Egyetlen térképen az összes fix traffipax

Szerző: Vezess levél küldés  Zsaru Magazin levél küldés 
Dátum: 2015.12.05. 11.03

A rendőrség már véglegesítette valamennyi fix telepítésű traffipax helyét. Most megnézheted egyetlen térképen az összeset.

Mint arról a Vezess is beszámolt néhány napja, a rendőrség véglegesítette a Véda közúti intelligens kamerahálózat telepítési helyeit.

Eddig láthattuk megyénkénti bontásban, most azonban egyetlen térképen szerepel az összes fix traffipax helye. A tervezet szerint 365 rögzített kameráról van szó, de aki a térképre ránéz, egyből érezheti, hogy ez nincs annyi, és igaza van. A korábbi tervek szerint is 126 helyre telepítették volna a kamerákat, vélhetően több sávot, irány figyelhetnek. Végül 132 helyszínre kerültek a forgalom ellenőrzésére alkalmas eszközök.

A legtöbb Veszprém, illetve Borsod-Abaúj-Zemplén megyébe kerül, mindkét terület 10-10 pontján találni ilyen szerkezetet. Pest megyében ugyanakkor csak 4 fix kamera figyel. Igaz, Budapesten hat helyen (M3,M5, M1-M7 utakon 2-2) is találkozhatunk ilyennel.

A lista (nagyításért kattints):

Egyetlen térképen az összes fix traffipax 1

 Ugyanaz térképen:

Az intelligens kamerahálózat nemcsak a sebességet ellenőrzi majd, sokkal többet tudnak. A kamerákat a központi közlekedésbiztonsági automatizált feldolgozó és információs rendszer (KAFIR) köti majd össze a kiszolgáló alrendszerekkel, például a gépjármű-nyilvántartási vagy a körözési adatbázissal.

Március 26-ától működik az ország közútjain 160 változtatható helyű kamera, amelyek elvileg képesek észlelni a behajtási tilalomra, a kötelező haladási irányra, a leálló- és a buszsáv igénybevételére, a vasúti átjárón való áthaladásra, valamint a záróvonalra vonatkozó előírások megszegését. Észlelik a forgalomirányításra szolgáló fényjelző készülékek tilos jelzésein való áthaladást, a biztonsági öv használatának elmulasztását, és felismerik a közúton közlekedő, veszélyes árut szállító járműveket is. Úgy tudni, a fixen telepített eszközök is tudják majd ezt.

A rendőrség célja szerint “2016 elejétől már csak elvétve találni majd olyan kritikus közúti csomópontot az országban, ahol egy szabályszegés rejtve marad a rendőrség figyelő kameraszemei elől”. Remélik, hogy jelentősen csökkenni fog a közlekedéshez kapcsolódó személyi sérülések, halálesetek száma, gazdasági károk mértéke.

Összesen 15 milliárdba kerül a rendszer kiépítése, ebből a 160 mobil készülék tervezése, gyártása, szállítása, üzembe helyezése és további funkciókkal történő bővítése mintegy 900 millió forint

Mennyit kaphatunk az egyes szabálysértésekért?

Gyorshajtásért: 30 000-300 000 Ft
Kihangosító nélküli telefonálásért: 30 000 Ft
Biztonsági öv nélküli autózásért: 10 000, 15 000 vagy 20 000 Ft (lakott terület, vidék, autópálya)
Jelzőlámpa tilosán áthajtásért: 50 000 Ft
Vasúti átjárón tiltott áthajtásért: 60 000 Ft
Záróvonal átlépéséért: 30 000 Ft
Kötelező haladási irány megszegéséért: 50 000 Ft
Tiltott behajtásért: 30 000 Ft
Autópálya leállósávjában jogtalan megállásért: 40 000 Ft
Autópálya leállósávjában haladásért: 100 000 Ft
Buszsáv jogosulatlan használatáért: 20 000 Ft
Buszsávban haladásért: 30 000 Ft
Lejárt műszakival autózásért: 40 000, 50 000 vagy 60 000 Ft (attól függően, hogy 3, 6 vagy 12 hónapja járt le).

Egyelőre a telepített eszközök nem működnek, de tartsátok be a közlekedési szabályokat!

Kommentek

  • Peti

    Az egész nem más mint pénz behajtás!

  • Kempelen.

    Igen Peti. Pénzbehajtás. Te magad döntöd el, hogy akarsz-e fizetni.

  • DTF

    Az m5 nel hol van ez? Ott ahol 50-es a tabla vagy kiljeb, ahun 100? En wazzel megyek, az jelzi, meg egyebkent is ahol nincs normalis max tabla ott a forgalom ritmusat kell velvenni

  • senior

    Kempelen! Pénzbehajtásról akkor lehet beszélni, ha nem tudok vagy akarok fizetni és a követelést “foganatosítják”. Ebből következően a Petinek írt válaszod nem alapos. (Olyan rendőrös.) Már többször szóltam arról hogy nem értek egyet ezzel a sebességmérésre alapított koncepcióval, mert egy jó célt (a közlekedésbiztonság növelését) használ tisztességtelen célra, igen a pénzbeszedésre. Korábban feltettem egy kérdést, hogy hol van ilyen “pénzszedőgép” iskola, gyermek vagy egészségügyi intézmény közelében lévő gyalogátkelőhely védelmére. A mai napig nem érkezett rá válasz. Oda telepítették ezeket ahol “kapás” van, mert akkor van bevétel. Egyébként van tippem arra, hogy 2018 után mely magáncég fogja ezeket üzemeltetni.

