatlan példányok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.