Szellősen is brutális

McLaren 675LT Spider

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.12.04. 11.00

A kupé után roadsterként is bemutatkozott a McLaren hagyományőrző modellje. A 675LT Spider egyedi fényezést és iszonyatos tömeg/teljesítmény arányt mutathat fel.

Tonnánként 532 lóerő: ezt már ki lehet tenni az ablakba. A McLaren legújabb modellje, a 675LT Spider nem csak a friss levegő élményével örvendezteti vásárlóit. A 650S Spidernél 25 lóerővel erősebb, száz kilogrammal könnyebb modell 2,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, egy tizeddel fürgébben, mint a 650S Spider.

Az autót konkrét ügyféligény hívta életre: a nyújtott farú, jobb aerodinamikájú 675LT sikere nyomán szó szerint követelték a vevők a kabrió kivitelt. Az újonc minden idők leggyorsabb McLaren spiderje, és hogy ennek a ténynek nyomatékot adjanak, nem is készítenek belőle többet 500 darabnál.

A motor ugyanaz, mint ami a 675LT kupét hajtja: a 3.8 V8 alapvetően átalakult a 650S-hez képest, az alkatrészek 50 százalékát (a turbófeltöltőket, a hengerfejeket, a leömlőket, a vezérműtengelyeket, a hajtókarokat, de még a benzinpumpát is) lecserélték. A vezérlés első fokozatban csupán 600 Nm-t szabadít fel a később rendelkezésre álló hétszázból, így elkerülhető a felesleges elektronikus beavatkozás.

Vizuálisan a Spider megegyezik a kupéval. Bőségesen alkalmaztak rajtuk szénszálas komponenseket, ebből készült mindkét lökhárító, az első, oldalsó és hátsó kötények, a diffúzor, a fenéklemez-borítás és a kerékdobok. Mindez a szénszálas erősítés kabrióként is jót tett a kocsinak. Felesleges volt ugyanis extra merevítéseket beépíteni, így a Spider csupán 40 kilót hízott a kupéhoz képest: ez teljes egészében a háromrészes, nyitható keménytető tömege, ami viszont nem túl vidám dolog, hiszen így a tömegközéppont feljebb került. A lenyitott tető nem akadályozza a rálátást a plexifedél alá rejtett motorra.

A futómű szintén megegyezik a 675LT kupé felfüggesztésével; így az új Spider rugói elöl 27, hátul 63 százalékkal feszesebbek, mint a 650S Spider esetében: ez egyben a leszorítóerőt is növelte, méghozzá 40 százalékkal.

Az utastérben nyers karbon felületek váltakoznak Alcantara borítással. A súlycsökkentés része a P1-től kölcsönzött, szénszálas héjú üléspár, a négyhangszórós audiorendszer, valamint a klímaberendezés hiánya. Ha valaki nem bánja a 16 kiló ballasztot, felár nélkül kérhet légkondit a kocsiba.

A Spider a kupé teljes belső és külső színválasztékában rendelhető. Újdonság a kárpitok xenonsárga öltése, illetve a Solis fényezés – a képeken ezeket láthatjuk.

Nem csupa öröm és boldogság persze a 675 LT Spider tulajdonosainak az élete: le kell például mondaniuk a Club Sport csomagról, amely titán bukókeretet, négypontos öveket és tűzoltó-berendezést tartalmaz: józan döntés ez a McLaren részéről, aki versenyezni akar, ne vegyen kabriót, akárhogy nevezzük is.

A McLaren 675LT Spider forgalmazása 2016 nyarán veszi kezdetét. A tervezett vételár 285 450 font (125 millió Ft), azaz egészen pontosan 10 százalékkal drágább, mint a 675LT kupé.

Kommentek

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panasz tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley másolatért?

A Bentley Continental GT replika Ford Mustang alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

Egy dolog biztosan nem lesz idén a Forma-1-ben: címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.