A válság kiölte a vállalkozó szellemet a nem prémium európai márkákból: eltűntek a kis- és középkategóriás kabriók, a megcsappant vásárlóerő miatt egy amúgy érdekes színfolttal lett szegényebb a piac.

A Citroën ezen kíván változtatni, de nem ám csak úgy, átlagosan: az ötven évvel ezelőtti, legendás Méhari utódja a nagy ős neve mellett annak szellemiségét is megörökölte.

Először is, az autó úgy néz ki, mint egy C4 Cactus-karikatúra, vadabb a megjelenése, mint a közelmúltban bemutatott előtanulmányé.

35 centivel rövidebb annál, valamivel szélesebb is, magassága 20 centivel nagyobb. Az anyagában színezett műanyagból készült, felfújt kerékívek között komikusan hat a rövid, bordákkal tagolt ajtó, amelynek alja a küszöb felett, teteje az övvonal alatt húzódik. Minden lekerekített, minden csupa ív, kivéve a bukókereteket, amelyből nem egy, hanem kettő is található az autón. A bukókeret csúnya, otromba dolog, ám így, megkettőzve, stíluselemmé válik, és nehezen feledhető, időtlen karaktert kölcsönöz az autónak.

Funkciója is van persze a B- és C-oszlopokat helyettesítő íveknek: ezek támasztják meg a kiemelhető tetőpaneleket, ami még inkább golfkocsi-szerűvé teszi a Méhari megjelenését. Oldalra is felszerelhetők ablakkal tagolt karosszériapanelek, ahogy a kedves vevő épp óhajtja.

A lényeg persze mégis csak a teljes szabadság, és mivel ezzel óhatatlanul együtt jár, hogy a beltér olykor-olykor elázik egy zivatarban, a Citroën vízálló belsőt kreált: az utastér slaggal tisztítható.

A négyszemélyes, 381 centi hosszú autócska önmagában is furcsa jelenség, de ha hozzávesszük a hajtását, teljesen összeáll a kép. A Méhari ugyanis villanymotoros: egy feltöltéssel (8-13 óra, a töltőtől függően) akár 200 kilométert képes megtenni, legnagyobb sebessége 110 km/óra.

És aki ezután azt gondolja, hogy mindez csupán fantázia, nagyon téved: az autót már 2016 tavaszától gyártani fogják. Az árak nem ismertek, de a konzervatívnak mondható elektromos meghajtás arra enged következtetni, hogy agresszívan le szeretné nyomni a költségeket a Citroën, így akár megfizethető is lehet a semmire sem jó, viszont a legborúsabb napból is ragyogó derűt varázsoló járművet.