A Citroën megépítette az év legcukibb autóját

Elektromos Mehari

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.08. 09.00

Tömegpiaci kabriót építeni ma már igen merész vállalkozás. A bátrak egyetlen esélye, ha ki tudnak emelkedni a piac szürke csendjéből. A Meharinak ez sikerülhet.

A válság kiölte a vállalkozó szellemet a nem prémium európai márkákból: eltűntek a kis- és középkategóriás kabriók, a megcsappant vásárlóerő miatt egy amúgy érdekes színfolttal lett szegényebb a piac.

A Citroën ezen kíván változtatni, de nem ám csak úgy, átlagosan: az ötven évvel ezelőtti, legendás Méhari utódja a nagy ős neve mellett annak szellemiségét is megörökölte.

Először is, az autó úgy néz ki, mint egy C4 Cactus-karikatúra, vadabb a megjelenése, mint a közelmúltban bemutatott előtanulmányé.

35 centivel rövidebb annál, valamivel szélesebb is, magassága 20 centivel nagyobb. Az anyagában színezett műanyagból készült, felfújt kerékívek között komikusan hat a rövid, bordákkal tagolt ajtó, amelynek alja a küszöb felett, teteje az övvonal alatt húzódik. Minden lekerekített, minden csupa ív, kivéve a bukókereteket, amelyből nem egy, hanem kettő is található az autón. A bukókeret csúnya, otromba dolog, ám így, megkettőzve, stíluselemmé válik, és nehezen feledhető, időtlen karaktert kölcsönöz az autónak.

Funkciója is van persze a B- és C-oszlopokat helyettesítő íveknek: ezek támasztják meg a kiemelhető tetőpaneleket, ami még inkább golfkocsi-szerűvé teszi a Méhari megjelenését. Oldalra is felszerelhetők ablakkal tagolt karosszériapanelek, ahogy a kedves vevő épp óhajtja.

A lényeg persze mégis csak a teljes szabadság, és mivel ezzel óhatatlanul együtt jár, hogy a beltér olykor-olykor elázik egy zivatarban, a Citroën vízálló belsőt kreált: az utastér slaggal tisztítható.

A négyszemélyes, 381 centi hosszú autócska önmagában is furcsa jelenség, de ha hozzávesszük a hajtását, teljesen összeáll a kép. A Méhari ugyanis villanymotoros: egy feltöltéssel (8-13 óra, a töltőtől függően) akár 200 kilométert képes megtenni, legnagyobb sebessége 110 km/óra.

És aki ezután azt gondolja, hogy mindez csupán fantázia, nagyon téved: az autót már 2016 tavaszától gyártani fogják. Az árak nem ismertek, de a konzervatívnak mondható elektromos meghajtás arra enged következtetni, hogy agresszívan le szeretné nyomni a költségeket a Citroën, így akár megfizethető is lehet a semmire sem jó, viszont a legborúsabb napból is ragyogó derűt varázsoló járművet.

Kommentek

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.