Tonnánként 532 lóerő: ezt már ki lehet tenni az ablakba. A McLaren legújabb modellje, a 675LT Spider nem csak a friss levegő élményével örvendezteti vásárlóit. A 650S Spidernél 25 lóerővel erősebb, száz kilogrammal könnyebb modell 2,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, egy tizeddel fürgébben, mint a 650S Spider.

Az autót konkrét ügyféligény hívta életre: a nyújtott farú, jobb aerodinamikájú 675LT sikere nyomán szó szerint követelték a vevők a kabrió kivitelt. Az újonc minden idők leggyorsabb McLaren spiderje, és hogy ennek a ténynek nyomatékot adjanak, nem is készítenek belőle többet 500 darabnál.

A motor ugyanaz, mint ami a 675LT kupét hajtja: a 3.8 V8 alapvetően átalakult a 650S-hez képest, az alkatrészek 50 százalékát (a turbófeltöltőket, a hengerfejeket, a leömlőket, a vezérműtengelyeket, a hajtókarokat, de még a benzinpumpát is) lecserélték. A vezérlés első fokozatban csupán 600 Nm-t szabadít fel a később rendelkezésre álló hétszázból, így elkerülhető a felesleges elektronikus beavatkozás.

Vizuálisan a Spider megegyezik a kupéval. Bőségesen alkalmaztak rajtuk szénszálas komponenseket, ebből készült mindkét lökhárító, az első, oldalsó és hátsó kötények, a diffúzor, a fenéklemez-borítás és a kerékdobok. Mindez a szénszálas erősítés kabrióként is jót tett a kocsinak. Felesleges volt ugyanis extra merevítéseket beépíteni, így a Spider csupán 40 kilót hízott a kupéhoz képest: ez teljes egészében a háromrészes, nyitható keménytető tömege, ami viszont nem túl vidám dolog, hiszen így a tömegközéppont feljebb került. A lenyitott tető nem akadályozza a rálátást a plexifedél alá rejtett motorra.

A futómű szintén megegyezik a 675LT kupé felfüggesztésével; így az új Spider rugói elöl 27, hátul 63 százalékkal feszesebbek, mint a 650S Spider esetében: ez egyben a leszorítóerőt is növelte, méghozzá 40 százalékkal.

Az utastérben nyers karbon felületek váltakoznak Alcantara borítással. A súlycsökkentés része a P1-től kölcsönzött, szénszálas héjú üléspár, a négyhangszórós audiorendszer, valamint a klímaberendezés hiánya. Ha valaki nem bánja a 16 kiló ballasztot, felár nélkül kérhet légkondit a kocsiba.

A Spider a kupé teljes belső és külső színválasztékában rendelhető. Újdonság a kárpitok xenonsárga öltése, illetve a Solis fényezés – a képeken ezeket láthatjuk.

Nem csupa öröm és boldogság persze a 675 LT Spider tulajdonosainak az élete: le kell például mondaniuk a Club Sport csomagról, amely titán bukókeretet, négypontos öveket és tűzoltó-berendezést tartalmaz: józan döntés ez a McLaren részéről, aki versenyezni akar, ne vegyen kabriót, akárhogy nevezzük is.

A McLaren 675LT Spider forgalmazása 2016 nyarán veszi kezdetét. A tervezett vételár 285 450 font (125 millió Ft), azaz egészen pontosan 10 százalékkal drágább, mint a 675LT kupé.