Gabura Racing Technologies: jegyezzük meg ezt a nevet, mint az első tuningműhely, amely nem csak optikai tuningot mért a BMW i8-hoz.

A német mesterek elismerik a downsizing művészetét, de a maguk részéről köszönik szépen, maradnak a bevált értékeknél: az M6 kupé 4,4 literes V8-as ikerturbó blokkja pont megfelelt az ízlésüknek. Persze nem alapkivitelében, a maga pórias 560 lóerejével, hanem az Alpina beavatkozását követő mintegy 800 lóerős teljesítménnyel.

Hogy pontosan mekkora lesz így a rendszerteljesítmény, egyelőre nem tudni, hiszen a Gabura még csak most fogott hozzá az autó építéséhez. Annak fényében viszont, hogy az alapverzió villanymotorja több mint 130 lóerős, igazán csekély képzelőerő is elég ahhoz, hogy némi extra erőfeszítéssel négy számjegyűre tornásszuk fel az autó kombinált teljesítményét.

Ez azonban nem minden: a Gabura Racing Technologies ugyanis valójában nem is motor-, hanem váltóspecialista, így az i8 jó eséllyel kéziváltót kap, egészen pontosan egy hatfokozatú szekvenciális egységet.

Akárhogy is, egy dolog biztos: a 2,1 literes átlagfogyasztásnak búcsút inthetünk, ha megépül a Gabura-féle i8. Mit is mondhatnánk? Állunk elébe.