Az üzemanyagcellás technológia mostanra jutott el arra a szintre, hogy már csak az üzemanyag, azaz a kereskedelemben könnyen elérhető hidrogén hiánya, valamint a magas költségek akadályozzák az elterjedését. Ennek ellenére több gyártó is úgy döntött, hogy (nem is annyira) magányos fecskeként nyarat csinál: ott van a Toyota Mirai, amely több európai országban is kapható, vagy a Hyundai Tucson FCEV, ami eddig brüsszeli repijárműként futott be európai karriert, de az USA-ban, pontosabban Kaliforniában már 2014 óta lízingelhető. Aztán ott volt még a Honda Clarity az Egyesült Államokban, és ezzel nagyjából fel is soroltuk a piac minden résztvevőjét.

A mostani rekord a Hyundai nevéhez fűződik: a kaliforniai Soggy Dry Lake kiszáradt medrében 152,2 km/óra sebességet ért el. Gyanítjuk, hogy előtte egyetlen H2-üzemű autó sem kísérelt meg hasonló rekordot, mint ahogy az is valószínű, hogy a közeljövőben visszavágnak majd a Hyundainak, már ha tudnak.

Külön jópofa, ahogy megemlítik, hogy a Tucson még a sivatagos vidéknek is jót tett, hiszen a hidrogén üzemanyagcella működtetése során víz termelődik, amiből ugye arrafelé kevés van.

A Hyundai Tucson Fuel Cell egyébként egyetlen feltöltéssel 426 kilométert képes megtenni. Egyelőre 100 darab fut a kocsiból Kaliforniában, ezek összesen több mint 1,3 millió kilométert tettek meg, nyilván a fejlesztőmérnökök legnagyobb örömére.