Végre ledobja tetejét a BMW szuperhibridje. Talán.

BMW i8 Spyder

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.07. 11.00

Harmadik éve vacillál a BMW, hogy megépítse-e hibrid kabrióját vagy sem. Most ismét úgy tűnik, jó felől fújnak a szelek.

Először pontosan két évvel ezelőtt lelkesedtünk: piacra kerülhet a BMW i8 Spyder, a benzin-elektromos kupé rövidített, kétüléses roadster kiadása. Aztán teltek a hónapok, és az egészből nem lett semmi.

Most azonban ismét felreppent a hír, méghozzá hiteles forrásból: az Automotive News azt írja, Harald Krüger, az új vezérigazgató ígéretet tett a modell megvalósítására.

A tanulmány leszerelhető (tehát nem klasszikus módon nyitható) tetőt kapott, míg a BMW jelenlegi kabriói motorosan mozgatható kemény-, illetve vászontetősek. Ezen ne múljon, a lényeg úgyis az, hogy az i8 szénszálas szerkezete várhatóan eléggé szilárd lesz ahhoz, hogy ne kelljen plusz merevítést beépíteni, így elkerülhető a roadsterek átka, a hízási hajlam.

Ha a tegnap bemutatott, 800 lóerős V8-asra nem is számítunk, egyes hírek szerint kétliteres négyhengeres váltja a másfél literes háromhengeres belsőégésű motort. Emellett a villamos szekciót is átdolgozzák, megnövelve az emissziómentes hatótávolságot. Ez a fejlesztés egyébként független a roadstertől, így egyszerre két, párhuzamos dolognak is örülhetünk.

Kommentek

  • subtotal

    Szóval ez igazából egy targa…én nem bajlódnék vele, akinek tényleg BMW kabrió kell majd vesz Z5-öst (amit a Toyotával :) fejlesztenek együtt: https://www.youtube.com/watch?v=-K0wx3VQkK0), bár nem kétlem, hogy megveszik majd ezt is

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Crossoverként tér vissza a Mitsubishi sportkupéja

Állítólag Mitsubishi Eclipse néven kerül piacra a japán márka új városi crossovere. Merész lesz, és talán hibrid is.

Forma-1-es fejes lett Ross Brawn

A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media Ross Brawnt tette meg az F1 sportért felelős ügyvezető igazgatójának.

Félretájékoztatták az autósokat, nincs 150 ezres bírság

Hétfő reggel óta él Budapesten a szmogriadó riasztási fokozata, ami rengeteg autóst érint. A hivatalos híradásokban megjelent 150 000 forintos maximális bírság elrettentő, ezért utánajártunk a büntetési tételeknek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.