Szellősen is brutális

McLaren 675LT Spider

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.04. 11.00

A kupé után roadsterként is bemutatkozott a McLaren hagyományőrző modellje. A 675LT Spider egyedi fényezést és iszonyatos tömeg/teljesítmény arányt mutathat fel.

Tonnánként 532 lóerő: ezt már ki lehet tenni az ablakba. A McLaren legújabb modellje, a 675LT Spider nem csak a friss levegő élményével örvendezteti vásárlóit. A 650S Spidernél 25 lóerővel erősebb, száz kilogrammal könnyebb modell 2,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, egy tizeddel fürgébben, mint a 650S Spider.

Az autót konkrét ügyféligény hívta életre: a nyújtott farú, jobb aerodinamikájú 675LT sikere nyomán szó szerint követelték a vevők a kabrió kivitelt. Az újonc minden idők leggyorsabb McLaren spiderje, és hogy ennek a ténynek nyomatékot adjanak, nem is készítenek belőle többet 500 darabnál.

A motor ugyanaz, mint ami a 675LT kupét hajtja: a 3.8 V8 alapvetően átalakult a 650S-hez képest, az alkatrészek 50 százalékát (a turbófeltöltőket, a hengerfejeket, a leömlőket, a vezérműtengelyeket, a hajtókarokat, de még a benzinpumpát is) lecserélték. A vezérlés első fokozatban csupán 600 Nm-t szabadít fel a később rendelkezésre álló hétszázból, így elkerülhető a felesleges elektronikus beavatkozás.

Vizuálisan a Spider megegyezik a kupéval. Bőségesen alkalmaztak rajtuk szénszálas komponenseket, ebből készült mindkét lökhárító, az első, oldalsó és hátsó kötények, a diffúzor, a fenéklemez-borítás és a kerékdobok. Mindez a szénszálas erősítés kabrióként is jót tett a kocsinak. Felesleges volt ugyanis extra merevítéseket beépíteni, így a Spider csupán 40 kilót hízott a kupéhoz képest: ez teljes egészében a háromrészes, nyitható keménytető tömege, ami viszont nem túl vidám dolog, hiszen így a tömegközéppont feljebb került. A lenyitott tető nem akadályozza a rálátást a plexifedél alá rejtett motorra.

A futómű szintén megegyezik a 675LT kupé felfüggesztésével; így az új Spider rugói elöl 27, hátul 63 százalékkal feszesebbek, mint a 650S Spider esetében: ez egyben a leszorítóerőt is növelte, méghozzá 40 százalékkal.

Az utastérben nyers karbon felületek váltakoznak Alcantara borítással. A súlycsökkentés része a P1-től kölcsönzött, szénszálas héjú üléspár, a négyhangszórós audiorendszer, valamint a klímaberendezés hiánya. Ha valaki nem bánja a 16 kiló ballasztot, felár nélkül kérhet légkondit a kocsiba.

A Spider a kupé teljes belső és külső színválasztékában rendelhető. Újdonság a kárpitok xenonsárga öltése, illetve a Solis fényezés – a képeken ezeket láthatjuk.

Nem csupa öröm és boldogság persze a 675 LT Spider tulajdonosainak az élete: le kell például mondaniuk a Club Sport csomagról, amely titán bukókeretet, négypontos öveket és tűzoltó-berendezést tartalmaz: józan döntés ez a McLaren részéről, aki versenyezni akar, ne vegyen kabriót, akárhogy nevezzük is.

A McLaren 675LT Spider forgalmazása 2016 nyarán veszi kezdetét. A tervezett vételár 285 450 font (125 millió Ft), azaz egészen pontosan 10 százalékkal drágább, mint a 675LT kupé.

Kommentek

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.