  • bazsi_4

    Nyíregyháza 4-es, és Mátészalka 49-es Km+m értékei szerintem fel vannak cserélve…A 4-esen egymás mellett van a két oszlop, míg a 49-es főúton kissé túlzás a 276. Km :)

  • nilsholgersson

    Pénzbehajtás? Épp ideje, hogy a sok pupák végre betartsa a szabályokat. Én havi 6 ezret megyek, és meg tudom oldani, hogy a 300 km-es útra 15 perccel hamarabb induljak, nem kell száguldoznom, nem kell piroson áthajtanom, mégis odaérek, nem szeretek fizetni, tehát tőlem nem kapnak pénzt. Nekem valahogy ez nem pénzbehajtás. És ez pontosan erről szól. Aki akar, az normálisan közlekedik, és nem fizet. Nem kötelező senkinek se szabálytalanságot elkövetni, aki mást mond, fizessen, akár hetente, meg is érdemli.

  • senior

    Kedves Nilsholgersson! A vadludakkal való utazásod tapasztalatait nem szerencsés a közúti közlekedésre vetíteni, mert az helytelen következtetésekre vezet. Az a sofőr aki nem az általad írt havi 6 ezer, hanem 600 kilométert vezet, nem írna a témával kapcsolatban olyan cinikus mondatokat mint te. Valóban nem kötelező senkinek szabálytalanságot elkövetni, de aki nem “elméleti sofőr”, az mind tudja hogy vannak olyan szituációk amikor akarva-akaratlan, nem a szabályoknak megfelelően vezetünk. Aki azt mondja hogy ez esetében nem állt még fenn, az vagy igen kevés kilométert vezetett még, vagy csak egyszerűen hazudik. Beszélhetnénk persze arról is, hogy jók-e, életszerűek-e azok a szabályok mindegyike, illetőleg azok alkalmazása, melyet betartatni akarnak. A döntéshozók közül elgondolkodott már valaki azon, hogy a közúti járművezetőket nagykorú, felelős és döntésre képes személynek kellene tekinteni, nem pedig olyannak akinek mindent utasításba kell adni? Pedig van erre példa: a vízi közlekedés szabályai. Én, stílusodból ítélve inkább arra hajlok, hogy a “szerv” kommunikációs stábjának hivatásos vagy önkéntes tagja vagy, aki védi a mundért. Tudom, hogy az önálló gondolkodás nagyon kellemetlen felismerésekre vezethet, de gondold csak át azt, hogy milyen arányban vannak a büntetési tételek a Magyarországon élő, dolgozó többség jövedelméhez viszonyítva. Vagy te is osztod azt, hogy “aki szegény, az annyit is ér”?

  • Marcikutya

    @senior,

    ha ott van az a kib* tábla, akkor annyival mész, ha nem tetszik akkor nem ülsz autóba, vagy mint Nilsholgerson mondta, 10 perccel korábban indulsz.

    Az ország nagy részét nem fedik le ezek a fix ellenőrző pontok, a gyorshajtókra az igazi veszélyt a bokorból leselkedő műszerek jelentik. Ezek a fix telepítésű műszercsoportok a rendszeresen arra közlekedők számára kiismerhetők, a helyben nem járatosoknak pedig messziről kiszúrhatók, tehát egyáltalán nem a pénzbehajtásról szól a dolog.

    Hogy politikát is lépes vagy belevinni, azt ezeken a hasábokon nem méltatnám.

  • senior

    Marcikutya! Úgy látom, hogy te vagy a nilshorgersson váltótársa. Mit mondjak,….nem vagy meggyőzőbb. Jobban szeretnék egy olyan “védővel” beszélgetni, akinek ÉRVEI vannak, nem útszéli stílusa. A politikáról meg annyit, hogy van közlekedéspolitika, büntetőpolitika stb.. Nem mondták a képzőben?

  • szaboata

    aki azt hiszi,hogy ettől csökken a balesetek száma az egy mély altatásos álomvilágban él.Stresszelés nő,majd vigyázni kell az utakon.

  • Marcikutya

    kedves senior,

    tudod van az a szólás, hogy egy galambbal miért nem állunk le sakkozni…

  • Kempelen.

    Senio! Tévedni, hibázni emberi dolog. Ám senkit nem hibáztathatsz érte, csak magadat. Évi 30 ezret vezetőként üzenem, hogy minél többet mész, annál nagyobb az esélye annak, hiogy nem figyelsz és bemérnek. Ám ez nem mentesít téged annak a felelőssége alól, hogy az autót te vezeted. Aki annak ellenére belemegy, hogy tudja, hol mérnek, az megérdemli. Akkor is, ha ez én leszek.
    Morzsolgassad.

    Nagykorú autóvezetők? Ma reggel két forgalom elől elzárt terület és 6 gyorshajtás volt, amit összeszámoltam 20 km alatt az autómból. Milyen nagykorúakról beszélsz?
    mentségeket gyártasz. Tartsd be a szabályokat. Pont.

    A szankció célja a prevenció. A büntetési tételnek nem összhangban kell lennie, hanem elrettentőnek kell lennie barátom. Óriási a különbség.

  • Holiday

    Ausztriában sokkal merevebbek, íme egy cikk erről:
    http://hegylakok.hu/2015/12/cikkek/balesetmegelozes/az-osztrak-rendor-nem-viccel

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

Na ilyen fotókat sem láttunk még magyar használtautó-hirdetésnél

Sok cifra hirdetéssel találkoztunk már, de ilyet még soha nem láttunk.

Hatalmas és okos SUV a Škodától

A Škoda bolygóközi méretű teret, a korszak színvonalán álló vezetési segédeket és jó minőséget csomagolt vonzó, biztonságérzetet sugalló terepjárós formába Kodiaq név alatt.

Eladhatatlan rémség a Bentley gúnyába csomagolt Mustang

Időnként megpróbálkoznak az átöltöztetett Ford Mustang eladásával, de évek óta senki nem vevő a replikára.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.