A gazdagon felszerelt Vitara S típus fedélzetén mutatkozik be a Suzuki 1,4 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotorja. A négyhengeres blokk teljesítménye 140 lóerő, maximális forgatónyomatéka 220 Nm, már 1500/perctől egészen 4000-ig.

A gyár ígérete szerint a hengerfejbe integrált leömlő, illetve a közvetlenül a hengerfejre illesztett, kompakt turbófeltöltő révén gyakorlatilag teljesen kiküszöbölték a turbólyukat. A fogyasztást a turbó megkerülőszelepe segít alacsonyan tartani, amely csekély és normál terhelésnél nyitva marad, ezzel mérsékelve a szivattyúzási veszteségeket.

Az 1,1 baros töltőnyomással táplált motor 10,2 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a kis szabadidőjárművet, függetlenül attól, hogy kézi vagy automata sebességváltón át jut a négy hajtott kerékre a nyomaték. A hatfokozatú, kormányról is kapcsolható automata nem csak a gyorsítás, de az üzemanyag-fogyasztás terén is ekvivalens párja a manuális egységnek: előbbi 128, utóbbi 127 g CO2-t bocsát ki kilométerenként. A végsebesség mindkét modellnél 200 km/óra.

A csúcs-Vitara tömege 1210 kg kézi váltóval, a fogyasztást start-stop rendszer mérsékli. Az összkerékhajtás alapáras, az S-Crossból megismert rendszer négyféle üzemmódban (auto, sport, hó és fixen zárt) működtethető.